Agnesmamma2012 skrev 2015-05-29 22:14:33 följande:
Hallå ! Jag ringde gyn idag då jag är på cykeldag 43 idag , men ingen mens o inte gravid . Även om jag var på ultraljud i slutet av april ( då sa de att där var en blåsa som var fin och skulle släppa inom de närmsta ). Så sa hon nu att då kan jag inte haft äl . Till min fråga , då bör jag få äl nu före mensen kommer eller ?? Kram
Låter ju tyvärr inte som du haft äl då iaf när mensen inte kommer. Med tanke på att du har pco som jag så är det tyvärr det som brukar bli problemet att äggen inte släpper trots att de växer till sig.
Det kan säkert bli så att du får en sen äl nu innan mensen kommer men tror tyvärr inte det är så troligt. Hormonerna i samband med mensen sätter ju igång kroppen för att det ska bli äl sen och den signalen får den ju inte igen nu. För min del har det alltid varit så vad jag vet att de gånger jag fått spontan äl så har det varit någonstans 14-22 dagar efter mensens första dag. Har ju kunnat ha löngre cykler men då har jag aldrig märkt av någon äl.
Sa gyn något om hur länge du skulle avvakta och vänta in mensen? Kan ju ta provera om den inte kommer av sig själv för att kunna dra igång en ny kur pergo sen.
Jag ska ta gravtest på onsdag om mensen inte kommit då och om det är negativt (vilket jag är helt säker på att det är då jag nog inte haft äl) ska jag börja med provera då.