• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

JZ79 skrev 2015-05-12 20:32:32 följande:

Idag tog jag nya blodprover, hcg och progesteron. Hcg har ökat till 2818 och progesteronet ligger på 57,2. Penny på Serum är mycket nöjd med dessa värden och skrev tidigare idag: "you are very pregnant my dear" Skrattande Vul om ca 2 veckor Drömmer

Bullenochgrisen, fina bilder

Två... Håller med RedanBabyBaby
  • weeme

Jo tack, de har hållit sig borta i flera dagar! Ökade utrogesten enligt ordination, men det hade slutat innan. Så skönt att slippa blödningarna även om det säkert inte är något så har jag så många tidiga avstannade att jag inte kan lugna mig före jag sett att det finns liv därinne! I dag har jag rekordsovit och i kväll kom sambon hem som avlastning. Skönt!

• weeme

Missne, välkommen hit, det är ju osäkert för alla i början men man får våga njuta ändå... Så gott det går!

• weeme
    Missne skrev 2015-05-15 12:23:28 följande:

Idag var Hcg 6814, så det fortsätter stiga, även om det inte stigit lika snabbbt som förra gången.

Var får du ta HCG? På din vårdcentral? Jag skulle gärna ta men vet inte hur och var när inte GYN är öppet.
  • weeme

Nej, närmsta är 12 mil bort, där är i och för sig min gyn också. MVC kan jag fråga om jag kommer fram (har inte ens kommit till telkö för många som ringer i en vecka...). Men de har inte varit hjälpsamma under någon av mina tidigare graviditeter så jag tror inte det tyvärr. Nästa vecka är det UL i allafall så då vet vi.

• weeme

Denna blodångest... Kan inte råda dig angående medicinering.

Jag har ju 12 mil till GYN där jag tar proverna annars. Får tåla mig till onsdag. Nu är vi ju snart där.

• weeme

Mitt blödande slutade när jag tog bort omega3, e-vitaminet i multivitamin, ökade med lutinus. Slump eller inte, vet inte. Har ju varit fram och tillbaka ändå.

• weeme

På mitt förra RUL kollade de också att det fanns vätska i urinblåsan (därborde jag sett att det var en tjej men jag fattade inte...), att det systemet fungerade. Ja, så alla organ då.

JZ79, klart man inte blir lugnad huuu, det ska liksom inte blöda, men ändå skönt med snabba svar. Och så skönt att få oroa av sig här!!

• weeme

Grattis Redan, vilken överraskning! Förstår din oro, men nu har de ju verkligen koll på dig framöver antar jag.

Grattis till fina stegringar ni som fått det!

Jag ska på VUL i morgon och oroar mig som en tok. Men skönt att få besked.

• weeme
    JZ79 skrev 2015-05-20 07:56:50 följande:

Ligger just nu på jobbet och får IL Tacksam över att chef och några få kollegor känner till graviditeten och hjälper mig med dropp och provtagning när det behövs.

Ca en vecka till vul...

Så skönt! Motsatsen här då, haha..

Försöker mota bort migränen inför resan till Gbg, intalar mig att jag kommer få ett bra besked.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus