• Symetrical

Tråden för oss som använder NaturalCycles

amandakollb skrev 2022-05-11 12:23:19 följande:
    jaa så bra verkligen!! :) 

haha finns det några andra smarta knep med ff? såg tex att bilden som mojsan la ut här ovanför att coverline och förmodad ägglossning var helstreckade linjer medan för mig så är de som prickade linjer, vad beror det på? 
    De prickade linjerna är säkert pga just tempar tagna vid avvikande tidpunkter och ff därför inte vågar säga säkert när äl inföll. Sen är det bra att lägga in positivt ältest om man använder sig av såna och vilken typ av sekret man har. W och ew är fertila, så lägger du in det kring förmodad äl blir ff mer säker :)
  • Symetrical
    Mojsan09 skrev 2022-05-11 14:17:32 följande:

Lade in de justerade temperaturerna, det jämnade ut kurvan lite. Var dock ingen implantationsdipp, fick mensen idag Rynkar på näsan

Tråkigt Rynkar på näsan
    Fick min igår. Satsar på februaribebis nu Flört
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-11 20:47:51 följande:
    Toppen tack, la in att jag hade ägglossesekret fyra dagar innan så nu blev de helstreckade linjer! :)
    Yay! Du får gärna posta den reviderade grafen :)
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-12 09:29:32 följande:
    Kommer här. Har inte justerat några temperaturer då jag inte kommer ihåg exakt när jag tog tempen, så får försöka tänka på de framöver.

detta är första cykeln jag tempar (har haft uppehåll på 2 år ca då jag blev gravid osv, innan dess tempade jag nästan 2 år) och funderar på detta med tiden, har fortf ingen tid då jag brukar tempa utan det blir typ olika varje morgon. Hur stor tidsskillnad gäller för att ff ska markera det som pilar istället för prickar? Eller ska jag bara ta tiden tex imorgon när jag vaknar och så har jag den som utgångspunkt framöver? 
    Ja, men gör det! Du kan ju ta typ dagens och sen justerar du kommande tempar efter den. Då fattar ff efter ett tag att det är din tid. Tror att den accepterar en halvtimmes diff åt båda hållen, så för mig som har 5:30 som normal temptid accepterar ff 5:00 och 6:00. Är dock inte helt säker på om det är en hel timme. Lycka till! :D
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-14 20:01:14 följande:

Tack :D ska bli spännande o se hur lång lutealfas jag har. 

vet du hur länge efter ägget släppt som tempen stiger? min temp steg cd 20 så ff har markerat dagen innan, cd19, som äl men slutade få ägglossningsekret cd 17 så hade gissat att äl var på cd 18.  

Tempen ska stiga direkt efter att ägget släppt, antingen successivt, eller som i ditt fall pang bom. Dock kan det ju vara så att ägget släppte redan cd 17eller natten till cd 18, men tack vare att du tagit tempen olika tider är det svårt för ff att veta! Har du någon aning om när du tog tempen cd 19? För tog du den exv en timme tidigare än dagen innan skulle den ju egentligen varit typ 0,1 grad högre och så hade nog ff satt äl till den dagen. Om du själv är ganska säker på när äl var kan du ju alltid justera upp den tempen lite och se om ff ändrar äl en dag :)
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-17 14:19:44 följande:
    Okej jag förstår :) nej ingen aning, tror jag låter det va som det är! nu inväntar jag mensen vilken dag som helst, ska bli intressant att se hur lång lutealfas jag har. Läste att snittet är 14 dagar? jag är på äl+10 nu. Förut hade jag ofta massa spottings flera dagar innan mens men inget sådant ännu iaf. 
    Det bådar onekligen gott! Jag hade också spottings nån dag innan mensen kom förr, men senaste cyklerna har jag bara fått lite blod vid toabesök kvällen innan mensen dragit igång, vilket faktiskt bara varit skönt. Då har jag ju vetat vad som väntat liksom Glad
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-18 10:16:49 följande:
    Ja alltså enda gången jag inte haft spottings flera dagar innan mens är när jag var gravid.. men vi ville inte börja försöka denna månad så min sambo drog ut innan han kom, och det var typ två dagar innan äl så känns typ omöjligt att jag skulle va gravid. Så väntar ändå mensen om några dagar. 

nu har jag iaf varit duktig med tempen så grafen ser bättre ut :D hur går det för dig? 

Ser riktigt tjusig ut! Skrattande
    Jag borde ha äl om typ en vecka. Är på cd 9 idag ocu jag brukar få äl på cd 17-18 :)

• Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-18 21:55:32 följande:

Haha ja visst! Men jag hoppas ändå på mens och att få köra igång nästa omgång som förstà riktiga försöket! 

okej härligt, tar du ältester?:)

Jag har inte gjort det innan eftersom jag känner min äl så tydligt, men faktiskt köpt hem några till den här cykeln mest för att det är så kul att testa Tungan ute
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-19 09:52:07 följande:
    okej vad skönt att du känner så tydligt :D 

min temp fortsätter hålla sig hög och ingen mens eller spottings ännu.. ÄL+12. börjar bli lite nervös typ, när kan man ta ett test? 
    Typ igår! Ta ett för bövelen! ;P
  • Symetrical
    amandakollb skrev 2022-05-19 16:17:24 följande:
    haha vågar inte! nämen jag tror fortf att mensen kommer, skulle gissa typ på lördag.. känns så osannolikt att jag skulle vara gravid när han inte kom i mig ens! han drog ut ganska lång tid innan han kom också
    Sant, kanske lite slösigt. En annan som är testgalen bara! Flört
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles