• Sajocawa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

Legewiel skrev 2015-08-24 23:04:14 följande:

Loppan84: jag satt mycket riktigt vid datorn då smile1.gif men jag vet inte om det är en äkta taggning, jag bara kopierade namnet till ett nytt inlägg så blev det sådär!

Mli06, välkommen hit! Du kan börja tempa när du vill men ser förstås inga mönster innan du tempat några cykler.

För mig har de positiva testerna börjat avta i styrka, så nu borde det väl vara äggsläpp imorgon el övermorgon..

Spännande! Mycket mys i dagarna med andra ord :) lycka till
  • Sajocawa

Nu var jag väldigt snabbt med att posta bilden visst så hann inte skriva hehe.. Jag skakar av lycka! Det här känns så konstigt och jag trodde verkligen inte att vi skulle lyckas på första försöket!!! Vår dotter ska få en syster (ja en syster! Det blir bara tjejer i min släkt!). Jag ska för andra gången i mitt liv vara gravid samtidigt som min egen mamma. Jag längtar redan efter förlossningen för det är det mäktigaste jag nånsin varit med om!
    Tack för att ni finns härinne och stöttar och peppar, ge aldrig upp! <3

• Sajocawa
    EkoS skrev 2015-08-25 06:43:54 följande:

God morgon,

Nu är sommaren över för mig, så jag hoppar väl in här igen :)

Har Bim i dag, men i morse hade tempen stigit ytterligare lite. Testade dock negativt i söndags, så nu vågar jag inte testa för att jag är så rädd för att bli besviken igen..

Men det låter ju lovande att tempen håller sig hög.. Testa tycker jag!! :D
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2015-08-25 12:02:20 följande:

Några frågor till dig kära Sajocawa - hade du några särskilda symptom som gjorde att du testade tidigt? Eller var du bara nyfiken? Vilken dag från BIM dag var det du fixk + vill så gärna frossa lite i dina insikter ;)

Inga tydliga symptom som gjorde att jag misstänkte något.. Det var nog mer bara en känsla. Jag kände bara att om jag är gravid nu, varför vänta till helgen med att ta reda på det om jag kan få ett svar innan!? Haha 
    Jag hade dock lite mensvärk, en kort stund bara, i lördags, söndags och igår.. 
    Sen låter det kanske konstigt men jag började drömma massor efter äl att jag plussade när jag tog test, och det kan ju såklart bero på att jag tänkte mycket på att jag ville att det skulle va positivt, men när jag väntade mitt första barn drömde jag så himla mycket om att jag var gravid innan jag ens misstänkte en graviditet (den graviditeten var oplanerad), det kändes bara som att det var lite samma sak nu. Kroppen är ju faktiskt smartare än man tror! 
    Jo juste, sen har jag känt mig sååå himla gasig ända sen äl och har gått runt och smygfisit hela dagarna haha, det kan ju såklart också bero på något annat men grav-hormonerna ställer ju till det för tarmarna direkt så det kan mycket väl ha med det att göra :) 

Vet ju inte heller riktigt när BIM var eftersom detta var första cykeln jag ens hade koll på (hann bara få en mens efter förra graviditeten). NC hade satt ut det den 27e, men jag tycker det låter tidigt (NC fick ju aldrig chansen att lära känna min lutealfas heller så det var ju bara en chansning från deras sida antar jag) så jag hade väl tippat på att det är i helgen istället, typ 29-30 augusti..  Och första svaga plusset kom ju den 23e :) 

• Sajocawa

Hur ser det ut tidigare månader? :) Det är nog ganska individuellt. Vilken dag är du på, alltså när är bim? Det är ju absolut inget dåligt med att det stiger.. men jag tror inte det säger så mycket generellt, ifall du inte har passerat bim? Det kan ju liksom fortfarande sjunka när mensen väl kommer..   Men det ser ut som att äl var ett tag sen så det verkar ju väldigt positivt, har du inte tagit något test än då? Skrattande

• Sajocawa
    BusigaSyrran skrev 2015-08-25 18:30:53 följande:
    Första månaden jag kör, är på dag 27/30 hade positiva ältester på dag 12&13. Det är ca 12 dagar sen. Har bara ömma bröst sen 7 dagar sen. Men får väl bara hoppas att det har tagit sig. Ska försöka att inte testa mig förrän den är sen. Är beräknat att jag ska ha mens Tors/fredag enligt min egna kalender så jag har 30-33. Men får den alltid 14 dagar efter ägglossning. Dock säger NC att det äe imorgon men de stämmer inte ;) den har alltid kommit efter 14 dagar efter äl testerna har ger utslag.
    Du ska utgå ifrån det DU kan om dig själv och inte vänta bara för att NC säger att din bim är senare. Eftersom det är första månaden så kan inte NC ditt mönster och lägger bara ut ett snitt som kommer ändras efterhand som appen lär känna din cykel. Enligt hur det brukar vara för dig antar jag att du har bim imorgon? Då hoppas vi att tempen håller sig hög, men det ser bra ut att tempen stigit dagen före bim och sjunkit. Lycka till!  
  • Sajocawa
    Ang82 skrev 2015-08-25 18:29:12 följande:

Hej! Tänkte börja att tempa men har förstått att man ska ta tempen vid samma tid på dygnet. Jag jobbar natt i rullande schema, hur blir det då? Om jag sovit runt 7-8 tim efter jobbet så borde det gå bra. Någon mer som jobbar natt och tycker det fungerar bra att tempa? Och en fråga ang termometern, ska det vara med 1 decimal eller 2?

Tack för svar =)

Defintivt 2 decimaler! :) 
  • Sajocawa
    Ang82 skrev 2015-08-25 20:21:27 följande:
    Jobbar enbart natt, blir mellan 12-15 nätter på en månad. Blir väl helt fel om jag mäter vid 15 tiden när jag är ledig och varit uppe sedan 08?
    Du får nog pröva dig fram. Kanske att du tempar samma tid, tex kl 15.00 varje dag du jobbar natt. Jobbar du nätterna hyfsat sammanhängande förresten?
    Annars så kan du bestämma vilken tid du ska tempa när du är ledig, tex kl 08.00 och så kanske du bara struntar i att tempa det dygnet när du ställer om, för då blir tempen säkert lite konstig... Förstår du hur jag menar? :)
  • Sajocawa

Ni som har plussat, stämmer ert BF datum i appen? Jag tycker den räknar fel och blir helt galen på att jag inte får ihop det...

Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles