• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Skönt när vården inte är nonchalanta Snart lycklig!

Hoppas ni alla hade en fin midsommar. Vår var lugn som vanligt, jag sov massor i dag var en trött-dag.

• weeme

Tyckommig, skönt att få komma hem lit kan jag tänka, bra att ni verkar må bra trots dramatiken!

Redan, tur i oturen är vi numera båda arbetslösa, förutom att det är lite stressande (försöker inte bry mig) så är det ju väldigt väldigt lägligt!! Att jag numera slipper min vidriga arbetsplats är nog det bästa som hänt mig på måååånga år!

I dag tog jag nytt TSH prov, svar senare i veckan.

• weeme

Oj så mycket skriverier, nu händer det saker! Härligt.

Bling-Bling, jag fick trappa ner allt, inte sluta tvärt. Nu är jag i vecka 14 och håller på att trappa ner utrogest/ lutinuset vilket de har gett mig en nedtrappning på i långsam takt. Då har jag redan hunnit trappa ner först prednisolonet, sedan progynonet men minns inte på rak arm vilka veckor jag gjorde det i.

Sedan i går moler det lite som mensvärk emellanåt vilket så klart!!! oroar mig. Tänkt det var inbillning först, men det återkom. Denna oro...

• weeme
    Bling Bling skrev 2015-06-24 20:35:19 följande:

Tack för alla grattis.
    Om jag nu ska börja trappa ner i v 12 på lutinus.
    I villken takt gjorde ni? Jag tar 3 ggr dagligen samma med progynon.

Jag tar utrogest, tog 8 tabletter om dagen som minskades med en tablett per tre dagar, det sista en per natt i en vecka, så utdraget! Vet inte hur man kan tänkas göra med Lutinus...

HRE, grattis till bra RUL och kul att de snuvade er på konfekten, haha! Busungar.

Redan, jag oroar mig (nästan) inte för molet sedan jag läste på en sida att precis i vecka 14 börjar det för ligament och annat dras isär, ett tecken på en normalt framskridande graviditet. Jag får tro på det!
  • weeme

Ahavamaria: 43 år. Embryodonation, frysåterföring. Beräknad bf 4/5-15, dottern kom 21/4. Piss o skit tillstånd i stort sett hela graviditeten, men en oerhört smidig o lättvindig vaginal förlossning. Har genetisk syster född 15/4 2012. Den graviditeten var väldigt bra, men förtidig bf och igångsättning gjorde mos av mig. Ava Clinic Riga barn. BB Näl, båda gånger mycket nöjd med personal och resurser.

Bullenochgrisen: 25 år och gravid genom äd i vecka 35. BF 19 Juli. Inga tidigare IVF försök, blev gravid på första försöket med äd ( ett två dagars embryo) via ks Huddinge. Medicin vid ET: Lutinus och Progynon. Har hittills haft en bra graviditet, mådde pyton til vecka 17 men efter det så har allting rullat på Med värden och blodtryck, inga direkta gravidkrämpor förutom sammandragningar. Väntar en flicka :)

MillaQ2, 43 år, flera MF efter "naturlig" befruktning, 1 MF v 8 efter IVF m egna ägg, 2 ÄD utan graviditet (en färsk, en frusen), gravid på 3e ÄD (frusen) IVF Riga, (Levaxin denna gång) BF 31/7, planerat snitt 22/7, moderkaka långt ner plus ett tidigare snitt. Har två pojkar 11,14 år. Min nuv sambo har inga barn.Det tog tre år för oss att komma hit (v33 nu) men hade flera dödsfall i familjen som troligen förlängde tiden. Vet ej kön på denna, är bara lyckliga för ett barn oavsett :)

Snart lycklig, 49 år, tidigare återfört 26 st toppenembryon med egna ägg, endast ett tidigt missfall, gravid vid 1:a ÄD (Aten, Life Clinic, Dimitri), stark immunsupport, bf 13/8 ändrat till planerat snitt omkring den 23/7 pga av placenta previa=täcker för hela utgången, först var det trillingar, sedan tvillingar, men till slut nu endast ett barn (flerbörd avstannade i vecka 8+), vet ej kön. Inga barn sedan tidigare. Sambo två vuxna barn sedan tidigare.

zaq1234 42 år, har försökt i 7 år, har gjort tre IVF i Sverige, MA på gång nr 2. 3ÄD  på IVFRiga, ÄD 2 MF, men gång 3 lyckades det, nu BF 1 aug. Har ett biologiskt barn på 7 år.

HRE, 46 år - väntar tvillingar! 6 IVF med egna ägg och 3 ÄD, gravid på 4:e. Tidigt dubbelmissfall IVF nr 2. Försökt bli gravid i 4 år, först med pojkvän och nu själv. Fått donerat ägg av min syster. BF 22 november, men har bestämt de kommer i oktober;.)

JZ79, 36 år, gravid efter 5 års längtan och kämpande.. Vi har både manlig och kvinnlig faktor som gjort vi inte blir gravida. 2 ivf på Sahlgrenska utan ET. 1 ÄD i Åbo och sedan till slut hysto och dubbeldonation hos Penny. BF 12 januari 2016. Inga barn sedan tidigare, första gången gravid någonsin :)

Missne: 44 år, gravid efter 12 års kämpande. Har gjort många IVFer i Sverige som ej lyckats. Immunologisk utredning våren 2014 hos Dr D visade på immunologiska orsaker. Första ÄD på AVA Riga i april 2015 lyckades. En av två fastnade. BF 15 januari 2016.

Weeme, 44 år, gravid efter 2,5 års kämpande denna omgång. 4 tidigare MA efter naturlig graviditetsstart, efter 3 MA visade det sig att jag hade hög ämnesomsättning. Efter medicinering fick vi en dotter. Sedan var äggen för gamla för på alla år blev det bara ett MA trots att jag tidigare blev lätt gravid så vi beslöt göra ÄD i Riga. Hade tur och blev gravid på första försöket, ett insatt embryo. BF december -15

• weeme

Ahavamaria: 43 år. Embryodonation, frysåterföring. Beräknad bf 4/5-15, dottern kom 21/4. Piss o skit tillstånd i stort sett hela graviditeten, men en oerhört smidig o lättvindig vaginal förlossning. Har genetisk syster född 15/4 2012. Den graviditeten var väldigt bra, men förtidig bf och igångsättning gjorde mos av mig. Ava Clinic Riga barn. BB Näl, båda gånger mycket nöjd med personal och resurser.

Bullenochgrisen: 25 år och gravid genom äd i vecka 35. BF 19 Juli. Inga tidigare IVF försök, blev gravid på första försöket med äd ( ett två dagars embryo) via ks Huddinge. Medicin vid ET: Lutinus och Progynon. Har hittills haft en bra graviditet, mådde pyton til vecka 17 men efter det så har allting rullat på Med värden och blodtryck, inga direkta gravidkrämpor förutom sammandragningar. Väntar en flicka :)

MillaQ2, 43 år, flera MF efter "naturlig" befruktning, 1 MF v 8 efter IVF m egna ägg, 2 ÄD utan graviditet (en färsk, en frusen), gravid på 3e ÄD (frusen) IVF Riga, (Levaxin denna gång) BF 31/7, planerat snitt 22/7, moderkaka långt ner plus ett tidigare snitt. Har två pojkar 11,14 år. Min nuv sambo har inga barn.Det tog tre år för oss att komma hit (v33 nu) men hade flera dödsfall i familjen som troligen förlängde tiden. Vet ej kön på denna, är bara lyckliga för ett barn oavsett :)

Snart lycklig, 49 år, tidigare återfört 26 st toppenembryon med egna ägg, endast ett tidigt missfall, gravid vid 1:a ÄD (Aten, Life Clinic, Dimitri), stark immunsupport, bf 13/8 ändrat till planerat snitt omkring den 23/7 pga av placenta previa=täcker för hela utgången, först var det trillingar, sedan tvillingar, men till slut nu endast ett barn (flerbörd avstannade i vecka 8+), vet ej kön. Inga barn sedan tidigare. Sambo två vuxna barn sedan tidigare.

zaq1234 42 år, har försökt i 7 år, har gjort tre IVF i Sverige, MA på gång nr 2. 3ÄD  på IVFRiga, ÄD 2 MF, men gång 3 lyckades det, nu BF 1 aug. Har ett biologiskt barn på 7 år.

HRE, 46 år - väntar tvillingar! 6 IVF med egna ägg och 3 ÄD, gravid på 4:e. Tidigt dubbelmissfall IVF nr 2. Försökt bli gravid i 4 år, först med pojkvän och nu själv. Fått donerat ägg av min syster. BF 22 november, men har bestämt de kommer i oktober;.)

JZ79, 36 år, gravid efter 5 års längtan och kämpande.. Vi har både manlig och kvinnlig faktor som gjort vi inte blir gravida. 2 ivf på Sahlgrenska utan ET. 1 ÄD i Åbo och sedan till slut hysto och dubbeldonation hos Penny. BF 12 januari 2016. Inga barn sedan tidigare, första gången gravid någonsin :)

Missne: 44 år, gravid efter 12 års kämpande. Har gjort många IVFer i Sverige som ej lyckats. Immunologisk utredning våren 2014 hos Dr D visade på immunologiska orsaker. Första ÄD på AVA Riga i april 2015 lyckades. En av två fastnade. BF 15 januari 2016.

Weeme, 44 år, gravid efter 2,5 års kämpande denna omgång. 4 tidigare MA efter naturlig graviditetsstart, efter 3 MA visade det sig att jag hade låg ämnesomsättning. Efter medicinering fick vi en dotter. Sedan var äggen för gamla för på alla år blev det bara ett MA trots att jag tidigare blev lätt gravid så vi beslöt göra ÄD i Riga. Hade tur och blev gravid på första försöket, ett insatt embryo. BF december -15

• weeme

Tyckommig, skönt att det går så bra att de får komma hem redan!

• weeme
    JZ79 skrev 2015-06-27 10:35:35 följande:

Någon mer än jag som har mycket huvudvärk? v 11+3 idag, har mycket huvudvärk, igår gick det över i migrän.. Får inte ta min vanliga migränmedicin. Blodtrycket ligger bra. Jag dricker mycket vatten.. Någon som har nått tips?

Jag har migrän i vanliga fall till och från, vid mina graviditeter mer tyvärr. Speciellt om jag inte får vila/ sova ordentligt. Det jag gör om jag kan är sova, alvedon (hjälper i bland om jag kan ta det i rätt tid), lite kaffe, avslappning; en teknik mormor lärde mig med att koncentrerat tänka värken som en svart klump man flyttar ut från huvudet... Ispåse/ frysta ärtor/ kylpåse (har en med gele i ) som jag flyttar runt på huvudet, läste nyss också nacken det har jag inte provat. Äta mat. Jag hade precis migrän i går natt tills i natt men nu verkar det ha släppt. Tar alvedon men vet inte om det gör någon skillnad eller om det skulle hjälpt ändå. Tydligen är det vi som har migrän med aura som får värre vid graviditet, den andra sorten ska försvinna vid graviditet. Jag har aldrig upplevt aura vid migrän innan men en graviditet fick jag aura, synbortfall och blixtar så det är väl den sorten jag har.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus