jmt skrev 2015-09-11 08:20:11 följande:
Milla, nu tjatar jag lite men jag tror att jag fått ganska dålig info från BB gällande snittet. Hittar ingen bra info när jag googlar heller. Jag har varit ute på två långa promenader och nu blöder jag klarött igen. Tror du att jag behöver kolla upp det? Såret kan väl inte gå upp inuti? Ska ta det lugnt idag och hoppas att det blir bättre.
Trevlig fredag alla!
Å förlåt jmt jag har inte varit inne här förrän nu. När det kommer rött igen så kan det vara ett tecken på att man tagit i lite för mycket så du ska nog försöka ta det lite lugnt. Men om det inte är mycket blod så ska det inte vara någon fara. Jag hade det då och då i uppemot sex veckor när jag tex promenerat lite för mycket .
Själva såret tejpade jag horisontellt då det håller ihop såret bäst men vågade inte ta bort stripsen förrän de lossade lätt. Ni när såret läkt bytte jag till silikontejp som gör ärret mindre synligt. Jag har mepiform som finns på apotek.
"Hänget" tror jag inte du behöver oroa dig för, det är överskottshud som måste dra ihop sig efter att ha varit uttänjd under dessa månader och kanske har man några kilo kvar att gå ner :S
Vi får ge våra magar lite tålamod helt enkelt :)