• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

HRE skrev 2015-10-09 10:39:36 följande:

Frazze, låter superjobbigt. Men som andra skriver - överdriv din smärta och åk in på gynakuten. Det finns de som har ont och blöder hela sin graviditet och ändå tittar en liten ut. Och så finns det så klart missfall också. Men värsta är väl att inte veta.

Igår på spec mvc var det "som vanligt". Fint flöde, fint ctg, högt men stabilt blodtryck, ren urin. På tisdag TUL och då är det sanningens ögonblick sa läkaren! Växer flickan ännu sämre plockar de ut dem. Men då är jag ändå i v. 35 så känns helt ok. Helst vill jag klart gå någon vecka längre - har hela tiden sagt v. 36.

Läste i en tidning i går i väntrummet om en kille i Stockholm som skaffat barn via surrogat i Thailand. Jag blev alldeles tårögd av historien. Och så tänker jag så många som liksom han och jag vill ha barn med någon och som inte hittar någon - knasig värld. Han var hur som jättelycklig. Snygg kepskille med tatueringar så synd man inte träffat honom innan, haha! Och tänker på flera av mina killkompisar som vill ha barn och familj och heller inte hittar någon och är glad att jag är kvinna så man faktiskt kan göra så här. Sen att jag haft immunproblem är ju en annan sak.

Kan säga att jag inte behöver överdriva smärta längre! Är det inte bättre att det kommer ut nu då så att det kan gå över. Jag är redan inställd på nästa försök i Januari nu.
  • Frazze
    swede skrev 2015-10-09 11:11:36 följande:

Förstår verkligen din oro. Vila och försöka att inte stressa är nog omöjligt för dig just nu. Tycker du ska åka in t gynakuten. Du är ju orolig. Åk in. Då får du svar.

Börja inte planera nästa försök än. Förstår du känner dig uppgiven, men vet du...i den "här svängen" kan verkligen allt hända. Lägg din energi på det här försöket nu, och ta en dag i taget (vet det är lättare sagt än gjort). Jag håller mina tummar stenhårt för att embryot ska "hänga sig" kvar nu! Tänker på dig.

Nu kom det ut en liten "påse" med vatten i. Jag tror att det var vårt lilla hjärta. Om det inte var den andra då förstås, men jag tror inte att det var vatten i den. Det är bara att börja om från början då! Väntar på att min man ska komma hem så att vi kan åka in tillsammans till gynakuten. Hoppas att smärtan släpper nu då. Trodde nog ändå att man skulle blöda mer under ett missfall. Blöder 20 ggr mer när jag har mens.
  • Frazze
    swede skrev 2015-10-09 11:40:58 följande:

Tänker på dig Frazze! Håller alla tummar jag har att det ena embryot är kvar...stor kram

Men detta var en "genomskinlig" påse i strl med en enkrona typ fylld med vatten. Äckel, men jag fångade den i papper och tittade på den. Såg inget inuti, men det kanske man inte gör heller. Men man borde ju sett en prick på nästan 5 mm i alla fall eller? Äh, mannen kommer hem efter kl 13.00 så då hoppas jag på att få komms in på sjukhuset och kolla hur det ligger till.
  • Frazze
    MillaQ2 skrev 2015-10-09 11:54:50 följande:

Såg ditt senaste nu frazze, åk in och kolla, hoppas säcken var det andra embryot och att hjärtat fortfarande pickar. Du måste få veta, usch vilken nervpress. Håller tummarna för hjärtat!

Tack MillaQ2! Det hoppas jag verkligen oxå. Just nu är jag dock mest glad och lättad över att smärtan gett med sig lite. Alvedonen kanske har gjort sitt!? Helt däckad nu i alla fall. Skriver sen och berättar ( om vi nu får komma in förstås) läste på gynmottagningen att vid missfall så behöver man inte komma in.
  • Frazze

Ja nu är det nog dökört! Jag nös till och jag tror att hela livmodern kom ut! En megaklump!!!!!! Ringde 1177 och hon kopplade mig till gyn. Men de är så fullbokade även dubbelbokade idag att det finns nog inget att göra idag. Orkar inte sitta på akuten och vänta i flera timmar heller. Ja ja Riga i Januari blir det då!

• Frazze

Så där! Min fyn ringde och sa att jag kunde komma in och kolla upp allt. Vi åkte in direkt och nu är det bekräftat. Allt är borta helt soprent i magen! Nu tackar jag för mig och för allt stöd jag har fått. Hoppas vara tillbaks i slutet av Januari början av februari igen. Kram

• Frazze

Vad är det här hysto??? För något? En så verkar jag inte ha något som helst fel på min sköldkörtel så levaxin is out of the question! Mitt tsh låg på 1,1 när jag var i riga. Innan jag började med hormonerna låg det på 0,76. Så nu ska jag bara ner till det igen. Funderar på hur kroppen reagerar nu när man slutar med alla hormoner? Finnar deluxe? Tappa håret? Etc etc! Vågar inte tänka på det!

• Frazze
    HRE skrev 2015-10-13 19:14:28 följande:

Inlagd i Lund. Var på TUL idag och flickan hade tappat ytterligare på sin kurva. Så nu blir det snitt inom någon dag. Har inte fått någon säng än, här är egentligen fullt. Känns lite tufft att vara här själv måste jag säga. Min plan var ju att få tid för KS och så kunna förbereda mig hemma i lugn och ro. Helt ärligt hade det varit bättre om jag fått sova hemma inatt och så hit imorgon. Kan inte tänka mig att något händer ikväll i alla fall.

Tror ändå att du ska vara glad att du ligger inne! Önskar dig och den lilla lycka till! Måtte allt gå helt fantastiskt bra nu. Styrkekram!
  • Frazze
    HRE skrev 2015-10-13 22:36:59 följande:

Nu känns det lite bättre. Hängde liksom inte med mentalt innan. Min ena syster har precis varit här så kändes skönt. Antingen en eller två systrar ska vara med på snittet. Blir det imorgon är det lite ödet - då är det exakt ett år sedan vi plockade ägg från min syster i London! Och nu kommer resultatet????

Enligt TUL väger flickan bara 1.4 så ganska lite. Förhoppningsvis är hon större än så.

Min man föddes 9 veckor för tidigt år -69 han var 34 cm lång och vägde 1200g. Idag är han 210cm lång och väger 120kg istället! Allt kommer att gå helt toppen ska du se! Idag är chansen större än den var då, så hon kommer växa till sig och "moffigt" få babyhull.
  • Frazze
    HRE skrev 2015-10-15 11:34:41 följande:

Imorgon blir det! Tänk att man blir morsa, känns heltokigt!

Helt underbart!!!! Lyckliga dig!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus