• bullenochgrisen

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Jag skrev inte upp det :( men vid inskrivningen så var blodtrycket normalt sen har det bara blivit högre och högre, även med 10 dagar mellan kontrollerna. Ska dit på fredag, inte torsdag så hoppas blodtrycket gått ner nu när jag inte jobbar lika hårt längre. Ska skriva ner resultatet då så jag kommer ihåg :)

zaq1234 skrev 2015-04-21 15:12:35 följande:

Bullenochgrisen vad låg ditt blodtryck på?

• bullenochgrisen

Vad härligt redan! Ja de första 13 veckorna är man ju väldigt rädd att det ska hända bebis någonting, men efter nupp i vecka 13 så blev jag mycket lugnare och köpte faktist bebis första sak den dagen, en filt :) det kändes bra att fira ul dagen med något symboliskt. Vilken vecka är du i nu redan? Ska du ta medicinerna fram till vecka 13?

Redan47 skrev 2015-04-21 19:22:02 följande:

Tips: Finns en hälsoapp Iphone den med hjärtat på, där kan ni lägga in era värden. Jag gör det, varje mätning, så jan jag visa tänker jag när helst jag behöver.

Zaq- jag hade M6, min man köpte den åt oss, han är inte lika priskänslig som jag. ;) super bra och enkel!

Vet ni jag börjat känna lycka över att vara gravid, nyfiken vill ha en titt! 5/5 känns långt fram;), har sänkt mitt östrogen nu till 6mg/dygn.

• bullenochgrisen

Tack :) Jag har ganska liten mage tycker jag, men känns bra att slippa bära tungt i onödan :) har gått upp totalt 6 kg. Kan väl inte säga att jag är så stor i maten, har lite svårt att få i mig ordentligt fast jag försöker. Tul visade på att bebis växer på bra iallafall, 1,9% över låg hon, men tror hon hade haft en växa period precis dagarna innan tul då hon var väldigt lugn. Tul i vecka 32 igen tror jag, har inte bokat det än men det är ju ändå mindre än 4 veckor kvar dit. Hoppas man ser ansiktet bättre då, sist hade hon ju lagt sig med huvudet nedåt så man kom inte åt att se alls.

• bullenochgrisen

Tack vad gullig du är! Vad glad jag blir :) känner mig mest som en trött zombie som kämpar på, så tack snälla för fina kommentarer * hjärta*

Snart lycklig skrev 2015-04-22 12:15:34 följande:

Bullen, jättefin mage, ja, hela du är fin.

• bullenochgrisen

Jag har vissa perioder där jag äter mycket och ibland lite, första 20 veckorna kunde jag i princip bara äta smörgås på Subway och sen bara sallader och frukt, bara fräscha saker gick ner. Sådana perioder kan jag fortfarande få, just nu är det mycket avokado som jag är sugen på och måste ha, en annan period bara pommes med bea från McDonalds haha, och ett annat tag var det mycket ris som gällde. min bebis är sugen på mycket varierad mat. Något jag har haft svårt för är kött, speciellt kyckling vilket jag tycker är jätte tråkigt då jag tycker om det i vanliga fall, men nu som gravid tar vissa grejer bara stopp. Hoppas det vänder snart.

Snart lycklig skrev 2015-04-22 12:22:24 följande:

Vilken tur ni har med vikten. Jag går in i v 25 (24+0) imorgon och väntar ju ett barn. Jag har gått upp 15,3 kg! Visst, jag har varit hungrigare, men jag har inte stoppat i mig en massa skit (bara lite). Jag har sedan jag blev gravid lagt till potatis ngn gång emellanåt, samt grova smörgåsar. Jag åt inte det innan. Uteslöt då de flesta kolhydratkällorna.

Tror dock att alla mina IL-dropp (närmare 30st) gjort sitt också. Det är ganska mkt kalorier i dem, särskilt när jag haft en högre dosering också.

• bullenochgrisen

Ja apelsinjuice och citronjuice/ citron vatten är riktigt gott! Min trötthet slog till i måndags, samma dag som vi gick in i vecka 28. Bebis har också varit ovanligt aktiv sen sen i måndags också så det kanske hänger ihop, hon brukar vara rätt så lugn men nu får hon ofta sina period kickar :) har börjat känna när hon rör på sina händer också och igår kväll kunde jag hålla min hand mot hennes, underbar känsla! Väntardu med bebisinköpen för att du är rädd eller för att du tänker att du ändå kommer hinna köpa allt i tid? Kul att se hur andra tänker :) jag är typ klar haha, lite småsaker som ska inhandlas bara och sen ska jag börja boa lite närmare bf. Nu står allt bara i vardagsrummet i ett hörn eller i lådor ;)

Snart lycklig skrev 2015-04-22 18:25:11 följande:

Bullen, håller med dig om att matsuget gått i perioder. Inte heller varit så sugen på kött och kyckling, vilket jag också gillar annars. Apelsinjuice, däremot. Brukar aldrig dricka det annars och försöker dricka måttligt nu också.

Jag är också suuupertrööötttt, särskilt på kvällarna. Liknar också en zombie.

• bullenochgrisen

Gud så fin du är! Verkligen kul att få se lite bilder på er och magarna! Det måste vi fortsätta med :)

väntar du pojke eller flicka? Eller blir det en överraskning? :)Tack snälla för den fina kommentaren *hjärta*

MillaQ2 skrev 2015-04-22 20:58:03 följande:

Vore kul att se lite fler magbilder, Bullenogrisen var ju jättefin :) Själv vägde jag plus tolv kg när jag vägde mig senast, säkert mer ändå nu... Äter inte några mängder, lite mer än vanligt kanske men inte så mycket onyttigt. Men är svullen hela jag, mycket blod och vätska i kroppen, tom fötterna en stl större... Här är min magbild från denna vecka, vecka 26..

• bullenochgrisen

Ja det kanske du har rätt i! Hihi :)

zaq1234 skrev 2015-04-23 20:45:35 följande:

Bullenochgrisen, läste ett gammalt inlägg från dig, din bm sa att man skulle inte gå mer än 40 fulla veckor, dvs 41+0 men som jag fattat det så är väl 40 fulla veckor 40+0 ?

• bullenochgrisen

Grattis! Njut av bebisbubblan :)

ahavamaria skrev 2015-04-23 22:21:12 följande:

Min lilla skatt tittade ut kl 7.23 den 21 april, 38+0

det gick väldigt bra men vaginal förlossning och lustgas och vi körde tidig hemgång.

Flickan är så söt och glad.

• bullenochgrisen

Jobbig barnmorska! Men känner du att det är en pojke så är det säkert det :) jag trodde jag väntade en pojke fram tills vecka 10, då började jag vela om det inte var en tjej där inne istället, och visst är det en tjej :) tänk att man kan känna på sig sånt redan så tidigt i graviditeten. Hade även flera drömmar den tiden där jag kunde ta ut min bebis och titta på henne och hålla i henne och då kolla könet, och varje gång så var det en flicka. Lite coolt :)

Jag var också rädd, fram till vecka 14 kunde jag börja slappna av, visst kom tankarna att ju änka o hon dör där inn och vi köpt en massa saker, vad gör vi då? Samtidigt som det känns att jag inte vill hålla tillbaka någonting utan leva här och nu, hon kan lika gärna sluta leva efter födseln också, ska jag ändå strunta i att köpa något till henne ifal jag förlorar henne? Nej jag väntar inte missfall utan jag väntar en bebis så försök att fokusera på det du faktist har framför dig och inte det som KAN hända. Njut av det som är här och nu, annars får vi aldrig njuta. Kram

MillaQ2 skrev 2015-04-22 23:37:13 följande:

Tack snälla ni :) Bullenogrisen: jag tror det är en pojke. Vi inte tänkt ta reda på det men barnmorskan försa sig :S "Han ser ut att ha det bra därinne, eh, vederbörande menar jag"

Snartlycklig; BF är den 2 aug, så inte långt före dig :)

Jag har knappt vågat köpa något alls, så rädd att jinxa. Jättefånigt av mig men jag är så nojig..

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus