Inlägg från: Novembersmile |Visa alla inlägg
  • Novembersmile

Syskonförsök med pergotime

Åh!!! Grattis!!

Vul i morgon! Hoppas nåt har hänt denna omgång. Börjar bli ivrig! Sen är det så tråkigt dehär med behandlingen, för en kur är så utdragen om jag inte får äl. Förra blev ca 60 dagar! :/ lite tråkigt att vänta och bara få ett försök varannan månad! Men jag håller tummarna!

Hur tog mannen din det? :))

Solrosen 83 skrev 2015-08-18 05:54:11 följande:

Dagens test lämnade inga tveksamheter iaf :)

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

Åh vad kul :)

jag börjar gånlite stickningar i brösten

Solrosen 83 skrev 2015-08-19 05:45:52 följande:

Han blev jätteglad men förvånad att det fungerat utan pergo även om jag hade sagt att jag trodde jag hade haft äl ändå. :) Igår kväll visade han att han och dottern hade letar upp hans lapp med namnförslag från sist. Känns kul att han är glad och engagerad också.

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

Dumma telefon..

Började få lite ömma och stickande bröstvårtor igår. Fortsatt idag. Men det behöver ju inte betyda nåt! Fick ju så förra månaden med! Men jag hoppas såååå att vul visar nåt idag! :)

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

:/

Ingen större tillväxt på äggblåsor. Största på 10-12mm. Och slemhinnan låg bara på 5,2mm :( borde ligga på 9-10mm.

Usch vad less jag blev! :/ men det kan ju bli senare äl, men troligen inte!

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

Cd 12 idag.

Så det kan ju vara tidigt! Men inga fler vul nu. Utan vi kör på varannan dag så håller vi tummarna!

Solrosen 83 skrev 2015-08-19 18:45:37 följande:

Nej vad trist :(

Vilken dag är du på? Sist hade jag 13 mm på cd 14 och fick äl cd 20 så det kan ju fortfarande gå vägen. Ska du tillbaka på något mer vul?

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

Fy vad tråkigt :( lider med dig!

Jag känner inget i kroppen! Inte det minsta :( så blev nog ingen äl denna månad heller. Fan!

Med första gick det ju direkt! Och det jäkliga är ju att jag måste vänta 3 v innan jag kan börja med näsa primolut kur.. I onödan kan jag tycka! läkaren visste inget om såna här behandlingar (inhyrd st-läkare) så måste försöka få tag på en riktig Gynläkare!

Solrosen 83 skrev 2015-08-23 18:33:16 följande:

Tyvärr stämde det som läkaren trodde att graviditetn avbrutits och jag fått ett tidigt mf. :(

Blöder som vid mens nu så allt hopp om att det var en ofarlig blödnig är borta.

Nu får vi vänta och se hur länge blödningen håller i sig och sen börja försöka igen. Får bli en cykel utan pergo först för att se om det blir äl av sig själv igen. Annars blir det att börja med enkelkur pergo igen nästa cykel.

Känns så frustrerande och onödigt att jag skulle få ett plus alls om det skulle försvinna så fort igen. Men samtidigt känner jag att jag är tacksam för att mf kom så tidigt i graviditeten ändå så att vi hann bli ännu mer inställda på att få en liten bebis till.

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

Ont i äggstockarna har jag med.. Men blir så förvirrad eftersom vul inte visade nåt i onsdags. Men vi kör på som vanligt och håller tummarna!

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

En fråga .. Brukar ni få ont vid sex ibland? Igår och idag har jag haft ömmande äggstockar och känt mig svullen i underlivet. Och vid sex så har det ömmat jätte mycket. Molvärk i livmodern/tappen typ.. Aldrig varit med om detta tidigare. :(

BF 2013-08-05
  • Novembersmile

Nej har inte testat nåt..

Känner av idag med. Ont om jag sätter mig för fort och lixom dunsar till. :/ hoppas såklart på äl men läste att man jan få ont såhär om man har cystor med! Men inget sånt syntes ju på vul i onsdags. För isf borde han ha sagt nåt? En cysta kan väl inte växa så fort?

Hur mår du förresten?

Solrosen 83 skrev 2015-08-25 08:27:56 följande:

Låter ju lovande att du känner av äggstockarna. Precis före äl så har jag kunnat ha rätt ont vid sex vissa cykler. Så tycker det låter som äl kan vara på gång hos dig trots allt. Äggblåsor och slemhinna kan ju ha växt långsammare hos dig också som de brukar hos mig. Har du testat med äl-test?

BF 2013-08-05
  • Novembersmile
    Solrosen 83 skrev 2015-08-25 12:10:44 följande:
    Jag tycker inte du ska oroa dig. Hade de sett något på vul i onsdags så hade de sagt något till dig. Med tanke på var i cykeln du befinner dig så borde det ju vara äl som är på gång. Ger det inte med sig om någon dag kan du ju alltid be att de kollar upp det.

Vi hoppas ju på att det inte ska behövas någon mer omgång för dig men kan kanske vara bra och fråga om de inte kan göra ett vul till några dagar senare om det ser likadant ut då. Gjorde så på mig de första kurerna för två år sen för att se om något mer hände. Nu vet vi ju att mina äggblåsor växer långsammare så har det sett ut att vara något på gång när jag varit på vul cd 14 har det fått räcka. Sen håller jag ju koll själv med äl-test och tempning för att se att äl verkligen blir av.

Mår ok nu. Var en rätt jobbig helg när jag precis hade fått beskedet och sen började blöda rätt mycket och hade rätt mkt mensvärk. Känns så onödigt att det alls blev ett plus och att mensen inte kom direkt. Men är samtidigt lättad att jag förlorade det så tidigt som jag nu gjorde så slapp gå flera veckor och vara glad över att vara gravid.

Nu försöker jag se framåt och hoppas på att det snart ska lyckas igen. Vet ju att allt fungerar som det ska och att jag kan bli gravid igen även utan pergotime. Blödningen håller på och avtar här nu känns det som så nu håller jag alla tummar och tår att det blir äl av sig själv denna cykel så jag slipper mer provera och pergotime.
    okej. ja jag kan bara föreställa mig :( 

har slajm flytningar nu (äcklig info) , så kanske, kanske.. och fortfarande öm i magen. men i övrigt känner jag inget. 
    BF 2013-08-05
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime