sophier skrev 2015-10-16 20:26:02 följande:
Sajocawa skrev 2015-10-16 19:28:04 följande:Grattis till bebisbeslut!
Det låter ju ändå bra att ni hann med så mycket, kunde varit värre :) hoppas det tog sig! Har du hunnit få någon mens innan denna ägglossning?
Ibland har man faktiskt tur, jag trodde aldrig det skulle ta sig direkt när vi började försöka men jag blev faktiskt gravid på första försöket! Håller tummarna för er!
Zeeeeta: Ah okej, ja jag har tänkt på det där också om det är kroppen som luras. Det är lite läskigt att det kan bli så.
Jag försöker att inte tänka på det onda för att se om det hugger till och påkallar min uppmärksamhet (så det inte är att jag tänker på det vilket resulterar i att det känns enbart för att jag känner efter). Och jag tycker det gör det rätt ofta.
Men men, det visar ju sig tids nog. Försöker att tänka "har det hänt så har det hänt"
Sajocawa: Tack så mycket :) det känns stort. Blev faster i somras (första barnet bland mig och mina syskon) och det satte igång barnlängtan rejält. Vill så gärna kunna ge min lilla brorsdotter en kusin på denna sida i någorlunda nära ålder :)
Grattis till dig! Är du gravid nu eller har du fött? Coolt att det tog på första försöket! Försöker att inte tänka så mycket på det för att inte trigga skengraviditet eller bli alldeles för besviken, men det är ju så svårt :)
Åh förstår det, det räcker med att vara liiiite bebissugen och så ser man helt plötsligt bebisar överallt och det gör ju inte suget mindre direkt.
Angående det andra med symptom och sånt så är det ju också ganska opraktiskt att nästan alla tidiga grav-symptom också egentligen är snart-kommer-mensen-symptom.
Den graviditeten slutade i MA tyvärr (kändes verkligen för bra för att va sant när jag blev gravid så snabbt) så nu väntar jag på att kroppen ska komma igång igen så vi kan köra på ett nytt försök. Men jag har en dotter sen innan och det är till stor tröst att veta att jag trots missfallet har en lyckad graviditet bakom mig. Och förhoppningsvis tar det sig på första försöket igen. För även om det är skönt att veta att det är normalt att det tar flera flera månader för många så är det också skönt att veta att det inte behöver ta många månader.