• MillaQ2

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Kul med TUL Zaq, visst är det skönt att få kika lite:) Kunde ni se lite ansiktsdrag?
    Jag mådde illa förra TULet, svimkänsla och kändes som jag skulle kräkas så denna gång bad jag om en kudde direkt, blev lite bättre då. Det är helt normalt eftersom det blir tryck på kroppspulsådern, konstigt att de inte förvarnar när det är så vanligt?

• MillaQ2

Grattis Tyckommig! Tänkte att du var en av de närmaste på tur men inte så snabbt. Hoppas ni mår bra! Gulliga namn :) Kramar till er!

Redan; hoppas det känns bättre snart !

Jag fick min tid för inskrivningsbesök på DS igår, 16 juli. Känns så overkligt. Tagit ledigt idag för jag fyller år, är på utflykt i skärgården med mina grabbar (min sambo, mina två pojkar och den därinne som vi tror också är en pojke :) )

• MillaQ2

Skönt att höra fler med galopperande hormoner, själv rymde jag hemifrån förra helgen i två dagar, arg som ett bi.. :D

• MillaQ2

Fina bilder Tyckomig, vilka underbara små killar! Hoppas du känner dig bättre och bättre också och läker på bra. Kram!

• MillaQ2

Tycker listan är så bra, har svårt att hålla allas fakta i huvudet, hoppas fler fyller på! Kan man lägga in listan i TS startinlägg? Alltså om du Redan kan göra det (vet inte om det funkar)?

• MillaQ2

Zaq: jag hade samma sf som du på senaste bm besöket, 32 cm. Resten ungefär lika också MEN fått upp järnvärdet bra, från 111 till 126. Bytte ju från de hemska niferextabletterna som pajade magen totalt, till flytande Ferronol, som inte är några problem för magen och dessutom verkar fungera bättre. Billigast att köpa på Apotea.se (fri frakt och levereras på en-två dagar).

Viktökningen stämmer inte heller med din, nu vecka 35 (34+3) gått upp ca 16kg. Känns mycket men samtidigt stämmer det precis med beräkning enligt : www.babyhjalp.se/viktokning-under-graviditet

Min bm tyckte inte jag behöver ta TPO men ska ta TSH och T4 imorgon. Jag vet inte riktigt skillnaden, borde jag be om TPO också? Har aldrig riktigt förstått det där.. :S

Bebis låg fortfarande i tvärläge, kanske ett litet barn som gillar att sätta sig på tvären :D

• MillaQ2

Jaa hörni, denna oro.. Den sitter i hela vägen även om det känns lite bättre när man börjar känna rörelser. Men det kan inte hjälpas att det ändå finns en oro kvar att det ska gå snett nu i slutet, har så svårt att se att vi verkligen kommer få ett barn som lever och mår bra. Men som sagt, för oss som det inte var självklart för, är det naturligt att vi känner såhär.

Tack för info om TSH /TPO Redan och Zaq. Kanske ska be om TPO prov också då men jag antar att det viktigaste är att TSH inte är för högt. Vilken gräns har ni fått höra för tredje trimestern?

Undrar även om någon vet om man ska fortsätta med Trombyl till förlossningen eller bör man sluta innan . Tyckte någon skrev det nånstans, att det ska gå ur kroppen innan dess. Men samtidigt förebygger det ju havandeskapsförgiftning vilket ju är störst risk i slutet ? Jag tar inte fragmin men räknar med att ta det efter förlossningen då jag fick det förra gången, pga blodproppsrisk (i min familj)

Så skönt att kunna fråga saker här, finns så mycket kunskap i tråden, och jag litar inte alltid på mödravården, de läser i sina papper utan att alltid verka ha riktig koll...

• MillaQ2

Roligt att läsa om alla framsteg i tråden :)

Tack Snartlycklig och Redan för info om Trombyl. Är nog bäst jag börjar trappa ner snart då (kanske till helgen, vecka 36 då) Men rädd för havandeskapsförg (då Trombyl är förebyggande). Kanske inte ska ta omega heller då, det är ju blodförtunnande också.

Ni som tar Fragmin, vad var skälet till det? Jag fick bara Fragmin första veckorna till nedtrappningen av stödmedicinerna, sedan Trombyl istället.

• MillaQ2
    TyckOmMig skrev 2015-06-24 23:15:14 följande:

Sista natten hemma på permission-imorgon får minigossarna komma hem på riktigt och jag kommer ha fullt ansvar med stöd av NEOs hemsjukvård må ons fre.Sondmatningarna pumpa tar väldigt mkt tid men lagom till att det fina sommarvädret kommer har nog Valentin & Constantin piggat på sig och vuxit.Rena julafton imorgon alltså det ska bli så mysigt för oss-alla syskonen undrar med stor förväntat på hur dom ser ut i verkligheten!
    Kram på er alla kämpare.

Roligt Tyckommig! Vilken härlig storfamilj du har <3
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus