Tråden för oss som använder NaturalCycles
Symetrical: nu när jag kollar så är det nog faktiskt FF som stämmer bäst :P
Symetrical: nu när jag kollar så är det nog faktiskt FF som stämmer bäst :P
Hur såg tempen ut idag? Åh skönt att va förbi äl, nu är det bara väntan kvar! :)
jag har faktiskt fått lite blod på papperet idag när jag torkat mig, så jag skulle tippa på att mensen ändå är på väg inom några dagar! Så har nog fått en anovulatorisk cykel, så typiskt. Men glad om mensen kommer i veckan så vi kan börja om.
Ja, det finns något som heter trifasisk kurva. Hade min temp hållit sig hög fler dagar hade den nog klassats som det!
Då är vi väldigt synkade för jag fick också mens idag. Har beställt hem e-vitamin och borago, med förhoppning om att få längre lutealfas. Även slutat med koffein, så får se om det kan ge någon verkan
Justja så heter det!
nej vad tråkigt med mensen, men kul att vi är så synkade! kul att följas åt denna cykel. Vilket försök blir det för er nu?
Okej vad härligt att känna så :) hur gamla är barnen?
nu påbörjar vi tredje försöket! hoppas verkligen på ägglossning denna gång, så jäkla typiskt att när vi väl börjat försöka så blev det ingen ägglossning andra försöket haha.
Hej alla
Vi försöker få till barn nr 3, tog ut hormonspiralen i januari, började tempa för några månader sedan.
Jag undrar egentligen om någon vet om det för alla alltid har mätbar temperaturhöjning efter ägglossning? (Jag sover med öppen mun men följer annars alla "regler" för temptagning via NC)
Jag börjar misstänka att jag inte har ägglossning än, trots att det var över 6 månader sedan spiraluttaget.
Mina senaste cykler ser ut såhär
Det är långdragna blödnigar som kommer väldigt oregelbundet.
Jag har beställt tid till gynekolog men eftersom det inte är fören i höst så kan det vara intressant om någon varit med om samma eller har några tips?
/ Emma