• MillaQ2

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Tyck om mig, vilka fantastiskt söta tvillingar du har <3

Ja nog ska man väl njuta lite, det är ju en fantastisk känsla att ha ett litet liv inuti sig och aldrig är man ensam :) Och jag har ju haft turen att må bra hela tiden, känt mig hur pigg som helst, nästäppa nästan enda krämpan. Det är ju bara det där med detpsykologiska, oron som funnits där hela tiden. Fast det är mindre än en vecka kvar har jag svårt att tro att allt kommer gå bra så det gör ju att man längtar tills det är klart. Sen oroar man sig iochförsig hela livet för barnen men det är en annan sak :)

Apropå oro o nojighet , har ni andra tänkt ha andningslarm när barnet är fött och isåfall vilket?

• MillaQ2

Varit på inskrivningssamtal och information på Danderyds sjukhus. Det kändes jättebra men ändå nervöst och lite overklighetskänsla. Fick nu instruktion att sluta med trombyl tre dagar innan. Levaxinet ska jag däremot fortsätta med även efter förlossningen och ta nya prover framöver. Hemms fixar vi matlådor och fryser in och har köpt allt vi behöver till bebisen nu utom andningslarm som vi nog ska ha så man vågar sova. Börjar känna oss redo. Måtte nu allt gå bra! Aldrig varit så orolig i hela mitt liv.

• MillaQ2

Nej onsdag men inskrivningen var redan idag, tror de har dessa på torsdagar och fredagar och snitten görs mån-ons. Känns bra att ha haft inskrivningssamtalet för barnmorskan sa igår att bebis lagt sig tillrätta med huvudet i bäckenet nu och förbereder sig på att komma ut.

• MillaQ2

Ja visst känner man sig lite modig när man handlar men himla mysigt också :) Jag sover med minsta bebiskläderna i sängen nu så de ska ha vår doft. Kanske larvigt men det känns bra, kan ju inte skada iallafall tänker jag.

Fint att det går bra med alla barnen Tyckommig, det måste verkligen vara fullt upp nu :) Läker såret bra och du känner att du kan röra dig bättre och bättre? Och för dig också Bullenogrisen? Hur har det känts med hormonerna efteråt för er, ingen babyblues?

• MillaQ2

Skade, vad oroligt men ni är verkligen på rätt ställe, har läst om uppsala akademiska i tidningen, just att de är så duktiga med prematur. De hade en artikel om ett par från Kanada tror jag det var , som hälsade på släkt i uppsala och fick barn jätteförtidigt och de skrev att hade de varit hemma hade de inte klarat barnet utan det var pga kunskapen i uppsala. Men hoppas det går att dra ut lite på det, det kan väl nybildas fostervatten?

Vilken fin tjej Bullen, så mysigt och vad skönt att det känns ok efter snittet också!

Hoppas allt ok med er andra också! Vilken sval gravidsommar vi fått i allafall här i Svealand :)

• MillaQ2
    zaq1234 skrev 2015-07-21 16:41:48 följande:

Milla, stort Lycka till imorgon !!! Kram

Du är för gullig! Är jättenervös :S Har inte fått min tid ännu, de ska ringa ikväll efter 17 och meddela tid för imorgon, jag väntar och väntar....
  • MillaQ2
    TyckOmMig skrev 2015-07-21 23:17:48 följande:

Milla-tänker på dig imorgon förstår att du är nervös men det kommer gå jättebra och sen när du orkar hoppas jag du uppdaterar här.

Lyckokramar till er!

Å det värmer, kramar tillbaks! Vi fick den tidigaste tiden. Om allt går bra ska jag uppdatera när jag kan.

Kram!
  • MillaQ2

Tack alla godingar för era tankar på oss Idag. Vi fick en liten pojke imorse kl 8.45. Han väger 3.385 gram och är 50 cm lång. Vi fick vara på lite observation efteråt då han fått fostervatten i lungorna och då jag förlorat en del blod (men precis under gränsen för transfusion) Men nu verkar det bra och vi vilar på vårt rum. Han äter så duktigt och han är gudomligt fin tycker vi. När de tog ut honom såg de att han fått en knut på navelsträngen så de tyckte det var tur att han togs med snitt nu. Nu ligger han på min mage hud mot hud och det finns inte ord för hur mycket kärlek man kan känna. <3

• MillaQ2

Och en till tillökning i tråden såg jag. Grattis skade ! Hoppas ni mår bra och att det känns ok fastän det blev lite för tidigt. Kramar till er!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus