Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
En liten uppdatering från oss. Pyret plågas fortfarande av kolik, inte riktigt lika illa dock..kanske akupunkturen verkligen funkar, eller om det beror på den mjölkfria kosten. Vi testar just nu ALLT för att hans lille mage ska må bättre. Har varit utan mjölkprotein i 2 veckor nu, så tror inte att han är allergisk...men ska testa till fredag då vi ska träffa läkare på bvc. Eftersom Pyret är prematur ska han ha järndroppar, det funkar inte alls..magen blev värre än någonsin. Dropparna sattes in i samma veva som jag började med mjölkfri kost, så den första veckan kan vi inte direkt utvärdera.nJärndropparna har vi slutat tillfälligt med enligt bvc-sköterska..läkare ska bestämma hur vi ska göra nu till veckan, han måste ju ta medicinen så småningom, frågan är hur länge vi kan vänta. Vikten stod helt still på förra bvc-besöket som var en extravägning. Det slutade med en tid till barnmottagningen. Läkare kollade igenom Pyret, men allt verkar ok. Möjligtvis han han fått i sig lite för lite mat (enligt mig, barnmott tyckte det va bra med 30 ml/gram på en måltid...på neo åt han mycket mer än så). Hur som helst, barnmott tyckte han skulle styra måltiderna själv som vanligt..De lyssnade inte på mig när jag jämförde med neo och att han åt mer redan när han var mindre. Nu kan ju amningsvikten på barnmott häromdagen varit en tillfällighet, de äter ju olika hela tiden..men de baserade allt på en enda amningsvikt och hävdade att det var bra. Dagen efter ringde min bvc-tant mig och frågade hur det gått. Jag sa att undersökningar inte visade nått, men så berättade jag om amningsvikten och att jag tyckte det va lite. Hon höll med. Så de sista dagarna har Pyret nu fått äta varje 2-2,5 timme..förutom på natten..då går det ungefär 4 timmar en gång.. Imorgon är det ny viktkontroll. Håll era tummar! Mammalivet är annars alldeles underbart, trots sömnbrist...Han är alldeles fantastisk <3