• bullenochgrisen

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Åh vad skönt! Grattis till lillkillen. Hoppas ni mår bra.ser fram emot att höra mer av er så småningom om. Kram på er

Snart lycklig skrev 2015-07-06 03:30:09 följande:

Ego: Igår söndag 5/7 föddes världens sötaste lille kille. Akut kejsarsnitt i 34+3. Allt gick bra. Lillkillen är så frisk och behöver inte andningshjälp.

Berättar mera senare.

• bullenochgrisen

Härligt att ni mår bra och att allt fortsätter att flyta på för er. Stort grattis till sötnosarna!

TyckOmMig skrev 2015-07-06 10:34:39 följande:

Uppdatering från mig-allt flyter på här hemma med tvillingpojkarna Valentin & Konstantin som nu gått upp i vikt och kommit upp i sina födelsevikter vilket innebär att jag nu dubbelammar enbart vid enstaka tillfälle ges Nan HA på flaska och slipper sondmata dom alls!

Äntligen mina egna små och idag ska det firas med att de ska få bada för första gången!Kläs på i mer vanliga bebiskläder då de alltid fått ha små sockor på händerna för att undvika att de själva drar ut sina sonder behöva inte vara orolig för det mera och betydligt mer lätthanterliga för övriga i familjen att mysa gosa med!

Läser att många av er har det jobbigt av värmen-idag är det betydligt svalare tänker på er alla - ni är så tappra allihopa!

• bullenochgrisen

Var på narkosbedömning idag. 7 dagar kvar till is.

Var hos bm i torsdags förra veckan, hade bra blodtryck men en 1a på protein i urinen/ äggvita. Bm bad mig be sköterskorna på förlossningen idag att ta nytt urinprov samt blodtryck idag när jag var där. Från en 1a till en 2a på några dagar och så var blodtrycket lite högre. Fick ta blodprovet och blev inte släppt därifrån förens resultaten hade kommit tillbaka. De såg fina ut så sen fick vi åka hem. Ringde bm och ska dit på nya kontroller på torsdag igen. Ska man dra på sig en havandeskapsförgiftning nu också sista dagarna innan fl? Har inga direkta symtom för det förutom min extrema trötthet och ömma de vader som inte tar mig så långt längre, men jag antar att det är två helt normala symtom för att vara i vecka 39. Bara att hålla tummarna nu då, som om man inte hade nog att tänka på ks :(

• bullenochgrisen

Järnvärdet har sett fint ut hela graviditeten, även socker. Så vet inte vart denna extrema trötthet kommer ifrån, de på fl tyckte det lät helt normalt iallafall. Har inte ont i huvudet eller andra typiska symtom för hf så det är bara att hålla tummarna att blodtrycket inte stiger mer.

Ja det känns tryggt att de har super koll på mig och att det bara är 6 dagar kvar till snitt nu, då slipper jag gå över tiden och utveckla hf ännu mer.

• bullenochgrisen

Extra kontrollen hos bm gick bra idag. Blodtrycket är på mitt normala, fortfarande en 2a på protein i urinen men jag kan känna mig lugn då blodtrycket inte stegrar. Bara fem dagar kvar nu ju :)

Bebis tycks sitta bra där inne och kommer nog inte välja att komma ut av sig själv innan tisdag :)

• bullenochgrisen

Det kommer gå bra :) minns mitt KUB som om det var igår. Underbar känsla att få se bebis med armar och ben och alla rörelser som hon gjorde. Det var verkligen en bebis man såg där inne! Hur coolt som helst och blev som ett stort uppvaknande så man kunde börja slappna av lite mer. Tror jag handlade bebis första pryl efter vårat KUB, en liten speldosa :)

Frk Röd skrev 2015-07-12 20:10:26 följande:

KUB i morgon för mig. Lite nervöst är det men jag hoppas att allt ska gå bra.

• bullenochgrisen

Härligt! Vi fick också 1: 20 000 :)

Frk Röd skrev 2015-07-13 10:54:58 följande:

Tusen tack för lyckönskningar. KUB gick bra. Fick se en livlig liten krabat som låg och sparkade med benen och viftade med armarna. Sannolikheten för att något skulle vara "fel" var låg, 1: 20 000.

• bullenochgrisen

Idag välkomnar vi vecka 40! Jag är så tacksam för att jag i det stora hela har fått må bra under denna graviditeten. Imorgon får vi äntligen träffa vårt lilla hjärta, underbart, nervöst men så spännande!

• bullenochgrisen

Imorse kl. 09.11 födde jag min lilla prinsessa med planerat kejsarsnitt pga. Sätesbjudning. Allting gick jätte bra och vi mår alla toppen. Det är helt underbart att ha henne på utsidan och hon är gudomligt söt vår lilla sessa. Nu ligger vi här uppe på vårat rum och försöker ta igen oss, det blev en natt med lite sömn och en händelserik förmiddag. Stor kram på er där ute

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus