• Bullen2015

Flera tanter som är på smällen 2015 ;)

Hej hej
    Tänkte se om det är fler 40+ som väntar liten i år? Själv är jag 41år... Vad har ni för tankar om allt? Hur har ni tänker göra med fosterdiagnostik? Någon som vet något om NIPD??? Vad kostar det? Vart i Stockholm kan man göra det? Går det att lita på? Eller är det bara en sannolikhet? Här blir det fostervattenprov om inte NIPD går att fixa... Har ni hittat en bra mvc? Nu har jag förhoppningsvis hittat rätt :) Har både lite förhöjt TSH 3.0 (innan höjning av levaxinet), är också Rh-negativ och har dessutom har jag en tailgut cysta (som jag vill att dom håller koll på) så vill komma till special mvc... Många tankar har man ju i denna ålder och mycket kan hända på vägen... Men jag känner mig mycket mognare för att bli mamma nu... Så det känns helt rätt :)))) 

• Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)
  • Bullen2015
    Kelsson1 skrev 2015-04-23 09:24:57 följande:

Spännande med mvc o FVP . Ska ni ta reda på kön?

Hoppas du slipper bli ordentligt illamående.

Jag var till BM i tisdags och hade riktigt bra socker och järnvärden så alltid någonting

Känns som när fostervattenprov gjort kan man förhoppningsvis

börja njuta... Vet inte... Men för mig känns det redan att det är

tjej?! :)... Om allt går som det ska, får vi se om jag har rätt ;)

Ja jag lider med dig, inge kul :( Jag är bara lite små illamående

mitt på dan, inte alls farligt :)... Skönt att värdena var bra :) Vet

att jag har dåligt med järn... Så får se om det blir extra tablett där...
  • Bullen2015
    multimamma skrev 2015-04-26 10:14:45 följande:

Hej! Gravid v 5 fyller 40 i augusti. :)

Vad kul :) hur känner du? Har du fler barn? Ska du göra fostervattenprov? Tränar du? Har du börjat må dåligt?

:))))
  • multimamma

Jag har två barn sedan tidigare. Yngsta är 17. Jag tränar tyvärr inte och är överviktig men det är ju inte så mycket att göra åt nu. Går promenader och cyklar en del. Vi har inte hunnit prata om sånt som fostervattenprov än. vi håller på att försöka förstå att vi är gravida. :)

• multimamma

Vilken vecka är du i? Hur mår du i graviditeten? Har ni gjort fostervattensprov? :)

• multimamma

Hade varit schysst om vi kunde göra en sån där Bf lista :) Så är det lättare och komma ihåg och ha koll på varandra :)

• Bullen2015
    multimamma skrev 2015-04-26 20:59:42 följande:

Hade varit schysst om vi kunde göra en sån där Bf lista :) Så är det lättare och komma ihåg och ha koll på varandra :)

God morgon :) nu går jag in i vecka 8... Mår jätte bra, ibland känner jag mig inte ens gravid.. Men har lite illa månde mitt på dagen, lite hugg i livmodern och ömmande bröst.., Vi är väl också lite i chock... Har hållit på i över ett år. Helt sjukt... En fredag var jag hos läkaren, har en cysta som måste opereras bort... Operationen kommer göra mig steril... På Tisdagen var sista dagen att betala in för en bröstförstoring som jag bokat, hade ju lagt det här med barn på hyllan... Dagen innan (måndagen) + jag.,, Vi har dessutom en kris i förhållandet.., vet inte igentligen om han är så glad :(.., Men som jag ser det antingen kan han hänga med på färden eller gå... Han är någ bara chockad ;)... Ska till mvc imorgon och då ska vi boka in fostervattenprov prov :(.., Det är ju lite oroande, det bestämde vi redan när vi börja.., Efter det kanske man kan börja njuta :) Var erat planerat? Eller bara en glad chock ;) Hur känns det att börja om? Jag har en son på 13år, så vist är det skönt att han nu klara dig själv.. Men kul med en lite igen.

Vad är en Bf lista och hur gör man den ?
  • Feona

Hej, kanske jag kan vara med i tråden. Är 43 år och gravid. Går in i v38 redan och vi har försökt många år inklusiveflera ivf med att få plus. Vi har en son på 3,5år och denna graviditet blev lite av en överraskning även för oss då plussen uteblev. Ser att ni skriver mycket om fostervattenprov, vi gjorde aldrig det vilket börjar oroa mig nu sista veckorna. Konstigt att gå en hel graviditet utan oro och så dyker den upp nu!? Hur som helst så gjorde vi KUB och fick fantastiska resultat, därav blev vi i stort sett avrådda att gå vidare i test för att missfallsrisken skulle vara större än sannolikheten för svår kromosomavvikelse. Hoppas bara allt går bra ... Tränar inte just nu mer än att jag går en hel del på dagarna. Har en god grundfysik sedan flera års tränande så denna nivån känns ok för mig nu. Håller tummarna för alla i tråden och hoppas det är ok att hoppa in här även om jag är långt gången. Kram

• multimamma

Oj wow det var verkligen ett liten mirakelbarn som sa åt er att ni inte var färdiga. I sista minuten liksom :) Mannen vänjer sig nog. Min är också i chock och beter sig lite underligt men jag tror det släpper. Tar nog längre tid för dem att förstå som inte känner allt i kroppen som vi.Vi hade inte planerat, men vi hade börjat prata om det. Jag kommer från en tidigare relation där vi försökte i många år och det visade sig att han hade svårt att få barn. Sen lämnade han mig två månader innan ivf:et. Så jag trodde att vi skulle få anstränga oss massor och pricka in äl och så. Så är väldigt förvånad. Försöker inte oroa mig så mycket för missfall. Ändå finns oron där flera gånger om dag. Den veckan som var, är nog den längsta i mitt liv tror jag. Hoppas inte alla veckor fram till den v 12 kommer kännas så snigelsakta :)

Jo alltså en  såndär bf lista som finns på flera ställen på "gravida" har här inne på fl där en fyller i när en ska ha beräknad förlossning och hur gammal man är och hur många barn sedan tidigare. Så kan man lättare följa upp varandra. :)

• Kelsson1

Feona: Jag har en dotter på snart 3.5 och går snart in i vecka 34 så vi ligger rätt lika. Båda mina är efter ivf, embryona är från samma kull, den här som vi väntar på nu är en liten frysis
    Jag har inte heller gjort FVP utan bara KUB med bra resultat så jag är också lite orolig men får lita till att allt kommer att gå bra.

Svar på tråden Flera tanter som är på smällen 2015 ;)