Syskonförsök med pergotime
ont i äggstockarna idag och igår. mest den vänstra. hoppas hoppas hoppas!!!
Grattis ,ett fint plus :)
ont i äggstockarna idag och igår. mest den vänstra. hoppas hoppas hoppas!!!
Grattis ,ett fint plus :)
Nu har vi nog gjort vad vi kunnat för denna omgången. Äl var med största sannolikhet igår fm då jag kände kraftig smärta en kort stund och sen försvann det molandet som jag hade haft senaste veckan. Tempen började även öka imorse så fick bekräftat så med. Sexat igår kväll och i torsdags kväll så bör ju ha täckt in bra. Så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas på ettfint plus som stannar kvar denna gången
Hej! Ni som redan har barn, har ni haft svårt att få pergotime utskrivet?
Och har ni några viktproblem? Fick veta igår stt jag har pco o gynekologen fick veta att vi vill bli gravida igen ganska snart. Hon nämnde dock inte pergotime utan sa i varannan mening att jag är fet!
Känns som tiden sniglar sig fram. Bara äl+3 idag så känns som en evighet till jag får veta om det lyckats. Dottern fyller 2 år nu i veckan så får besök och ska ha kalas så det kommer nog göra att det går lite fortare. Dottern måste dock se till och bli frisk då hon vaknade med hög feber i morse och är superhängig.
Hur går det för er?
Känns inte som någon tvekan att det är positivt !? Äl+11 idag
Inget plus dag! :/ har känt lite i brösten och lite molvärk i magen idag. Men sist jag blev gravid hade jag ont i brösten hela tiden från äl. Så vi får se!
Hej. Är ny här. Får jag vara med och följa?
Jag har en dotter på 2,5 år som kom till efter fem månaders försök helt utan hjälp. För snart 17 månader sedan började vi aktivt försöka få syskon. Har tagit äl tester varje månad och får stegring men inget fastnar(eller så lossar inte äggen) Efter nästan ett år startade vi utredning och jag fick svaret att min äggreserv är låg och därav våra svårigheter att bli gravida. Startade dubbel kur pergo följt av ovitrelle i augusti och har nu gjort två omgångar med en vilande månad emellan, utan bebis-resultat. Efter andra pergo-omgångens vul upptäckte läkaren något som kunde vara en cysta. Fick göra cancer-test (som tack o lov var negativt men det skakade om en rejält.) Nu måste jag vänta till efter ny mens för att kontrollera om det hon hittade försvunnit annars får jag inte starta sista pergo-omgången. Enligt min gyn gör man bara tre pergo-omgångar sen tar man beslut om vad som händer sen. Och eftersom jag har låg äggreserv är det inte säkert att ivf är något alternativ för oss utan då är det bara att hoppas på spontan graviditet. Känns så hopplöst allting. Och har lite panik för det känns som tiden rinner ut. Ändå försöker jag att slappna av o inte tänka för mycket. Inte så lätt... Väntar nu intensivt på försenad mens (har bara kommit lite spotting). Borde kommit i torsdags. Gjorde negativt gravtest i lördags (äl+11) o idag är det måndag (äl+13)
Majamy: Stort grattis själv till plusset!