• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Milla2016, precis, håll ut till VUL och småblödnindar kan Xå vara att slemhinnor är sköra generellt.

Tyckommig , sömnbrist hur hanterar du den i vardagen?när sover du? Det är den jag ogillar så mkt m bebis tiden, men var ju betydligt bättre på att sova när bebis sov nummer 2. Alla är ju utflugna här, så jag har inga skoltider mat mm som behöver passas, som du har.

Jag: Sover mkt nu, svårt att hålla mig vaken helt enkelt. Packat en väska för snabbt intag på sjukhus. Sedan får den kompletteras efter behov. Fick mig ju en tankeställare nör jag så akut blev inlagd och andras berättelse. Idag är jag jätte glad att jag köpt vagn o kläder o nödvändigaste. Nu orkar jag knappt tänka. Så den ångesten -till er alla - skit i den och förbered er i god tid, ni blir bara tröttare, och skulle det gå åt helvete..., så går det att sälja vidare eller ge bort var mitt motto! Skön känsla att slappna av mer och liksom tillåta mig att njuta ich erkänna mig gravid. Vi har strävat så länge efter detta, njut av resan oxå! Kom ihåg att fira speciellt 30+0!
    Kram till oss alla!

• Redan47
    Milla2016 skrev 2015-09-29 05:38:09 följande:

Nu känns det kört...blöder rött o har ännu mer ont i rygg o mage...Ska försöka få en tid för koll idag, orkar inte vänta till imorgon.

Bedrest! Vila! Ta bort trombyl om du har den. Ta extra C-vitamin. Såklart du ska ringa och höra om de tar emot dig. Förstår om du känner vanmakt.
  • Redan47

Några dagar okey. Viktiga att blödningen läker. Det är den vanliga ordination att pausa trombyl vid blödning, och återuppta den sen igen.

• Redan47

PS. Blödde en hel dag, vid varje toa besök, strax före VUL. Mensvärkig. Still pregnant! Men! Då är det viktigt att verkligen vila. Och- öka progestoron. Påminner igen, vår slemhinna uppbyggd kemiskt.

• Redan47

Grattis!!!! Vilken milstolpe detta lilla hjärta är. Skönt du fick en ordentlig undersökning oxå.

Ego, varit på Mvc idag, ja ni, jag blir bara större.... Magen iallafall! Övriga prover bra! Visst är det mysigt få hör de kluckande hjärtljuden. Nästa vecka efter TUL, planering förlossning.

• Redan47

Bling bling! Kul att du delar nu! Det låter inte så super mkt extra kg ändå. Tvillinggraviditet är ju ändå två! Om du är noga med att inte stoppa i dug extra godis kalorier så försvinner ju vikten efter graviditet ! Det är ju en tröst, precis som du fåttfeedback på.
    Jag har helt plötsligt gått upp 16kg! V31+4. För mig har det gått i intervaller. Vid mätning av magen så har ju den oxå kraftigt ökat, hänge väl ihop, plus art jag börjat svullna vätska i kroppen.
    Du får se bortom kg och istället se till att du mår bra!

HRE
    Hur mår du med blodtryck mm? Har du varit på fler kontroller nu?

• Redan47

Grattis Kristin! Visst är det en fantastisk upplevelse att få se det där lilla pickandet! Njut! Får du kub sedan?

• Redan47

HRE: blir det långa resor oxå för dig nu att åka på kontrollerna ? Har du äggvita oxå? Känner du några symtom för övrigt på havandeskapsförgiftning? Ja, det är helt konstigt att vi snart är färdiga!!! Det var nyss vi plussade ju!!!

• Redan47
    supertjejen skrev 2015-10-01 22:26:09 följande:

Jag är/var 6+2. Och kroppen känns så gravid. Jag vill inte ha ont i brösten och vara trött, om det bara var biokemiskt, aldrig ens fäste riktigt. Det måste ju vara hormonerna jag tagit som lurat mig och fortfarande gör det.

Så sorgligt! Visst av hcg resultat ser utvecklingen ut att avstannat... Har du upplevt några andra symtom som feber el liknande ? Var det Egna ägg/ ÄD ? Dessa hormoner, de spökar olika mkt för oss, de påverkar grav symtom. Jag hade ömma bröst vissa minus omgångar o trött varje tillfälle jag tog progestoronet. Sedan när progestoron var urfasat var jag trött ändå...
    Nej jag har bara litat på blodproven, knappt de, vilka jag tog flera innan första VUL.

När har du VUL inbokat?
  • Redan47

Milla2016, jag tror det är så individuellt, svårt att ge dig svar. Jag hade ju som kraftig mensvärk i samband med blödningsdagen, och ja det strålar ut på mig då, äggstocks sidor strål ut Mot sidor och trötthet/ gå av känsla i ländrygg. Tog bedrest till det avtog. Minska kramperna. Du kan oxå ta extra magnesium kramplösande.
    Växtvärken hos mig; har varit mer i sidorna åt ljumskar till, som dragningar i början. Ej kramp värk känsla.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus