Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Novembersmile skrev 2015-06-18 22:08:07 följande:

Värmevallningar var och varannan timme :l men annars är jag mig lik! Hur mår ni av Pergo ?

BF 2013-08-05
    Känner ingenting alls än så länge. Tog tredje tabletten för 3 timmar sedan nu.
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-06-18 23:02:52 följande:

Ok! Jag tar på morgonen . Nästa helg borde det bli ägglossning!! :) 'håller tummarna'

Håller också tummarna för att det blir ägglossning. Dock tror jag inte det blir förrän i mitten på veckan efter för min del om det fungerar denna gången. Fick alla tre kurerna för 2 år sen äl först runt cd 20 så räknar med det nu också om det alls fungerar.
    Dotter 2013
  • Solrosen 83

Då var sista tabletten tagen för denna kuren och mensen har tagit slut. Så nu är det bara och vänta och se om det blir någon äl denna gången. Har känt lite molande och pirrande kring äggstockarna idag så förhoppningsvis är något bra på gång.

Har äl test hemma men inte helt bestämt mig för när jag ska börja testa. Med tanke på att jag haft äl så sent de gånger pergo fungerat så vet jag inte om jag bryr mig om att börja testa förrän efter vul på torsdag på cd 14. Kör ju tempning också så skulle det ske innan dess så ser jag ju det ändå och vi kommer ju se till och ha sex minst varannan dag nu så vi säkert inte missar.

• Solrosen 83
    Lisa88 skrev 2015-06-22 09:53:36 följande:

Ringde precis Sahlgrenska (reprodutionsmedicin) dom skriver inte ut Pergotime, även om dom vill.. utan pga. Att dom ska försöka hålla vårdgarantin. Skulle jag ringa min vårdcentral.. Kände en jätte besvikelse. De känns jobbigt att gå till min vårdcentral med detta ärende. Jag vill ha någon mer kunnig person, någon som vet vad detta innebär.

Hoppet är de sista som överger en..
    Nu hänger jag inte helt med. Hade du inte redan tagit en kur som du hade fått från Sahlgrenska? Låter ju väldigt märkligt att du inte får fortsätta hos dem isf med fler kurer.
  • Solrosen 83
    Agnesmamma2012 skrev 2015-06-22 16:29:16 följande:

Jag är så glad. Igår plussade jag äntligen . Vet dock inte än hur långt gången jag är då mina cykler varit långa , hade sist blödning 17 april . Så kan vara i v 9 redan . Syns lite på magen . Har trott att magen vuxit pga tabletterna men nu har jag förklaringen till de . Läkarbesök på torsdag för att se hur långt fram i graviditeten jag är . Håller tummarna för fler plus här nu . Kram

Åh vad kul! Stort grattis!!!
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-06-24 11:17:23 följande:

Undrar om äl är på g? Molvärk i magen och lite öm i brösten. Vul i morgon. Vågar man drömma? :)

BF 2013-08-05
    Har också haft lite molande till och från senaste dagarna. Håller tummarna för att båda våra vul visar på äl på g imorgon
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-06-25 12:24:44 följande:

Varit på vul idag. Inget ägg hade växt till sig, men slemhinnan var tjock och fin. Läkaren trodde att antingen är vi för tidiga, så vi bokade in ett till vul om en vecka. Eller så hade jag haft ägglossning redan, typ igår. Men troligen inte. Får avvakta och se. Visar inget på torsdag nästa vecka får jag äta primoluten igen och trippeldos Pergo!

Suck! Men det är ju bara 1:a försöket men jag vill ju såklart lyckas direkt ;) hur har det gått för dig idag solrosen?

BF 2013-08-05
    Nej vad trist att det inte fanns något ägg som hade växt till sig. Blev ju så för mig förra kuren.

Såg bra ut för min del denna gången iaf. Hade en äggblåsa på vänster sida som var 13 mm så det är ju toppen. Läkaren sa att äl borde bli om ca 3 dagar. Men vet av erfarenhet från 2 år sen att mina äggblåsor verkar växa långsammare så tror nog snarare det tar 5 dagar. Men vi kör på med sex minst varannan dag tills jag ser på tempen att äl varit så vi säkert inte missar den.
  • Solrosen 83
    carro90 skrev 2015-06-28 07:28:17 följande:

Nu har jag o sambon bestämt oss för att försöka igen! Inne på andra dagen med Primolut-Nor för att få igång en blödning. Spännande o se om det tar sig på fösta försöket! Solig

Välkommen! Kul med fler som är igång!
  • Solrosen 83

Molar och känns som har har en tennisboll i magen så något verkar hända. Dock är äl-test fortfarande negativt imorse så blir nog inte äl idag iaf som läkaren trodde.

• Solrosen 83
    carro90 skrev 2015-06-28 14:39:27 följande:
    Tackar! Har dock inte allt för höga förhoppningar, födde för bara 4 månader sedan. Men vi chansar o ser, har kvar tabletter från när dottern blev till Solig
    Oj det var snabbt :) Dröjde 10 mån innan min första mens kom och innan dess fanns inte en tanke på att försöka igen. Ammade dottern till hon var 9 mån så kanske gjorde sitt till att det dröjde.

Ska du köra med pergo direkt sen efter blödningen?
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime