• Bullen2015

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej hej
    Tänkte se om det är fler 40+ som väntar liten i år? Själv är jag 41år... Vad har ni för tankar om allt? Hur har ni tänker göra med fosterdiagnostik? Någon som vet något om NIPD??? Vad kostar det? Vart i Stockholm kan man göra det? Går det att lita på? Eller är det bara en sannolikhet? Här blir det fostervattenprov om inte NIPD går att fixa... Har ni hittat en bra mvc? Nu har jag förhoppningsvis hittat rätt :) Har både lite förhöjt TSH 3.0 (innan höjning av levaxinet), är också Rh-negativ och har dessutom har jag en tailgut cysta (som jag vill att dom håller koll på) så vill komma till special mvc... Många tankar har man ju i denna ålder och mycket kan hända på vägen... Men jag känner mig mycket mognare för att bli mamma nu... Så det känns helt rätt :)))) 

• Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)
  • cupcakemom

Jag är bara i v 6 än så länge.... Vi ska börja med kub så får vi se sedan

Jag mår lite illa... Mest efter jag ätit vilket verkar lite konstigt

• Bullen2015

B

cupcakemom skrev 2015-05-01 21:25:54 följande:

Jag är bara i v 6 än så länge.... Vi ska börja med kub så får vi se sedan

Jag mår lite illa... Mest efter jag ätit vilket verkar lite konstigt

Okej :)
  • Noomi75

Hej!

Här är en till "tant" på 40. Väntar första barnet, en liten tjej :) - är halvvägs nu i v 20.

Inte mått illa en sekund, men var otroligt orolig för missfall första tiden.... Hade ett MA för ett år sedan, och skulle nu i januari påbörja IVF-behandling.... - men när jag kom dit på tisdagen så hade jag känt mig lite konstig under helgen, så jag fick kissa på en sticka och +++!!! :))

• Noomi75

BF-lista

22/9, Noomi75, 40 år, Dalarna.

Nu kan ni kopiera ovan och fylla på era uppgifter! :) samt någon mer info om ni vill.

• multimamma

Kan inte kopiera och fylla i, i mobilen är på kurs hela helgen. Men Multimamman 40 år (i sommar) bf 28/12 två barn 17 år och 21 år.

• Kelsson1

cupcakemom: Jag mår som mest illa alltid efter att jag har ätit och så har det varit hela graviditeten. Hoppas att ditt illamående inte blir värre utan att du blir av med det om några veckor.

Noomi: Välkommen. Förstår att du var orolig för missfall, känner igen mig där. Skönt att allt har gått bra och att du har sluppit illamående.

• Kelsson1
    BF-lista

17/6, Kelsson1, 40 år, Stockholm, ett barn dotter 3 år, väntar pojke
    28/12, Multimamman, 40 år, två barn 17 och 21
  • santana01

Hej! Hoppar in här om det är ok. Fyller 40 i december och väntar mitt andra barn, har en flicka på 4,5 sedan tidigare.

Är nu i v.20 och mår förvånansvärt bra. Min förra graviditet var pest och pina så jag njuter av att kunna gå runt och må bra. Vi gjorde kub och fick väldigt bra värden, så vi har inte gått vidare med f-prov. I torsdags var vi på RUL och allt såg väldigt bra ut, det verkar vara en pigg liten flicka därinne! Så nu börjar det bli verkligt för mig att vi har turen att få en till ...

Vi hade tack och lov inga problem att bli gravida, Det tror nog många runt omkring oss, eftersom vi väntade så länge med både nr 1 och nr 2. Men det var det som kändes rätt för oss, och vi hade turen att kunna få det.

Lite oroar jag mig förstås pga av vår höga ålder, men jag försöker att inte oroa mig för mycket. Det finns s himla mycket att oroa sig för kring att få barn, och man kan ändå inte göra så mycket åt det. Förra graviditeten mådde jag jättedåligt psykiskt för att jag oroade mig så mycket för allt, jag försöker att inte tänka så mycket den här gången. 

• santana01
    Kelsson1 skrev 2015-05-02 09:03:37 följande:
    BF-lista

17/6, Kelsson1, 40 år, Stockholm, ett barn dotter 3 år, väntar pojke
    FYler på:
    7/6, Kelsson1, 40 år, Stockholm, ett barn dotter 3 år, väntar pojke
    20/9 Santana01, 40 år, ett barn på 4,5 år, väntar flicka
  • Bullen2015
    Noomi75 skrev 2015-05-01 22:35:28 följande:

Hej!

Här är en till "tant" på 40. Väntar första barnet, en liten tjej :) - är halvvägs nu i v 20.

Inte mått illa en sekund, men var otroligt orolig för missfall första tiden.... Hade ett MA för ett år sedan, och skulle nu i januari påbörja IVF-behandling.... - men när jag kom dit på tisdagen så hade jag känt mig lite konstig under helgen, så jag fick kissa på en sticka och +++!!! :))

Härligt :) Det är väl så när man slapnar av ;) Samma här missfall för över ett år sedan, sen inget.. För mig spökade någ TSH värdet 4,4... Började med medecin, hade mentalt insätt att det inte kommer bli något... Fredagen var jag hos läkare som berätta att en cysta som jag måste operera skulle göra mig steril... På tisdagen var sista dagen för betalning av bröstoperation som skulle göras en vecka senare... Dagen innan måndagen + jag :).,, Allt har sin mening :) Välkommen :)
Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)