Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Majamy skrev 2015-10-31 17:40:59 följande:
    Hej!
    Har mensen kommit? Jag vet inget om de tabletterna.
    Hoppas att november är vår månad.
    Nej inte ordentligt än. Bara lite lite blod i flytningarna. Tog precis sista proveratabletten så behöver inte fundera mer på om jag ska sluta eller inte. Fick dock svar i annan tråd att man skulle sluta ta dem om mensen kom tidigare.

Jag vi får verkligen hoppas november blir en bra månad för oss alla.
  • Solrosen 83

Igår kom mensen äntligen så på lördag blir det pergostart. Vul inbokat till 16/11. Äntligen känns det som det hände något igen.

Hur går det för dig Novembersmile?

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-11-05 21:21:43 följande:

Tisdag kväll kom mensen.räknar från igår (onsdag)

Ska ringa gyn i morgon då jag inte haft möjlighet att ringa! Börjar med Pergo på söndag! Så vi ligger lika i stort sett :) hur många tabletter ska du ta? Jag vet inte än men troligen trippel som sist !

Son född aug-13, MF v.5+6 (19/2)
    Kul att vi ligger så lika igen :)

Jag ska ta enkelkur igen. Har ju svarat på det för det mesta förutom en kur i våras och nu när det blev fel tid för stimuleringen. Skulle det inte ta sig nu pratade läkaren om att öka på dosen. Jag brukar ju inte få äl förrän runt cd 20 så med högre dos kanske det blir tidigare. Men vi håller ju tummarna att det inte behövs fler kurer än den här.
  • Solrosen 83

2 av 5 tabletter med pergo tagna nu. Känns som en evighet till nästa måndag då det är dags för vul. Vill att tiden ska gå fort tills dess så det snart blir äl.

• Solrosen 83
    Pco_1_2 skrev 2015-11-10 21:48:56 följande:

Hej tjejer! Minns er sen innan :)
    Jag har en son född aug-13 och nu är jag på 4:e pergokuren.. Cd 4 (dag 2 med Pergo) hoppas så innerligt!

Välkommen! Kul med en till som är mitt uppe i behandlingen nu. Känner inte igen ditt nick sen sist men du hette kanske något annat då?

Sista tabletten kvar ikväll sen är det bara väntan kvar. Känner inget förutom extremt trött.
  • Solrosen 83

Dags för vul i eftermiddag på cd 14. Ska bli spännande och se vad det visar. Molar och värker i äggstockarna så något verkar vara på gång iaf. Äl får dock gärna vänta några dagar som den brukar då både jag och sambon åkt på förkylning så sexlusten är inte på topp. Men vi får väl se till och få till det ändån.

• Solrosen 83

En fin äggblåsa på 16-17 mm så bör bli äl om några dagar så läkaren trodde det kunde stämma bra med runt cd 20 igen.

Så nu är det bara att vänta och försöka orka köra på med sex varannan dag trots våra kraftiga förkylningar.

• Solrosen 83

Jippi! Glad gubbe på äl-testet nu på morgonen. Så ikväll vet jag vad vi ska göra....

Novembersmile: Håller tummarna för dig idag! Ja nu ska det bli barn!

• Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-11-19 10:10:23 följande:

Vad roligt för dig :)

Här visade inget på att äl varit eller är på g. :(

Fan!

Son född aug-13, MF v.5+6 (19/2)
    Nej vad trist!!!

Hade läkaren någon plan på hur ni ska gå vidare?
  • Solrosen 83
    Pco_1_2 skrev 2015-11-22 16:35:55 följande:

Är detta positivt? (ägglossningstest)

Ser tyvärr ingen bild
Svar på tråden Syskonförsök med pergotime