• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Lana68 skrev 2015-09-18 09:42:56 följande:

Ingen som har problem med mage och tarm och kan rekommendera någon medicin som är bra?

Vad för problem?
  • Redan47
    TyckOmMig skrev 2015-09-18 16:44:40 följande:

Oj då nu funkar inte det längre att lägga upp bilder för mig...något strular?!

FL är ju instabil .... Jag ser inga bilder alls. Och ingen mail har jag heller.
    Så gravid hjärnan tror jag inte vi ska belasta det för !

Millaq: dr behöver du inte.... Räcker med kontakt via Mvc som förmedlar dig till Arbersterspeut. Du kanske har någon efterkontroll på G du kan slå flugor på smällen.
  • Redan47

Ingen träning före v12, pga blödningsrisken. Promenader. Slemhinnan vi har är på kemisk väg uppbyggd. Din graviditet är ej att likställas med en spontan graviditet.
    Sedan får du se vad du orkar. Vattengympa är skonsamt och välgörande för hela kroppen och passar oss som blir allt tyngre och skjuter bäckenet bakåt. Jag förespråkar att göra yoga pass hemma, det vårdar både kropp o psyke plus god förberedelse ingöt förlossning. Se: institutet för medicinsk yoga, shoppen, yoga för kvinnor, Gravidyoga.

Hej wonderstruck! Långe sedan! Berätta mer, vilka vacc fick ni då? Hur var är du nu i processen?

JZ, så skönt att bt ökat. Donator födelsevikt är inget svar. Däremot efter vecka 20 så spelar DNA in på deras längd. Men mina bio, var 49 o 54cm skillde 1kg i vikt på....ena grav var jag större och sndra mindre. Så nja... Det blir det det blir. Inte helt förutsägbart. En del kvinnor blir större än andra och det kan ändra sig under kommande tid oxå. Jag är ju nu lika stor som när nummer två föddes, 30+3. Plus nu tar skeppet in vatten. :))

Idag har jag varit På läk besök, vi pratade mest om förlossning och planering. 6/10 efter UL nytt möte och planering utifrån deras placering i magen. Övrigt sååå trött. Sömnstörning och kissa fler ggr per natt igen. Svårt att somna om. Såååå lättad att bebisar mår bra! Tillväxt bra! Så det är värt att ligga mest i sängen o vila! Kroppen orkar inte många ryck nu. Efter resa o besök sammantaget 3h, som ett maraton. Nu sova middag! Kram därute!

• Redan47

Jag har tagit hcg prov hela tiden nästan fram till VUL. Får inga remisser men tagit via werlabs och rest till labbet. Du ska se till att du har progestoron i kroppen så utrogestan vaginilat tog jag 800mg och ytterligare 200mg oralt till natten när värdet låg lite lågt och blödningar. Östrogenet se till att ligga jämt på den tex 6mg -8mg, minska inte den något!

• Redan47

Du får svar genom ett hcg prov. Och VUL såklart. Vi reagerar så olika svårt att svara på upplevelser.

• Redan47

Ja men nu verkar det ändå som du är uppfylld av spekulationer och det tar ju jätte energi och tankekraft. Frågan är vad du vill veta? När du undrar om det finns andra sätt. Om du vill veta om du är gravid: Stickan, hcg prov, VUL. Vill du bevisa att du inte är gravid: samma lika tre;)

Annars verkar konceptet "gilla läget "vara det lugnaste en tid framöver för dig.

Du kommer inte mensblöda förrän du slutar m medicin om du inte är gravid. Mindre blödningar är å andra sidan MYCKET vanligt. Jag blödde en hel dag, varje gång jag var på toa rann det..., och menssmärtliknande, det gjorde mig nervös naturligtvis. Men jag förblev gravid....och många med mig.

• Redan47

Ja Gud, brösten svällde upp på en gång. Mina ord bh var länge sedan jag kunde ha... Köpte en 80c. Den är oxåför liten. Köpte nu boob amningsbh, två olika, jätte skönt! Vill ju inte förstöra brösten utan bh, de blivit för tunga!

HRE ordning o reda viktigt! Tur du har en driftig BM! Ang hjärta, det sa min läk vid första besöket att det är det de i första hand kommer hålla koll på. Jag skriver upp mina resultat både puls o BT och redovisar för dem. För jag vill inte hamna"mellan skrivbordet" adm! Känns jätteviktigt.

Ja bebisar rockar ordentligt nu, häftigt. Jag har börjat ta in vatten...svullnar händer o fötter fort o även på natten. Uppe o kissar 2ggr/natt, massor.
    Jag vilar massor på dagarna. Och sover. Är tröttare än tröttast. Nätterna oroliga. Har kraftiga sammandragningar typ som gör ont på natten.

Missne gott att det rullar på!

Hur går det och hur mår ni nya gravida väntande på UL? Ni är välkomna i tråden med tankar o funderingar. Det var nog den jobbigaste väntan från hcg plus till VUL!

• Redan47
    Milla2016 skrev 2015-09-26 21:49:15 följande:

Tack swede!

En fråga om det här med illamåendet! Har ni mått illa mest på morgonen? Jag mår inte så illa på morgonen, kan vara vaken en stund o behöver inte få i mig något direkt. Men efter frukost börjar illamåendet för att eskalera framåt lunch/eftermiddag. Någon annan som har/hade det så?

Jag mådde mest illa i samband med mat. Men morgonillamående är väl det som skrivs mest om. Jag löste det genom att äta det "kroppen" tyckte va okey. Blev typ inga varma proteiner, men kokt ägg kallt funka bra, feta ost o tomatsallad, makrillfilé i burk.. Linser. Experimenterade men sett till att äta näringstät föda. Och mindre men ofta. Gärna innan hunger kommer.
    Vet en väninna som mådde illa o kräktes varje morgon grav igenom. Mitt lade sig runt v14, och successivt kunna ta in kött fisk fågel proteinerna. Kan ännu v32, inte äta allt.
  • Redan47

Jmt vilken resa! Krya på dig! Du måste va helt slut! Blir du fortsatt inlagd nu? Varm kram. <3

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus