• JZ79

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Weemee, Usch så läskigt ..men vadå bara Panodil? Om du får såhär kraftiga migränanfall måste de ju överväga någon annan medicin Ett tips är paracetamol brustabletter, det går lite fortare och är lättare för kroppen att ta upp. Jag har ju Citodon vid behov, även det brus..kroppen tar inte upp tabletter så bra vid migrän. I vanliga fall (när jag inte är gravid) så tar jag migränmedicin i näsan, tas upp snabbt av söemhinnan.

• JZ79
    HRE, tack för tips om den där "kyl-grejen" vid migrän. Jag använder en liten handduk som jag blöter i iskallt vatten, funkar bra det med.

V 22 här nu, tiden går helt plötsligt fort Mår bra förutom huvudvärken/migränen som är sådär... Går regelbundet på akupunktur och jobbar endast 50% just nu, funkar vissa dagar..andra mår jag apa. 3-4 migrän anfall i veckan..fortfarande däremot har den vanliga huvudvärken där emellan minskat något. Ska prata med läkaren igen nästa vecka. Min bm trodde det fanns nån annan medicin än den jag redan testat som går att använda vid graviditet. Vill såklart undvika mediciner om det går, men migränen är så fruktansvärt jobbig att jag är beredd att testa nån annan medicin än Alvedon eller Citodon. Fortsätter med akupunkturen även om jag inte fått jättebra resultat, än..det skadar inte och kanske det hjälper till slut. Bjuder på en magbild

• JZ79

Weemee, vi valde Trygg-Hansa extra..känns värt att betala en slant i detta sammanhang. Tecknar du på på nätet och betalar direkt så börjar försäkringen gälla dagen efter. Tänkte som så att det är större risker nu och då känns det bra med extra försäkringen.

• JZ79
    MillaQ2 skrev 2015-09-13 12:30:56 följande:

Hög igenkänning jmt.. känslig och sömnbrist (även om lillen sover hyfsat på nätterna, svårt att somna vid rätt tillfällen när chansen finns ). Sambon grinig mest hela tiden och romantiken känns som bortblåst. Vilken prövning för förhållandet. Hur grejar ni andra det? (Kanske jag borde ta denna fråga i en annan tråd? För de som är "post partum"?)

För min del får du gärna ställa dessa frågor här även om jag inte fått mitt Pyre än Tycker det är bra om vi pratar om allt här, jag är väl medveten om att både barnlängtan och när barnet väl kommer kan vara jobbigt för förhållandet. Skönt att läsa å få tips av andra, inser att man inte är ensam.

Själv är jag rädd att nån ska tycka jag inte har rätt att "klaga" (säga hur det är när någon frågar hur jag mår) nu när jag äntligen är gravid Mår uselt för tillfället och önskar så jag kunde njuta av graviditeten....men det är tufft nu :-/
  • JZ79

Blomman, nä fy..så får hon ju inte säga! Det är ert och barnets rätt att berätta, men BVC-tant får absolut inte säga något i en föräldragrupp eller liknande. Detta måste du ta upp med henne, inte ok. Stor kram till dig!

HRE, jäkligt trist svar du fick av dr D

• JZ79
    Jag är bara jag... Stor kram till dig! Ni ska inte skämmas OM det inte går vägen nu... Vill ni inte säga anledning isf om ni måste ställa in? Alla förstår ju om ni ställer in pga mf..men som jag förstår det vill ni inte berätta för familjen? Lider med dig och kan riktigt känna din ångest.. Kämpa på och för din skull hoppas jag du gör ett vul så du kan känna dig lugnare. Kram {#emotions_dlg.flower}

--------
    Ego: Vi har varit på sjukhuset idag för att kolla så allt är ok med Pyret. De senaste dagarna har jag känt få eller inga fosterrörelser. Var redo att ringa igår, men så kände jag en liten spark och så hoppades jag att det skulle vara full rulle i magen på kvällen som vanligt. Tyvärr var det lugna gatan. Min mvc hade tyvärr ingen telefontid idag på förmiddagen pga utbildning så jag ringde sjukhuset istället och fick prata med en fantastisk bm som fick mig att börja gråta när hon sa "självklart ska ni får komma hit så vi får kontrollera om allt är som det ska". Underbara kvinna! 2 timmar senare träffade vi en förlossningsläkare. Ultraljud gjordes å vårt älskade Pyre sprattlade och vevade med både armar och ben. Busunge som skrämmer oss så!! Flört Moderkakan och mängden fostervatten var bra. Jag var rädd att min nya medicinering mot migrän gjort även Pyret slö och må mindre bra (trots att läkarna lovat att bebis inte blir påverkat). Medicinen påverkar inte barnet på det viset, skönt att höra, igen. Äter nu Inderal förebyggande mot migrän. Det går sådär då jag får väldigt lågt blodtryck av den. Har fått minska dosen till 1/4 mot vad jag egentligen ska ta. Förhoppningsvis kan jag öka successivt utan att må dåligt. Behöver den högre dosen för att få bäst effekt mot migränen. Blodtrycket har legat på 90/60 i flera dagar..mår inte bra av det, men sjukskriven 50% så det funkar trots allt.
  • JZ79
    TyckOmMig skrev 2015-09-18 16:44:40 följande:

Oj då nu funkar inte det längre att lägga upp bilder för mig...något strular?!

Jag ser bilderna! Fast det är 2 likadana
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus