Flash Gordon skrev 2017-04-07 10:32:51 följande:
Humor att tala om bristande kunskaper och sedan hävda att regeringen inte har någoting alls med skenande kostnader och ökande åtaganden i kommuer och landsting att göra.
Efter att staten dumpat kostnaderna för de senaste årens rekord-invandring i knät på kommunal- och landstingspolitiker.
Märkligt att det är just din kommun som alltid verkar ha skenande kostnader för precis allting, och att det alltid är regeringens fel.., ja det är nog humor som du säger, SD humor publicerat hos sanningsägare som Avpixlat och andra SD-sponsrade organ.
Tror du inte många undrar över ditt ihärdiga tjatande om att Sveriges undergång är nära, nåt som du snart sagt i varenda inlägg påstått sen lång tid tillbaka..
Samtidigt som svenskarna själv är så possitva till sin ekonomi (
http://www.expressen.se/dinapengar/sparande/svenskarna-bast-i-eu-pa-att-spara/ ) och att vi minst en gång i veckan möts av liknande eller helt andra possitiva uppgifter i media, uppgifter som tydligt visar på att Sveriges ekonomi håller världsklass.
EU-etta har vi varit länge nu, och Sverige befäster allt mer sin ledning där.
Och jag skulle ljuga, om jag sa att jag inte märkt av folks positivitet och förbättrade framtidstro, folk mår uppenbart bättre och känner sig säkrare på hur deras framtid kommer att bli.
Det är förstås sorgligt att du inte tycks få dela den glädje och framtidstro som nu allt fler svenskar, invandrare och flyktingar känner.
Visst finns det saker som oroar, främst då den desinformation och de lögner som samordnat sprids av högerpopulister över hela Världen.
Men givetvis så kommer lagen att omfatta alla och allt som strider mot lagen.
Och där tycker jag vi absolut ska följa Tysklands exempel och införa samma lag som dom stiftat för att kunna sätta press på företagen och även ägarna av företagen.
T.ex Facebook och Twitter som varit alldeles för långsamma med att plocka bort material som är uppenbart rasistiskt och/eller består av desinformation eller rena lögner.
Nu riskerar företagen att få böta 50 miljoner Euro, om inte innhållet inom en viss tid plockas bort, och även ägarna kan få böta personligen, då 5 miljoner Euro, om inte innehållet är bortplockat inom 24 timmar.
Förhoppningsvis så kan Tysklands initativ leda till en gemensam EU-lag, så vi får en likformig lag för alla EU-länder, och som är gränsöverskridande.