• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • dreamz

Heej tjejer!

Måste berätta att idag kände jag för första gången pyret! :D det kändes som en stor bubbla eller typ ett puls slag först på vänstra sidan ovanför naveln och sedan igen en bra bit neranför! Åhhh så härligt! <3

Hur går det för alla? Kram!

• supertjejen
    dreamz skrev 2017-02-27 06:34:57 följande:

Heej tjejer!

Måste berätta att idag kände jag för första gången pyret! :D det kändes som en stor bubbla eller typ ett puls slag först på vänstra sidan ovanför naveln och sedan igen en bra bit neranför! Åhhh så härligt! <3

Men så underbart! Stort grattis!
    För min del är det så nervöst idag, ska på vul för andra gången, är 8+3. Såg ett hjärta 6+5 men finns ju inga garantier. Men som min sambo säger; det kan ju gå bra också...
  • TyckOmMig
    dreamz skrev 2017-02-27 06:34:57 följande:

Heej tjejer!

Mysigt vännen nu blir du och bebis ännu tightare tills mannen får en chans att få uppleva det han med!Njut!
  • Redan47

Dream: grattis, så härligt för dig!

Supertjej; klart det kommer gå bra! Det enda som kan hända du tagit ut glädje i förskott . Ser fram att höra om vul!!! Förstår din försiktighet - men gläds!

• supertjejen

Tråkigt nog måste jag berätta att hjärtat inte slog längre. Vi såg det ju 6+5 men idag 8+3 var det ingen aktivitet. Har inga ord egentligen. Får en ny koll på torsdag och ska avvakta till dess, men har inget hopp då man sett hjärtat förut.

• dreamz
    supertjejen skrev 2017-02-27 23:19:48 följande:

Tråkigt nog måste jag berätta att hjärtat inte slog längre. Vi såg det ju 6+5 men idag 8+3 var det ingen aktivitet. Har inga ord egentligen. Får en ny koll på torsdag och ska avvakta till dess, men har inget hopp då man sett hjärtat förut.

Men åh beklagar sorgen verkligen!

Kramar i massor!
  • dreamz

Tyckommej: ja helt plötsligt kändes det mer verkligt! Så härligt känsla verkligen! :D har inte kännt något mer dock men ska till BM i morgon å lämna prover å lyssna på pyrets hjärtslag <3. Annars då? Hur går det för dig å familjen?

Redan47: tack vännen! <3 Hur går det med lilla familjen? :)

Kraaam på er!

• Redan47
    supertjejen skrev 2017-02-27 23:19:48 följande:

Så ledsamt och sorgligt. Har ej koll, körde du äd el egna ägg, immunprogram Aten?
  • supertjejen
    Redan47 skrev 2017-03-01 13:04:51 följande:
    Så ledsamt och sorgligt. Har ej koll, körde du äd el egna ägg, immunprogram Aten?
    Äggdonation med ganska standard tror jag hos Serum. Väldigt nöjd eg utom med det sista så klart. Fattar inte, hört att när man väl sett hjärtat... men det är väl inte så, dessutom är det ju klart många som stannar av ändå, även om de flesta klarar sig. Detta är enda gången som det gått till hjärtslag utom vår dotter, men haft minst fyra plus.
  • Frazze
    supertjejen skrev 2017-03-01 13:17:52 följande:

Äggdonation med ganska standard tror jag hos Serum. Väldigt nöjd eg utom med det sista så klart. Fattar inte, hört att när man väl sett hjärtat... men det är väl inte så, dessutom är det ju klart många som stannar av ändå, även om de flesta klarar sig. Detta är enda gången som det gått till hjärtslag utom vår dotter, men haft minst fyra plus.

Det hände mig oxå vid äd, såg ett hjärta i v 6 någonting och sen mf i v 8 istället. Vad de sa till mig när jag gjorde ivf var att om man ser ett hjärta i v 8 så brukar de klara sig. Beklagar verkligen! Hoppas på bättre lycka nästa gång
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus