HRE skrev 2015-06-01 14:37:46 följande:
Mina donatorer är också unga - jag gjorde KUB ändå. Lika bra och dessutom ett extra UL!
Var hos barnmorska idag - allt var bra. Jag har gått upp 5 kilo och det tyckte hon var helt ok. Jag anser att det är hälften mat och hälften bebisar så är inte lika nöjd;.) Har blivit bred om ryggen och stor om magen och runt om. Ben och ända är fortfarande smala så till sist kommer jag vara en tunna på två smala pinnar, haha!
Är tydligen A rh negativ så kommer få ta blodprov många gånger sen. Man kan tydligen få immunisering som det heter och det kan vara farlig för bebisarna.
Fick ett tips mot kramper som jag får i ben och fötter - Schweppes Tonic. Innehåller kinin som ska kunna hjälpa. Jag hatar Tonic men det får det väl vara värt med ett glas om dagen!
Varför måste du ta många blodprover för att du är A rh neg? Är det för att det är ett donationsbarn? Jag är också A rh negativ men har aldrig tagit extra blodprover, däremot fått sprutor efter MA/ skrapningarna för att förhindra att bilda antikroppar är det väl. Har funderat själv på om det är annorlunda nu när det inte är mitt ägg, glömde fråga BM det.