Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Redan, hoppas du haft bättre nätter och att twinsen är synkade igen. Du är en kämpe! Stor kram <3
Redan, hoppas du haft bättre nätter och att twinsen är synkade igen. Du är en kämpe! Stor kram <3
Kcb, ja ibland tvärvänder allt. Hoppas bebis stannar kvar lite till ändå även om Neonatalvården är så bra nuförtiden. Skönt att de har dig under kontroll. Passa på att vila och ladda inför förlossning. Håll oss uppdaterade. Lycka till och kram
Pink Lily, läskigt med krock å så blödningen i moderkakan Skönt att bebis mår bra iaf. Hur mår du? Inga känningar av krocken? Kram
Weeme, konstigt vad de skiljer sig...är ju samma ställe Vi fick stanna på BB tills rummet på neo var klart. Ingen stress eller
Jäkt för att få bort oss.. Stackars din kompis.
Kcb, hur går det? Bebis kvar i magen?
Pink Lily, hoppas du och bebis mår ok efter bilkrocken..
Kcb, hoppas du är hemma nu Jag va inne på kontroll varannan dag för CTG och ul/flödesmätning, hade en packad väska i bilen på vardagar gjorde jag kontroll på spec mvc's mottagning och på helgen på Antenatal avd. Skönare att vara hemma
Jag är hemma nu! Min säng har ALDRIG varit så skön förut!
Flödet hade t o m tillfälligt blivit lite bättre igår! Ska in för ul och ctg på måndagar, onsdagar och fredagar (så länge jag är hemma), och ctg enbart på tisdag och torsdag. Har inte hört något om helgen, men att göra det på antenatalen låter ju som en bra ide! Det ska jag kolla om funkar! I alla fall en gång på helgen kanske...
Något som känns bra är att bebisen rör på sig lite mer nu så jag känner det, men jag har insett att det är så beroende på hur den ligger!
Härligt att läsa lite positiva nyheter
Här har vi det lite jobbigt just nu och jag behöver råd från någon som fått prematurbebis där bebis blivit ordinerad Niferex järndroppar. Pyrets kolik och viktnedgång gjorde att vi fick avbryta insättning av Niferex, istället för att bara skrika kväll/natt så skrek han dygnet runt när droppar sattes in. Vi hann inte ens komma upp i den dos han skulle ha innan vi fick avbryta i samråd med läkare. Nu har Pyret passerat 3 månader, koliken är under kontroll med hjälp av akupunktur och jag äter mjölkfri kost.. Igår började vi ge 1 droppe järn..vi skulle börja med endast en droppe och öka långsamt. Dag två idag och han bara skriker BVC sa jag skulle avbryta om
Han får så ont i magen igen..men hans järndepåer måste ju fyllas på Vill inte han ska få problem senare i livet men hur fan ska han och vi klara detta? Någon med samma problem som det ändå gått bra för och det nu får att ge medicinen? Tacksam för tips och råd. Vi kör redan med diverse magdroppar, pysventil, massage osv för att hjälpa hans lille mage...
JZ79, stackars ert Pyre. Niferex är erkänt svåra för magen, jag som vuxen kunde inte ta dem. Finns det alt för vuxna, då måste det väl finnas alt för små barn också. Vänd dig till annan för second opinion om vilket alt som kan ges än Niferex, samma läkare kör ofta i gamla hjulspår ... Undrar varför det envisas med Niferex när det inte verkar funka.
Tack för råd och pepp! Än så länge är det någorlunda ok med honom idag..
Pink Lily, läst det där på neoföreningen. Ju mer jag läser däremot så verkar det vara väldigt viktigt med dropparna. Ger ersättning som tillägg någon gång/dag., men huvudsakligen så ammar jag. Tack för stöd :)
Redan, vi kör Althera när han inte verkar få i sig riktigt vid amning..händer nån gång/dag. Jag har varit mjölproteinfri i snart 2 månader..Tanken är att provocera men det görs inte så länge han reagerar såhär på niferexen..Helt säker på att det är Niferex som gör att han får så ont. Andra gången vi försöker sätta in den. Blir bra så fort vi slutar med den... Tack för stöd, kram
TyckOmMig, tack! Jo jag vet ju att de ger magont..men såhär funkar inte Ska prata
Med BVC på måndag, hon har en läkarkontakt på barn och får se vad de säger innan jag ringer neo. Tack!