redofördig skrev 2015-06-24 22:39:47 följande:
Tack det vore ju jättesnällt om du ville meddela hur det går! Hoppas inte mensen kommer. Men kan de du fått utskrivet påverka fertiliteten? Hatar verkligen mina spottings, och jag var hos BM för 2 veckor sedan och hon typ mer eller mindre skrattade bort de. Hon sa att jag inte aaaaalls skulle oroa mig och att jag kunde komma tillbaka om 1,5 år om jag inte blivit gravid .. ?? Är 23 år så vet inte om de ha någon betydelse? Får du som småblödningar eller mest brunt? Jag får bara bruna flytningar ..
Nej, de ska inte påverka fertiliteten. Om mensen inte kommer och jag plussar ska jag dock sluta med dem.
Men oj, vilken konstig reaktion av henne! Jag sa att jag hade haft spottings sen jag slutade med mina p-piller för 1,5 år sedan och att de ökat de senaste två månaderna. Då fick jag en tid. Har du kontakt med någon annan, någon gynekolog eller så? Överdriv lite om det behövs (sjukt att det ska behövas) och säg att du vill prova något som kan minska dem. Men du, jag är med i olika trådar och i en av dem var det nyligen en med spottings som blev gravid så det behöver absolut inte betyda att man har svårare att bli gravid.
Förut fick jag bara bruna flytningar, väldigt illaluktande dessutom. De senaste två månaderna även enstaka småblödningar som har gjort det svårt för mig att veta vilken dag jag ska räkna som den första mensdagen.