-
Har du inget älsekret kvar alls? Och vilken cd brukar du ha äl på? Tycker cd 9 låter väl tidigt!amandakollb skrev 2022-08-06 07:23:36 följande:Heeej, ny cykel ny graf, vad tror ni om denna? Ser ju ut som jag hade ägglossning cd9 då jag fick tempstegring dagen efter, dock hade jag älsekret både den dagen och dagen efter, tidigare har jag haft älsekret i typ 4 dagar, sen en Dag med inget älsekret och sen har tempen höjts dagen efter det. Samt att min temp i lutealfasen brukar ligga runt 36,6-7 och inte 36,5 så funderar på om något är lurt.. vad tror ni? :)
-
Okej. Antar att du bara får låta tiden och tempen utvisa :)amandakollb skrev 2022-08-06 11:29:48 följande:Nä varken igår eller idag. Har ju så oregelbundna cykler så oftast mycket senare. Men tar letrozol nu samt att jag fick ju en cykel utan ägglossning förra så kanske därför den kom så mycket tidigare :/ äl kom mkt tidigare förut när jag hade en sån cykel för typ 2 år sedan
-
Det man kan utläsa ur det är väl egentligen att progesteronhalten inte är så hög som den varit tidigare cykler. Det kan ju i sin tur bero på olika saker, antingen är det bara en tillfällighet eller så kan det bero på att gulekroppen inte är av så bra kvalitet och därför inte producera så mycket progesteron :)amandakollb skrev 2022-08-06 15:36:36 följande:
Ja precis, men man vill ju ba veta nu haha men de är ju svårt! Som du säger får tiden utvisa! tror vi prickade in med sex rätt bra iaf så får se tempen de kommande dagarna om den håller sig uppe.
hur är det om man får högre temperaturer än follikelfasen men inte lika höga som ens tidigare lutealfaser, kan man säga något av de?
-
Nej, inte än! Tempen på +3 tycker jag inte säger så mycket
Hur låg tempen idag då? Fortfarande hög?
Jo, men det går väl okej. Är på cd 13 och jag brukar få äl kring vd 18, så om det är samma den här cykeln borde det bli take off på torsdag. Tror dock att jag hade en kemisk graviditet förra cykeln, så kanske blir uppskjutet den här gången pga det. Tempen sjönk inte till under coverline förrän på cd 6, men vet inte om det spelar in. Aldrig fått så förr.. -
Jag tror faktiskt också mer på äl Cd 11. Cd 9 är ju som sagt extremt tidigt, även om man haft en anovulatorisk cykel innan. Vad brukar din coverline ligga på?amandakollb skrev 2022-08-08 09:10:37 följande:
igår och idag har jag haft mina vanliga höga temperaturer, och appen har markerat ut min äl, på cd 11. Jag tänker dock att då tempen höjdes på cd 10 borde jag haft äl cd 9, även om jag fick låga höga temperaturer? Förvirrande haha!
vad är en kemisk graviditet? hm nä aldrig heller fått så, men kan det vara en tillfällighet?
Kemisk graviditet är när ett befruktat ägg försöker fästa, men misslyckas. Jag fick väldigt svagt streck på gravtest på äl +10 (trots att jag blödde) och dagen därpå var det blankt igen. Det plus galet höga temperaturer i början av cykeln får mig att tro att så var fallet :) -
Äh, det är ju inte så stor skillnad. Min coverline kan också diffa på 1-1,5 grad Men som sagt hoppas vi ff har rätt, för slemhinnans skull!amandakollb skrev 2022-08-08 15:58:17 följande:Jaa jag hoppas nästan på cd 11, som du säger känns cd9 så himla tidigt så då lär ju inte slemhinnan hunnit med? Två cyklerna innan förra så var de 36,3 och 36,35 och nu alltså 36,47 så känns konstigt att det är så mycket högre Coverline?
aha okej av fattar, det kan nog mycket väl vara så! då laddar ni inför torsdagen då :))
Nja, mest jag som laddar, eftersom vi ju inte försöker på riktigt -
amandakollb skrev 2022-08-08 21:22:59 följande:
Okej får se när bim blir då, tror jag tar cd11+14 dagar så då blir bim 19 augusti. När räknar du med bim? Antar vi har rätt nära då jag har lång lutealfas och du kort? :))
amandakollb skrev 2022-08-09 05:21:24 följande:Åh suck, nu fick jag en rejäl tempdipp, känns inte bra alls! Så förvirrande detta
Jag tror bim blir typ 21/8, lite beroende på när ägget behagar släppa! ;P
Äsch, det betyder inte så mycket, så länge tempen ökar igen imorgon. Du har väl haft så tidigare med, men en dipp på typ äl +4..? -
Försök att inte läsa in för mycket i det. På äl+4 har ju inte ett ev befruktat ägg ens fästamandakollb skrev 2022-08-09 11:28:05 följande:Okej men då har vi nästan samtidigt!:)
jaaa cykeln innan förra ovulatoriska så var den väldigt hoppig, och då blev jag inte gravid.. så har inte mycket hopp nu heller faktiskt. -
Nej, du! Världens mest utdragna äl resulterade i nedsläpp igår (ökad temp idag) och därför bara sex 4 dagar innan (pga magsjuk man) så inga stora förhoppningar den här cykelnamandakollb skrev 2022-08-15 22:01:21 följande:Hur går det för dig? När fick du äl? Blir bim 21 som du trott tidigare?:)
Hur går det själv? -
Nej, men vad spännande! Är du bara på äl+11 är det ju inte konstigt att de är svaga! Kan du inte posta bild och din graf?amandakollb skrev 2022-08-16 07:56:25 följande:Okej typiskt! Men visst kan sperman leva upp till 5 dygn så än är inte hoppet ute :)
nja sådär, är på äl11 eller äl13, och fått suuupersvaga test både idag och igår. Hade hoppats på att de skulle ökat idag men Nope. så ställer in mig på en kemisk graviditet eller jättetidigt missfall :/ tempen är fortsatt hög iaf