Lotesse skrev 2016-07-18 15:57:06 följande:
Hejsan allihopa! När jag började använda NaturalCycles den 22 juni började jag läsa den här tråden från start i syfte att lära mig lite om hur appen fungerar och det har jag verkligen gjort. Tack alla som bidragit i denna tråden för detta :)
Nu när NC äntligen hittat min ägglossning för första gången vill jag jättegärna hoppa in på ett hörn och kanske följas åt?
Lite bakgrund om mig: Jag tog ut min kopparspiral den 29 juni 2015 och tanken var väl att jag och sambon skulle ligga lite och hoppas på det bästa. Jag hade en mensapp som sa att med min menscykel på ungefär 25 dagar skulle jag ha ägglossning på CD10 och det var det vi gick efter, dvs. att försöka "samla" liggandet dagarna mellan mensen och ÄL. Men månaderna gick och varje gång mensen kom blev jag mer och mer ledsen så efter 1 år bestämde vi oss för att vara lite mer proaktiva och skaffade därmed både NC och ÄL-test. Och tur var väl det för med NC visade sig att jag egentligen har ägglossning på CD14 (!) vilket betyder att vi i princip varenda månad i ett års tid omedvetet kört med säkra perioder. Inte ett dugg jävla konstigt att jag inte blev gravid då!
Men nu är vi inne på 16e "försöket" och har äntligen prickat in ägglossningen så nu håller vi tummarna :)
Hoppas jag är välkommen lite in i gemenskapen! Bifogar månadens graf för den som är nyfiken :)
Hej, välkommen hit. Håller tummarna att de går vägen för er den här gången nu när ni prickar in ÄL lite bättre :)