• Sajocawa

Tråden för oss som använder NaturalCycles

VARNING FÖR ÄCKLIG BILD
    Vet inte om alla härinne har koll på sina flytningar, det kan ju vara svårt att veta exakt också om man bara läser en text och sen tolka det i verkligheten. Men här är en bra bild för er som vill se hur fertila och icke-fertila flytningar SER UT. ;p
    peeonastickfreak.files.wordpress.com/2014/11/wpid-collage_20141114203810177_20141114204645201.jpg

• Sajocawa

Har en fråga
    När ägget, eller ägglossningstecknet i kalendern alltså, har försvunnit, hur länge har det dröjt för er innan det dykt upp igen?

• Sajocawa

Jag fattar ingenting av min kurva.. Den är verkligen helt knäpp.. Ser ju inte alls ut som allas andra gör! :( Känns så hopplöst redan!

• Sajocawa
    Legewiel skrev 2015-08-06 12:27:18 följande:
    Har du lagt upp den i tråden redan? Kan du annars försöka klistra hit den så vi får titta? Tempar du samma tid varje morgon?
    Försökte få med kurvan i mitt inlägg men den ville visst inte hänga med.. Testar igen!
  • Sajocawa
    sommarblomma1 skrev 2015-08-06 12:32:05 följande:
    Har ju inte sett din kurva men kroppen är säkert inte helt återställd efter p-ringen. Försökte läsa tillbaka lite på vad du skrivit innan och fick inte ihop det riktigt om ni ville försöka nu eller ej. Oavsett så skulle jag skippa alla preventivmedel så kroppen får en chans att återhämta sig. Snart så kommer du nog få bra kurvor du med :)
    Vi vill verkligen ha ett till barn helst nyss!
    Men kan p-ringen verkligen ställa till det trots att den bara satt inne i några dagar, 5-6 dagar tror jag, har kroppen verkligen hunnit ställa in sig på den då så det tar tid att komma tillbaka?
  • Sajocawa
    Legewiel skrev 2015-08-06 12:27:18 följande:
    Har du lagt upp den i tråden redan? Kan du annars försöka klistra hit den så vi får titta? Tempar du samma tid varje morgon?
    Eftersom jag har en bebis som väcker mig lite olika tider på morgonen blir det aldrig exakt samma tid, men brukar ändå hålla mig till den tidsram som NC har rekommenderat.
    Under denna cykel är det bara två nätter som jag sovit dåligt (blivit väckt flera gånger av bebis under natten) och då har jag ändå tempat på morgonen efter några timmar sömn men skrivit en notis att jag sov dåligt så jag kan inaktivera om det skulle behövas, men det är inte dom dagarna som mätningarna är avvikande ens konstigt nog...
  • Sajocawa
    sommarblomma1 skrev 2015-08-06 12:42:19 följande:
    Kanske kan påverka lite men är inte säker. Men då du ganska nyligen börjat tempa (stämmer va?) så tar det ett tag för NC att lära känna din cykel. Kurvan kommer säkert ställa in sig rätt snart och medelstrecket ändra till rätt.

Tempar du samma tid varje dag? Jag märkte precis i början när jag tempade så kunde det bli ganska stora skillnader på mig om kl var 6 eller 8 så nu kör jag samma tid och det funkar bra!
    Ja det stämmer! Hm, mannen är ju så medgörlig att han tar dottern helt och hållet på nätterna så att jag ska kunna få ordentlig sömn för att kunna tempa ordentligt, men kanske får börja ställa alarm på det tidigaste som jag brukar vakna/bli väckt, haha typ kl 4, så att jag tar tempen exakt samma tid varje morgon. Förhoppningsvis blir kurvan stabilare då..  Blir ju såklart lite krångligt nätterna som mannen jobbar natt.. Men å andra sidan är det ju inte själva tempandet varje dag som gör att jag kommer bli gravid så gör väl inget om någon dag blir avvikande.. :)))
  • Sajocawa
    Tr86 skrev 2015-08-07 09:10:32 följande:

Godmorgon allihopa! Jag var aktiv hör i maj till juli sedan jag och sambon försökt bli gravid igen efter ett ganska jobbigt och långvarigt MA i mars. Jag har sedan dess haft skitkonstiga typ mellanblödningar (eller ljusrosa flytningar) ganska exakt fem dagar innan mena varje gång. Det hade jag aldrig haft förr... Så det oroade mig lite.
    Då vår första graviditet gick på första försöker så blev man ju lite kaxig och trodde det skulle gå fort att bli gravid igen. (Har även två aborter med samma kille för många herrans år sedan. Blev då gravid trots p-ring. Inget jag är stolt över, men så är det. Fertila ihop verkade vi ju vara...)

Men nu gick månaderna. Blev inget i april. Inte juni. Inte juli. Samma jävla blödning.

Till slut blev jag less och sa hejdå från FL. Kände att det stressade mig mest och gjorde mig ledsen över "alla" de andra som plussade.

Vi tog semester. Åkte till stugan å började renovera den. Hade koll på ÄL men precis i vanlig ordning, fem dagar innan BIM så kom den där flytningen. Happ... Det var det. Denna gången tog jag inte ens några gravtest, dom skulle ändå visa neg. Orkade inte med den där blanka rutan igen.

Så kom söndagen. Mensvärken. Köpte tamponger för att invänta. Men så kom den aldrig. Nejnej, det kan ju säkert diffa någon dag. Imorgon kommer den.
    Men inget på måndagen heller.
    Nej men den är väl väldigt sen den här gången, jag fick ju ändå den där blödningen. Då är det ju kört.

Tisdag morgon så tog jag ett test eftersom mensen inte kommit under natten och... Två starka (!) streck!

Jag vet inte om jag fortfarande tror på det... :)

(Ursäkta långt inlägg)... :) phpAabY3583642.jpg

Så inspirerande! GRATTIS! Ibland är det bara stressen som sätter käppar i hjulet. Såååå roligt för er!
    Det ger mig lite hopp, jag har visserligen varken abort eller MA i bagaget men jag har ett barn sen tidigare och då tror man ju att man helt plötsligt är expert på att bli gravid, och det är så snopet när man märker att det spelar ingen roll alls, det kan ändå ta tid.. Jag har längtat efter ett syskon sen i november, så mitt "mål" är att bli gravid innan november i år, mest bara för att man hör om hur segt det går för andra när man stressar med att bli gravid (fast i smyg stressar jag ändå för jag saknar såååå att vara gravid).

Grattis igen!!!
  • Sajocawa
    Legewiel skrev 2015-08-06 22:57:17 följande:

För mig är det alltså viktigare att jag tempar vid exakt samma tid än att jag sovit ett visst antal sammanhängande timmar - jag har försökt jämföra mätningar då jag blivit väckt flera gånger under morgontimmarna och resultatet blir alltid bäst (jämnast och ungefär den förväntade tempen) om jag väljer mätningen vid sjutiden, inte de tidigare fast de nog hamnar inom tvåtimmarsintervallet.

Jag tog ditt råd om att tempa exakt samma tid, och gjorde därför ett litet test idag bara för att se hur det kan diffa olika tider.
    Idag blev jag väckt av lillen 5.30 och tempade (hon har väckt mig exakt samma tid senaste morgnarna så inget konstigt där), gick upp och gjorde välling (var alltså lite aktiv och låg inte bara kvar i sängen) sen sov vi vidare mellan 6-7.30 och då tempade jag igen bara för att se vad värdet blev, och det blev exakt samma som tidigare på morgonen .. Så min kropp borde inte va så känslig mot att jag tempar lite olika tider på morgonen (?). Eller så var det bara ett sammanträffande..
  • Sajocawa
    nepe skrev 2015-08-07 12:03:08 följande:

Den här frågan har eventuellt varit uppe tidigare, men inte vad jag hittade.. Hur många av er har varit gravida förut? Och använde ni NC då? :)

Jag har varit gravid en gång förut. Använde inte NC då och det var helt oplanerat men ack så välkommet ändå. :)
Svar på tråden Tråden för oss som använder NaturalCycles