Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Sluta svamla, Det är S och KD som har gjort upp. Jag förstår att det svider då det inte passar med din världsbild men fakta är fakta.
Från den SVD artikel som jag har länkat till:
"Regeringen har gjort upp med Kristdemokraterna om ett nytt förslag till arbetsrättsliga krav i offentlig upphandling. Resten av allianspartierna L, C och M är kritiska. Men bara upphandlingar över ett visst värde ska omfattas"
www.svd.se/kd-hjalper-regeringen-med-upphandl...
Och ni sossar måste sluta skämmas för att ni tar stöd av SD titt som tätt i frågor där ni tycker lika.
SD har en vänsterpolitik när det kommer till ekonomin coh nnu har S i allt fler detaljer börjat kopiera SD:s politik kring invandring.
Det är alltså inte konstigt att S+SD gör upp mellan varven.
Har under lång tid sluppit se Ylva Johansson och Daniel Suhonen mfl. Har bara sett vettiga socialdemokrater med andra ord (Anders Lindberg, Aftonbladet, undantagen, men honom slipper jag inte undan eftersom jag läser Aftonbladet) och imponerades stort av Löfven i Ekots lördagsintervju. Stabil och vettig på alla sätt. Klok.
Hade Löfven utlyst nyval igår hade jag nog lagt min röst på S.
Men, så kommer rapporter dels från ssu som kräver återgång i migrationspolitiken till den vansinniga ordning som rådde tidigare, dels från en massa sossar som kräver att vinster i välfärden ska förbjudas för alla verksamheter - och jag inser att det helt enkelt är för riskabelt att rösta på S.
Varför inte fortsätta på den sunda väg som partiet slagit in på?
Galet!
Men, så kommer rapporter dels från ssu som kräver återgång i migrationspolitiken till den vansinniga ordning som rådde tidigare, dels från en massa sossar som kräver att vinster i välfärden ska förbjudas för alla verksamheter - och jag inser att det helt enkelt är för riskabelt att rösta på S.
Socialdemokraterna kommer att hinna hålla en kongress före valet där den framtida politiken skall stakas ut. Så det är bättre att vänta och se vad som sägs på kongressen än att direkt utesluta en röst på S.
Den falang som vill återgå till en generösare invandrings-/flyktingpolitik är troligen ganska liten. De flesta torde vid det här laget både ha insett att det finns praktiska problem och vågar dessutom peka på problemen utan att vara rädd för social stigmatisering.