Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Aniroma skrev 2015-06-10 21:37:42 följande:

Jag har ingen pivat gynläkare så får nog allt snällt vänta ;P hade det varit så att min temp hade fortsatt vara hög så hade jag nog proppsat på att få komma in snabbare, men nu när den är nere på nivån innan äl så finns det ju egentligen inga tvivel på att det är ett mf känner jag.. För visst ska tempen hålla sig hög heeeela graviditeten, utan dippar?

Bara att vänta ut blödningen nu antar jag. Svårt att veta hur man ska räkna ut äl efter detta... Ska man börja räkna dagar från första blödningsdagen precis som vid mens eller ska man räkna från när det är slut? Någon som vet?

Jag går på en vanlig landstingsanknuten gynmottagning, men de är väldigt bra där!
    Har också lägre temp nu igen och blöder lite mer, så är väldigt övertygad om att det inte kommer bli någon fortgående graviditet av detta. Känns märkligt nog helt okej ändå. Antar att det beror på att jag ju aldrig hann plussa och glädjas över det innan jag började blöda. Nu önskar jag bara att min kropp skall fatta galoppen och ta hand om det här på eget bevåg och att jag skall få ett helt definitivt svar hos gyn i eftermiddag.
    Vad gäller äl efter MF kan det variera väldigt mycket, så svårt att utgå ifrån någon särskild dag. Äl-testen kommer nog gå varma hemma hos mig från det att gravtestet visar negativt. Tänkte beställa hem en hel bunt av båda här i eftermiddag.
  • Symetrical
    AngelinaAr skrev 2015-06-11 00:02:22 följande:

Så då var det missfall för mig igen...helvetes jävla liv.blöder åkte till gynmottagningen inga smärtor men på vul såg hon inte ett skit.

Typiskt! Tog blodprover skall ringa mig imorgon... Ohh andra gången i rad..jag dör

Lider med dig, vännen. Styrkekramar
  • Symetrical

Hej alla goa tjejer här inne!
    Tänkte uppdatera er lite angående min minst sagt märkliga situation.
    Som jag misstänkte vart det ett tidigt missfall. Blöder mer nu, men har fått tabletter för att driva ut de sista resterna ifall inte allt vill komma ut av sig själv. Känner mig ändå väldigt tillfreds med situationen. Helt rätt tid på året att få missfall, om man nu skall få det nån gång. ????????
    Dessutom hann jag som sagt var aldrig glädjas över plusset, då jag inte upptäckte det förrän efter min störtblödning förra helgen.

• Symetrical
    Aniroma skrev 2015-06-11 18:05:25 följande:
    Det konstiga med min blödning var att den bara varade söndag o måndag. Sedan har det varit bruna flytningar sedan dess. Idag knappt något. Vet inte om jag fått för mig eller läst någonstans att man blöder en till två veckor av ett missfall? Idag har jag även känt stick o ilningar i tjejmagen. Men med tanke på att tempen sjunkit från 36,8 efter plusset till 36,1 igår (innan äl hade jag 36,3) så är jag ju övertygad om mg.

Blöder du mycket? Jag tänkte ta ett test imorgon o se om det visar neg ännu. Ska på konsert imorgon och då vore det ju kul (?) i allt elände att få dricka lite vin..
    Jag blödde bara knappt ett dygn och sedan dess (1,5 v sedan) har det bara kommit lite brunt gammalt blod då och då. Nu idag har det varit lite mer, så hoppas att det sista resterna kommer ut med det. Med andra ord tror jag att det varierar väldigt hur mycket och länge man blöder. Är nog väldigt relaterat till hur tidigt MF kommer.
    Har beställt tester nu, så blir till att testa på måndag när de dimper ner i brevlådan. Hoppas på negativt, men misstänker att hcg kommer stanna kvar ett tag till....
  • Symetrical
    AngelinaAr skrev 2015-06-11 18:09:21 följande:

Blod provet visade 81 hcg

Är detta normalt? Läkaren har inte ringt ännu...jävla torskar!

Öhhh....hoppas bara de inte sjunker...skall nog in igen om några dagar kommer läkaren säkert säga för se om de stigit...ushh ovisshet men så var de ned min dotter åxå fast med henne Blödde jag inte..Nu blöder jag inget alls och har alla symptom som vanligt..fattar nada.

Med andra ord borde du vara i typ v 5+5 nu då, eller..? 81 låter lågt, men vet att det kan variera väldigt beroende på när äl skedde, samt när ägget fäste. Tog blodprov i förrgår på exakt v 5+5 och då låg det på 126. Detta sa min gynekolog idag är väldigt lågt, men det man utgår ifrån är om det höjs eller sänks till nästa mätning. När skall du ta nästa blodprov?
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-06-11 18:40:57 följande:
    jag hoppas verkligen det tar sig fort nästa gång det är dags!!!! :) :)
    www.mammaprat.blogg.se - JUST NU! TÄVLING, VINN "BLI GRAVID"-KIT OCH MYCKET MER, TÄVLINGEN AVSLUTAS 14 JUNI
    Tack babe! Just nu hejar jag på alla er andra!
  • Symetrical
    AngelinaAr skrev 2015-06-11 19:33:19 följande:

Gjorde du nästa mätning? Sjönk ditt?

Symptom då brösten?

Jag gjorde andra mätningen idag (alltså med två dagars mellanrum), så gyn ringen imorgon och meddelar resultatet. Men jag har fått göra vul också och där såg han knappt något alls, så om hcg skulle ha ökat hos mig är det något mycket konstigt på gång här!
    Skall du lämna något mer blodprov, eller?
  • Symetrical
    AngelinaAr skrev 2015-06-11 19:33:19 följande:

Gjorde du nästa mätning? Sjönk ditt?

Symptom då brösten?

Har löjligt mycket symptom fortfarande, men det är klart. 126 i hcg är ändå ganska mycket, så kanske inte så konstigt, även om det är störigt nu när jag vet att det inte leder till något bra. Suck. Vill bara att det hör missfallet skall vara over and done with!
  • Symetrical
    linnsanbelle skrev 2015-06-11 18:40:57 följande:
    jag hoppas verkligen det tar sig fort nästa gång det är dags!!!! :) :)
    www.mammaprat.blogg.se - JUST NU! TÄVLING, VINN "BLI GRAVID"-KIT OCH MYCKET MER, TÄVLINGEN AVSLUTAS 14 JUNI
    Hur går det förresten för dig? Har inte du äl här i dagarna? Hur ser testen ut (om du nu försökt dig på det den här cykeln också)?
  • Symetrical
    AngelinaAr skrev 2015-06-11 22:26:18 följande:

Symetrical vilken vecka är du i?

Men du har inte koll på tempen..? Min har sjunkit en hel massa (ligger oftast typ som innan äl) så det är ett tydligt tecken på missfall. Ser ändå fram emot gynekologens samtal, så jag verkligen får svart på vitt att även hcg sjunkit. Då vet man liksom hundra procent och kan släppa det helt!
    Hade allt varit som det borde hade jag varit i v 6+1 typ.
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni