• MillaQ2

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

PS inga ägg har fallit bort vid upptining/FET och nu finns ett gäng i frysen, känns lite jobbigt att tänka av vi inte planerar att ha fler barn. När embryona ligger där i frysen och väntar ... :S

• MillaQ2
    singhatjejen skrev 2015-06-08 23:07:52 följande:

Tack för svar, Milla. Ja visst spelar ens egna förutsättningar också in, glad att det slutade bra för dig :)
    Har också blodgrupp O rh-negativ... Har också funderat på om det ökar/minskar chanserna att välja någon med samma? De säger ju att det inte ska påverka men vad säger de om tio år med lite mer forskning?

Det borde ju vara mer fördel än nackdel iallafall, för om mamma är negativ och foster är positiv finns risk (om än väldigt liten) att bloden blandas och mamman bildar antikroppar mot barnet. Fast barnet kan ju få rh+ från pappan också.
  • MillaQ2

Och ett litet ansikte .. Inte helt lätt att se men den ligger på sidan och det är näsan man ser titta fram :) Bebis låg på tvären i magen. Moderkakan fungerar bra och allt såg fint ut av det man kunde se. Längtar!!

• MillaQ2
    Blomman701 skrev 2015-06-10 20:08:58 följande:

Imorgon kommer vårt pyre till världen! Tyvärr blir det ett snitt men men jag har fått gå en full graviditet och klarat mig utan havandeskapsförgiftning och leverpåverkan! Försöker hitta positiva saker men jag har ju en tendens att måla fan på väggen. Ni får gärna skicka en tanke eller två till en lite nervös och nojjig Atenmamma!

Kram

Å spännande, det kommer gå jättebra, snart får ni er sötnos i famnen, underbart! Stort lycka till!! Kramar <3
  • MillaQ2

Fick TSH provsvar, nu 1,7 (för sex veckor sedan 1,4) Läkaren sa det var bra, i deras referensvärdetabell står att i tredje trimestern är det ok upp till 3 och att jag inte behöver ta fler prover på det nu. Men jag litar inte på det där, de hade andra värden vid ET också, för mig fungerade det ju inte förrän jag kom ner till 1. Vad tror ni andra som har TSH-erfarenhet ?

• MillaQ2

Tack för svar Zaq, Tyckommig, weemee, jag litar mer på er :D Då fortsätter jag med Levaxin samma dos, 50 mg, men kanske borde ta nya prover om några veckor igen så det inte går över 2? Ska ni trappa ner levaxin efter förlossningen ?

Undrar även om ni som tar Trombyl el annat blodförtunnande ska fortsätta med det ända till förlossningen ? Min läkare sa man kunde sluta med det nån viss vecka .. Vi har haft blodproppar i släkten på både mammas och pappas sida (mamma dog av blodpropp i en hjärtartär, 59 år). Är därför lite skeptisk till att sluta med dem.

Jag tycker också man får gnälla lite, det är en hel del påfrestningar vi utsätter våra kroppar för om än i fint syfte, men nog kan vi få pipa lite under tiden? :)

• MillaQ2

Skönt att allt var bra m tvillingarna Redan, gärna bild sen :)

Nyfiken hur det gått med vår första bebis i tråden att komma ut (Blomman). Längtar så tills det är dags själv!

• MillaQ2

Ser fram emot att höra om TUL sen Zaq :)

Tycker det är så häftigt att vi i tråden som kämpat så, närmar oss mer och mer och nu är Blomman i hamn med sin prinsessa, Bullenochgrisen snart också (vem är näst på tur därefter?). Jag jobbar fyra arbetsdagar till sedan bara ladda! :) Kram och trevlig helg på er !

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus