Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

JZ79 skrev 2016-04-13 08:20:46 följande:
    Jag är bara jag, jag blödde mycket fram till v 17 nånting. I min famn ligger en gosse på 4 månader smile1.gif Det är vanligare att blöda vid ÄD..slemhinnorna är sköra. Försök att våga tro det ska gå vägen! Du SKA bli mamma smile1.gif Kram
    Hur stod ni ut ni blödare?! Jag höll mig så länge idag att jag nästan kissade på mig. Trams, jag vet, men blodskräcken, uj...  Dock inger såna som ni hopp! Glad  Jag blödde färskt en gång (mest i toan och på pappret) och sen bara brunt. Sammanlagd mängd möjligen ett trosskydd på 2 dygn. Tänker dock inte framåt än, jag vågar inte tro. Dock fick jag räkna lite idag när jag insåg att jag kommer måsta vara offentlig inför såna jag inte träffat på evigheter och som inget vet i v.21-22 om det går vägen, men den chocken får jag väl bjuda på då. Kommer ju ändå chocka hela regionen som gravid för här får man inte barn efter 35! Tungan ute Kram snälla du!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-04-13 17:02:25 följande:
    Hahaha förlåt jag såg just att jag skrivit gym inte gyn. Klart man inte får till gymmet och ber någon kolla smile2.gif Nä det är bara att hoppas och be att allt kommer att gå vägen nu! Det bara MÅSTE göra det. Har du fortfarande värk?
    Gym går jag inte på ändå. Flört 

Japp, molvärk har jag, tycker den ökat också. Men alltså bara det där diffusa, absolut inte ont! Nytt hcg imorron med svar på måndag.
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-04-13 19:01:28 följande:
    Åh fyyyy att behöva vänta en sekund ens på hcg! Det bästa vore att de stoppade in embryot och sen sövde ner en tills v 12 är över. Så att man väcktes när allt är över. Vilken klinik går du på? Har du några hormonrubbningar? Förlåt att jag är så nyfiken.
    V.12 räcker ju inte-jag fick ju missfall v.14 sist... V.25 vore lagom, då kan de t.o.m födas! Vi går på Unica i Brno. Mycket tillmötesgående vad gäller allt. Och nä, inga hormonrubbningar förutom att jag väl egentligen är i klimakteriet. Jag vet ju inte eftersom jag gått på hormoner sen  okt.-13 nu.
  • Jag är bara jag
    JZ79 skrev 2016-04-14 11:09:41 följande:
    Jag är bara jag, ingen aning om hur jag stod ut..fick tid på gyn vid kraftiga blödningar. Vul lugnade och så gjorde jag först uppehåll med
    Blodförtunnande men sen i samråd med Penny på Serumkliniken så avslutade jag den behandlingen. Vilken vecka är du i nu? Om du inte vill göra ultraljud kanske din Bm och du kan lyssna på hjärtljuden? Kram

Tyckommig, hur går det med slemhinnan? Lycka till vid ET!! Kram
    Jag vet inte om jag nånsin kommer göra VUL. Sist var jag så skräckslagen inför bara tanken att jag knappt kunde andas och det var en evinnerlig tur jag inte gjorde det v.10 för lillen hade redan dött! Jag är inte  i närheten av inskrivning, bara v.6+5 idag. Går det ett tag till kommer jag skippa hälsosamtalet och skriva in mig lite senare än sist-då var det v.11 tror jag. HCG idag i alla fall och 4 dagars respit ifall jag inte börjar blöda igen... Kram!

Frazze: tack!
  • Jag är bara jag

Nytt hcg 22821! Glad Ska ta nästkommande torsdag igen, då blir det 2 veckor mellan. Går det får jag fundera på VUL. Men går ju inte slappna av helt för det. Måste få veta hur ni gjorde med Prednisolonet. Kliniken tycker jag ska sluta snart, men jag vågar inte. Fortsatte på eget bevåg sist nån vecka till, minskade dosen gradvis. Hur länge tog ni och hur minskade ni?

• Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2016-04-18 11:34:02 följande:
    Jag är bara jag-kanonvärde ju på HCG! Har du svårt att boka ett VUL?
    Nej,jag vågar bara inte. Tänk om det dött...?!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-04-18 16:31:59 följande:
    Ååååh! Vilken vecka är du i? Jag skulle boka och kolla, det är värre att dra ut på det och få upp förhopningarna istället. Håller tummarna för att det finns ett starkt litet hjärta där inne smile1.gif
    V.8.Jag nästan svimmade hos läkaren sist vid bara tanken på VUL så jag klarar det helt enkelt inte! Om det är dött river jag kliniken eller tar livet av mig. Punkt... Jag har inga direkta förhoppningar, jag säger inte ens att jag är gravid. Jag var normalt gravid i torsdags-idag vet jag inte. Tar timmarna mellan toabesöken och andas där emellan!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-04-18 19:44:23 följande:
    Åh fy din stackare! Jag förstår dina känslor, skräcken att nåt är fel sitter där hela tiden. Vi ska på rul på onsdag morgon och jag har samma skräck att det ska ha dött i magen. Jag tror att jag har känt sparkar, men det kan ju lika gärna vara gas. Man inbillar sig saker hela tiden. Någon gång måste det ju bara vara din tur. Hur bra har dina embryon varit? El vad tror kliniken det är som är fel då?
    Skräcken sitter tills man fått barn antar jag. Nog är det sparkar du känt tror jag! Glad Måste kännas märkligt och skoj samtidigt!

Alla 14 embryon har varit av toppenkvalitet. Första 4 misslyckade tror jag berodde på för lite progesteron-när jag höjde har jag blitt gravid alla gånger. Missfallen skylls på "slump" eller "vet ej". Kan vara fel genetiska anlag eftersom de var syskon så det känns bra att den här lille har andra "föräldrar". Eller också Prednisolonet, jag vet inte. Därför jag vill ha svar av så många som möjligt ang. det.
  • Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2016-04-19 14:50:15 följande:
    Jag är bara jag-hur mkt progesteron tar du då du anser det varit boven om inte prednisolon också?
    Första 3 tog jag en Agolutin per dag,4:e en Prolutex-alla inte gravid. 5:e gången höjde kliniken till 2 Prolutex= gravid liksom de andra 2 gångerna. Så ett tydligt samband. Bytte till Agolutin förra veckan, men så här långt fram spelar sorten och dosen mindre roll, man producerar ju eget Progesteron också. Och Agolutin är mycket skönare att ta!

Prednisolonet kan ha spelat roll vad gäller missfallen,jag vet ju inte, men det fanns bara det att testa nu-att höja dosen.
  • Jag är bara jag

Nya medicinbud idag. Ska börja om med Trombylen och sluta om jag får minsta lilla blödning igen. Och fortsätta med 1 Progynon per dag en vecka till. Inte ett ord om att sluta med Prednisolonet så jag fortsätter! Vet en som tog det på eget bevåg hela graviditeten efter flera m.f och då gick det vägen. Glad

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus