Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Inte vare sig orkat eller velat engagera mig, Mår pest varje dag fortfarande, men bebben lever i alla fall. Glad  Ligger på +11 dagar så vad månde bliva?! Rejält besviken på specen som bara skällde ut mig och tjatade om hur extremt farlig en ED-graviditet är! Sa till b.m igår att jag vägrar träffa den läkaren igen. Inte blitt några extra prover än, men från v.25 blir det ofta och ofta UL från v.28. Gått upp 7,5 kg p.g.a hunger och total inaktivitet p.g.a måendet, men det får man väl ta.

• Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-05-31 17:02:47 följande:
    Aj då det var ju lite allvarligare då än bara "må dåligt" trodde det var graviditeten och medicinerna från ed som gjorde det. Vad är detta för konstig sjukdom? Finns någon diagnos för den? Har du (dum fråga) provat alternativ behandling/medicin? Tar du några mediciner alls mot detta el finns ingen behandling? Oj 100 frågor direkt! Du behöver inte svara om det är känsligt. Känns bara så tragiskt att när det verkar ha lyckats, så mår du så här och funderar på om du kan el inte smile4.gif Önskar jag kunde överföra lite styrka och energi från mig, men det går ju inte smile4.gif Pepp pepp ändå! Vet inte om du bor i närheten av Stockholm och skulle vara intresserad av att gå till Hormonelle. Du skulle ju kunna skriva ett email till dem och berätta precis allt. Det kanske finns nåt de kan göra!? Vet att det är mest hormoner han jobbar med, men man vet inte? Fråga kostar inget och skadar inte heller. Hoppas att du klarar det ändå! Stor styrkekram!
    Ingen konstig sjukdom och jag har inga symptom alls från den som gravid vilket är vanligt. Nästan första tecknet att jag inte märkte min sjukdom. Desto mer trist då att må så illa av att vara gravid. Fick mer migränmedicin, men tar dem väldigt sparsamt. Bor långt från Sthlm och ingen läkare nånstans kan få mig pigg så länge migränen håller i sig. Kan bara hoppas den går över för jag mår ju bra f.ö så då skulle jag kunna aktivera mig igen. Våra djur börjar nog undra var jag håller hus. Tungan ute Kram!
  • Jag är bara jag

woo: vi har inte fått en enda kommentar om min/vår ålder än faktiskt. Aldrig av sjukvården heller utan fokus ligger mer på att jag är förstföderska.

Jag har gjort 7 ED och efter medicinförändringar blitt gravid varje gång, men först nu efter ökat Prednisolon fått behålla. I övrigt har jag följt klinikens råd om levernet hur mycket det nu kan påverka. Gick länge på Progynon denna gång också så livmoderslemhinnan var 12 vid insättning. Bättre läge än innan med allt tror jag.

Önskar stort lycka till! Kram!

• Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2016-07-14 12:45:37 följande:
    Åh vännen vad jobbigt trisst för dig-hoppas det vänder snart tyvärr finns det gott om osympatiska läkare...
    Surkärring är bara förnamnet! Tur att alla b.m jag träffat är trevliga.
  • Jag är bara jag
    pink lily skrev 2016-07-14 20:21:28 följande:
    Jag fick en läkare som slösade bort halva min första besökstid på specmvc med att beklaga sig över kvinnor som åker utomlands för att bli gravida och sedan kommer till specmvc med behandlingsplaner som de inte stöder i Sverige. Jag sa till en annan läkare att jag hellre ville ha hen och att jag inte ville träffa en massa olika läkare heller. Döm om min förvåning när det t o m skrevs in i min journal. De ursäktade sig när det blev en annan en ynka gång, men jag har inte behövt träffa den första igen. Det ska inte vara ett problem att byta, berätta att du vill byta för en av de trevliga bm ...
    En liknande surputt då som min! Jag fick också höra hur otroligt mycket medicin jag tagit, men det är ju standard! Och v.17 när jag var där hade jag ju slutat med det mesta. Ingen annan har heller sagt nåt om hur extremt farligt det skulle vara. De har 2 andra spec.läkare så nån måste ju vara bättre.
  • Jag är bara jag
    Frk Röd skrev 2016-07-14 20:48:12 följande:
    Men kära nån vad är det som händer på svenska sjukhus. Vart har du varit? Att lägga egna värderingar i andras val är inte deras uppgift! Jag blev också dåligt bemött på mitt första besök på spec. mödravården. Läkaren fick mig att känna mig hur udda och märklig som helst. Jag bad om att inte få den läkaren igen och det fick jag heller inte under graviditeten. Däremot så stötte jag på honom igen när jag låg på eftervården efter kejsarsnittet.
    Ett litet sjukhus med säkert max 1 som gjort ÄD under alla år. Hon fick mig att känna mig helt värdelös som ens haft mage att göra nåt så dumt! Min skräck är ju att hon dyker upp om det blir akut snitt eller annat under förlossningen... Huvva!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-07-16 09:28:14 följande:
    Så skönt att höra ifrån dig! Jag undrar hela tiden om hur du mår smile1.gif Det är så tråkigt att du ska må så dåligt under din graviditet nu när det äntligen har gått vägen. Och bry dig inte om såna läkare som du fick där på spec mvc! Vad F*N rent ut sagt vet hon om att ha kämpat så otroligt för att bli gravid och få ett barn? Är inte det alla människors rätt att kunna få bli föräldrar, hur det än går till? Det är väl inte hon som behöver lida och må dåligt av det? Äh kom på nåt spydigt att säga till nästa gång om hon har mage att skälla ut dig igen (subba) Min läkare på spec mvc ser lika snäll ut som han är! Jag tog upp precis ALLT som jag var orolig för och han sa att då kollar vi upp det då! Done and dusted bara så! Inga protester eller något! Såna ska läkare vara, annars har de fel yrke! Speciellt om man jobbar med hormonstinna gravida kvinnor! Man vet ju aldrig hur en sån kan reagera?
    Vilken vecka är du i nu?
    Jag hoppas att du kan få migränen under kontroll, så att du kan få njuta lite innan pyret kommer.
    Stor styrkekram från mig smile1.gif
    Vad du är snäll!  {#emotions_dlg.flower} Önskar jag kunde säga att jag mår bättre, men tydligen ska jag drabbas av allt. Så svullna fötter nu så jag kan bara gå korta stunder. Sover uselt och täppt i näsan-när den inte blöder vill säga... Men det är värt målet! Drömmer

Förståelse från läkare har jag gett upp. Vi får se nästa besök v.29 vilken typ det blir. V.22 nu och ett b.m-besök och UL före v.29 också. Kram!
  • Jag är bara jag
    Redan47 skrev 2016-07-18 13:35:11 följande:
    Instämmer med frazze till dig jag är bara jag! Njut av att du bär på erefterlängtade bebis, krämpor och motgångar har du klarat förut, du fixar detta galant oxå! STollar finns det i alla skrån! Kram
    Ibland undrar jag om jag ska orka, men man gör väl det för man måste ju. Råkade träffa en gammal kompis igår som inget visst och hon blev skitglad för min skull. Glad  Åldern 47 kunde jag skita i tyckte hon och det är ju så sant. Kram!
  • Jag är bara jag
    pink lily skrev 2016-08-01 19:23:41 följande:
    Jag måste fråga om råd. Ni som inte är gifta med er sambokille och som har gjort ivf med både donerade spermier och ägg, hur har er sambo blivit erkänd som pappa/vårdnadshavare? Bara skrivit under faderskapsintyget som alla andra sambokillar får göra?
    Nu är ju jag gift och kommer inte få det problemet, men jag vet en tjej som fick gå till högre instans för att han skulle bli godkänd som pappa. Vet inte ens hur det slutade, men kämpa fick dom.
  • Jag är bara jag

Gnäll och gnöl... Nu är jag nere på max 20 minuter jag orkar vara uppe och 100 meter jag kan gå utan att nästan svimma. Skulle göra vad som helst för att må bra bara en enda dag! Men gnäller jag hos b.m hotar hon väl med k.s och det är inte givet alls annars. Fet, äcklig, ful och värdelös har jag blitt som gravid...

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus