• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

När jag väntade dottern var jag till slut sjukskriven 50% för migränen (låg däckad minst tre arbetsdagar per vecka) då släppte det. Vilket gjorde att det gick planera och jobba den tiden jag kunde så stressen över att jobbet blev lidande också försvann.

• weeme

Pepp till er som har det jobbigt! Även om det är en kort period i ett långt liv känns det när man är mitt i det... Jag börjar redan bli frustrerad över att flåsa så fort jag rör mig som om jag har ett astmaanfall PG, samma visa alla graviditeter.

• weeme

Zaq, kommer inte ihåg om jag nämnde magnesium mot migrän om du inte testat det.

• weeme
    JZ79 skrev 2015-06-30 15:14:21 följande:
    Menar du mig? Ska genast googla detta och kolla hur mycket jag isf ska ta. Så magnesium är ok vid grav?
    Haha, ja, självklart menade jag dig! Jag har inte fått tummen ur och köpa själv än för jag skulle få av en vän- men tre månader senare kan man kanske tänka sig att jag kunde köpt i stället för lida... Har hört flera som blivit av med migränen, värt att prova! Redan har ju svarat på ofarligheten och dosen.
  • weeme
    JZ79 skrev 2015-07-01 18:24:37 följande:
    Köpt Magnesium idag Ska ta nu till kvällsmaten. Tydligen ska magnesium helst tas på kvällen (minns inte varför).
    Hoppas det hjälper! Jag ska köpa- vilken dag som helst... Lycka till på KUB!

Ska snart göra RUL, samma oro, har känt bebis lite då och då men det är så osäkra känningar så här i början att det inte känns säkert. Finns det liv, den eviga frågan...
  • weeme
    Blomman701 skrev 2015-07-04 11:41:40 följande:

Grattis till lyckade kub!

Här funkar äntligen amningen. Hurra! :)

Grattis till det med! Inte alltid det lättaste har jag förstått. Att det gjorde ont, jaaaa det gjorde det hrm. Men annars gick det som tur var lätt för mig förra gången. Fårfett på tuttarna var guld!

Bullen, så fina bilder du bjuder på.

SL, jag sov med fuktiga handukar på mig när det varit för varmt. Kalla duschar. Har en Cobber, en sak man lägger i blöt så den sväller, lägger i kylen sedan knyter runt  halsen/ nacken. Så gött! Lider med dig, jag har ont av värme som standard, så glad att jag inte är höggravid nu!

Jag har köpt magnesium och käkat ett par dagar. Ingen migrän trots värmen! Kan det ha hjälpt så fort? Vilken lycka.
  • weeme

Redan, det känns verkligen som det gav effekt, så fantastiskt skönt vilken LÄTTNAD! Att ha migränen på lur eller i full fart mest hela tiden är så jobbigt. Jag är fortfarande lite trött men mår ganska bra nu! Halsbränna på kvällarna och rejält flåsig när jag rör mig. Men jag njuter för jag vet vad som kommer med den stoooora magens växande. När jag har ätit är magen rejält stor och spänd, framförallt på kvällarna.

Tur man inte behöver ha 30 min till sjukhuset (än) får man bo på patienthotell då om man inte bor i typ STHLM?

• weeme

HRE, så tråkigt att behöva höra sådant tjaffs. Hade vi alla kunnat få hjälp genom Svensk sjukvård hade vi väl valt det, men nu går det ju inte så varför tiger de inte bara och är glada att vi lyckats bli hjälpta trots Sverige!

Bullen, vilken nedräkning, nu är det under en vecka kvar! Häftigt!! Håller tummarna för att det inte är HF alls.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus