• Bullen2015

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej hej
    Tänkte se om det är fler 40+ som väntar liten i år? Själv är jag 41år... Vad har ni för tankar om allt? Hur har ni tänker göra med fosterdiagnostik? Någon som vet något om NIPD??? Vad kostar det? Vart i Stockholm kan man göra det? Går det att lita på? Eller är det bara en sannolikhet? Här blir det fostervattenprov om inte NIPD går att fixa... Har ni hittat en bra mvc? Nu har jag förhoppningsvis hittat rätt :) Har både lite förhöjt TSH 3.0 (innan höjning av levaxinet), är också Rh-negativ och har dessutom har jag en tailgut cysta (som jag vill att dom håller koll på) så vill komma till special mvc... Många tankar har man ju i denna ålder och mycket kan hända på vägen... Men jag känner mig mycket mognare för att bli mamma nu... Så det känns helt rätt :)))) 

• Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)
  • Bullen2015
    Kelsson1 skrev 2015-05-06 08:37:52 följande:

Bullen: Vi har varit tillsammans i 22 år så just nu är det lugnt i förhållandet, de flesta kriserna har varit tidigare

Skönt :) Vi har bara varit tillsammans 3-4 år och det gått mycket upp och ner... Han levde inte det bästa livet, men han har tagit tag i allt... Det har tagit sin tid.. Vi lär oss på vägen och hittills har vi inte get upp när det väl har gällt. Och lite bråk måste man ha, rensa lite ;) Känns som jag har hittat hem :)
  • Bullen2015

God morgon alla glada :)

Är det något ni skippat nu när ni är gravida? Hur har ni gjort med tex lakris och bastu? Jag har beslutat mig för att skippa båda :)

• multimamma
    Bullen2015 skrev 2015-05-06 09:31:14 följande:

God morgon alla glada :)

Är det något ni skippat nu när ni är gravida? Hur har ni gjort med tex lakris och bastu? Jag har beslutat mig för att skippa båda :)

Godmorgon!

jag har slutat dricka kaffe helt, sedan har jag inte ätit lakrits heller. Var en storkonsument innan, men turligt nog har jag inte varit sugen sedan jag blev gravid för jag skulle nog säga att jag var beroende innan. bastu har inte kommit på tal än, jag tar rätt varma bad (badkar) och funderat om det är så bra egentligen? Men är min räddning i livet emellanåt. självklart så dricker jag ingen alkohol heller. :)
  • multimamma
    Kelsson1 skrev 2015-05-06 08:37:52 följande:

Bullen: Vi har varit tillsammans i 22 år så just nu är det lugnt i förhållandet, de flesta kriserna har varit tidigare

Vad skönt att gått igenom det flesta kriserna. Vi har endast varit tillsammans i snart två år så vi har en del och gå igenom tror jag.. 
  • cupcakemom

Jag mår mindre illa idag och har migränkänning så jag tror inte det får vägen den här gången heller :-/ v 6+0 idag borde må mer illa inte mindre

• Bullen2015
    cupcakemom skrev 2015-05-06 11:34:37 följande:

Jag mår mindre illa idag och har migränkänning så jag tror inte det får vägen den här gången heller :-/ v 6+0 idag borde må mer illa inte mindre

Inga negativa tankar, den dagen den sorgen!!! Men tilldess, positiva tankar!!! Man känner ju lite olika från dag till dag.. Det gick en eller två dagar utan att jag känner något.... Då menar jag inget... Sen var det tillbaks igen!!! Du mår illa du känner något!!! Glöm inte det :) Du har inte ont i magen, eller rygg, du blöder inte och du har symtom forfarande :) Tänk inte så mycket, ta det som det kommer!!! Mycket kan hända och det är inget vi kan styra, men vi måste försöka slå bort dom negtivatankar :) Ha en fin dag :)
  • Bullen2015
    multimamma skrev 2015-05-06 10:12:23 följande:

Godmorgon!

jag har slutat dricka kaffe helt, sedan har jag inte ätit lakrits heller. Var en storkonsument innan, men turligt nog har jag inte varit sugen sedan jag blev gravid för jag skulle nog säga att jag var beroende innan. bastu har inte kommit på tal än, jag tar rätt varma bad (badkar) och funderat om det är så bra egentligen? Men är min räddning i livet emellanåt. självklart så dricker jag ingen alkohol heller. :)

Jag drack inte kaffe, men var tenoman ;) All min vätska var svart te.. Nu dricker jag mycket vatten och en kopp svart te och resten te utan koffein :)
  • Kelsson1

Bullen: Har ätit både lakrits och salmiak godis och bastat när jag fått tillfälle till det. "offrar" mig istället genom att äta genomstekt kött (älskar blodiga biffar) osv. Bada bastu gjorde jag med dottern också, inte jätte ofta men ibland och hon har inte fått några men av det

Multimamma: Vi hade de värsta kriserna när vi hade varit tillsammans i 6-7 år och sedan när dottern föddes för tre år sedan men det var nog mest sömnbristen som gjorde att det blev kriser

cupcakemom: Jag har inte mått exakt lika illa varje dag, har haft bättre dagar och sämre dagar så att du mår bättre ett tag behöver inte betyda något. Fortsätter att hålla tummarna för er.

• Bullen2015
    Kelsson1 skrev 2015-05-06 17:29:16 följande:

Bullen: Har ätit både lakrits och salmiak godis och bastat när jag fått tillfälle till det. "offrar" mig istället genom att äta genomstekt kött (älskar blodiga biffar) osv. Bada bastu gjorde jag med dottern också, inte jätte ofta men ibland och hon har inte fått några men av det

Multimamma: Vi hade de värsta kriserna när vi hade varit tillsammans i 6-7 år och sedan när dottern föddes för tre år sedan men det var nog mest sömnbristen som gjorde att det blev kriser

cupcakemom: Jag har inte mått exakt lika illa varje dag, har haft bättre dagar och sämre dagar så att du mår bättre ett tag behöver inte betyda något. Fortsätter att hålla tummarna för er.

Som tur är älskar jag choklad :) Bastun hoppar jag över, även fast mamma som är fiska och sa att dom har alltid badat bastu ;)
  • multimamma
    Bullen2015 skrev 2015-05-06 12:11:51 följande:
    Jag drack inte kaffe, men var tenoman ;) All min vätska var svart te.. Nu dricker jag mycket vatten och en kopp svart te och resten te utan koffein :)
    Vad bra du är som minskat till en kopp om dagen med koffein-te. Jag har köpt en hel del olika örtteer som jag testar mig fram på. :)
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)