Jaa hörni, denna oro.. Den sitter i hela vägen även om det känns lite bättre när man börjar känna rörelser. Men det kan inte hjälpas att det ändå finns en oro kvar att det ska gå snett nu i slutet, har så svårt att se att vi verkligen kommer få ett barn som lever och mår bra. Men som sagt, för oss som det inte var självklart för, är det naturligt att vi känner såhär.
Tack för info om TSH /TPO Redan och Zaq. Kanske ska be om TPO prov också då men jag antar att det viktigaste är att TSH inte är för högt. Vilken gräns har ni fått höra för tredje trimestern?
Undrar även om någon vet om man ska fortsätta med Trombyl till förlossningen eller bör man sluta innan . Tyckte någon skrev det nånstans, att det ska gå ur kroppen innan dess. Men samtidigt förebygger det ju havandeskapsförgiftning vilket ju är störst risk i slutet ? Jag tar inte fragmin men räknar med att ta det efter förlossningen då jag fick det förra gången, pga blodproppsrisk (i min familj)
Så skönt att kunna fråga saker här, finns så mycket kunskap i tråden, och jag litar inte alltid på mödravården, de läser i sina papper utan att alltid verka ha riktig koll...