• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Jag är bara jag skrev 2015-11-04 15:56:21 följande:

Järnbrist trots väldigt högt hb så nu blir det järntabletter. Och ännu mer förstoppad antar jag, men vad gör man...

Katrinplommon.....
  • weeme
    Frk Röd skrev 2015-11-04 18:13:54 följande:
    Skälen till att önska snitt kan variera, och ingen ska döma nån annan för de val som den har valt att göra. Det kan finnas en lång jobbig historia bakom och ett beslut som inte varit helt enkelt att ta, varför man "väljer" snitt framför vaginal förlossning. Tycker vi ska vara här för att stötta varandra utifrån de val man har valt att göra, inte döma för att man inte skulle gjort samma val själv.
    Jag var lite ironisk där! Därav smileyn. Jag vet självklart varför många får (inte väljer)snitt, det är ändå FÅ som får välja det (några få procent) (av skräck) de flesta får det ju av medicinska skäl! Och det fattar jag verkligen varför man får. Fantastiskt att det finns! Har man sådan ångest av att föda vaginalt så fattar jag också varför man måste få snitt. Men i min värld är det svårt att greppa då smärtan vanligtvis (vanligtvis, undantag finns så klart!) varar så mycket längre vid snitt än vid vaginal förlossning. Jag dömer ingen, jag lovar! (Jo, det gör jag men inte i det här sammanhanget).
  • weeme
    Jag är bara jag skrev 2015-11-04 21:24:42 följande:

Själv är jag livrädd för k.s och det var inte givet automatiskt heller så vi får se. Kommer jag så långt kvittar det,ungen kommer ju ut! Glad 

Viktigast är ju att bebisen kommer ut så frisk som möjligtHjärta själv läker man ju förr eller senare. KS= kort ångest för livslång kärlek till bebis. (Om man nu har ångest inför det.)
  • weeme
    Jag är bara jag skrev 2015-11-04 16:04:34 följande:
    Äter så det rinner ur öronen snart! Tungan ute  Och frön och fullkorn och dricker mycket...
    Fullkorn kan vara stoppande på bebisar, hur det är med vuxna minns jag inte? Linfrö. Mmmmm. Haha. Minns jag att vi körde i gamlingarna för att hålla magarna igång. Lite som att tugga falu rödfärg... Finns det inte lite olika järntabletter som är olika stoppande? Får alltid välja på blodgivningen, jag blir förstoppad så jag får snällvarianten.
  • weeme

ÅÅå Milla,klart värt det! Härliga barn. Jag hade en superlätt förlossning sist, men har alltid i bakhuvudet allt som kan hända- ja, som fastna. Och annat. Då hade jag också helst sett KS det lovar jag!

Hm, precis, man kan ju inte direkt ut och hoppa efter KS. Får hoppas att det inte snöar (skottning) i vinter, eller att jag kan få hjälp med hästen så länge. Redan nu kan jag inte göra mycket nytta.. Allt går och allt är värt det, men det blir struligare. Hur jag ser ut bryr jag mig inte om (säger jag nu haha) nu är de första ärren redan satta! Så ville jag ha min macka med flagga! Buhuuu. Bara en lugn mysig stund efter förlossningen. Men det var inte för mig. Ja, jisses, man kan ju bli förstörd för resten av livet vid vaginal förlossning, det finns inga garantier. Jag är tokigt glad att vara född i denna del av världen, annars hade jag dött redan vid förra förlossningen, allt är relativt. Jag vet att det är lyxgnäll att inte få mysa och macka efteråt. Alla får inte barn ens.

Ps. Milla, så där har jag aldrig sett ut ens som tonåringCool blir man sådan i kroppen efter KS hehe.

Rosen 76, då blir det lite fina bilder att få med hem kanske nästa UL?

• weeme

Haha, tummytuck, bra ide.

Vet du Redan, tänkte just på det i morse, undrar hur ärret kommer må under mitt magveck. Jag sprack inte ens sist så min FL var lättsam så sett sist. Tröttheten, den tröttheten. Minns att jag somnade ammandes, sittandes upp. Minns att jag grät typ varje gång någon hälsade på bebis. Att jag grät när jag tittade på första bilderna. Ja, trötter och gråtmild, tror bebisar är ljuvligt söta av en anledning. För att ge lite energi.

I morse vaknade jag med känsla- näää nu rör det sig inte! Efter frukost och en kopp kaffe är det full rulle igen, bebisar ska inte skrämmas. Snart BM och lite pepp hoppas jag. Först jaga sambon i stallet.

• weeme

Jag har också fått veta att inga vanliga migränmediciner är ok, citodon och alvedon får jag ta till. Har du testat magnesium? Fick det tipset här och av andra hemma, det hjälper inte hundra, men jag har inte migrän varannan dag längre. Vila(sova middag), dricka, äta, magnesium och ibland resorb har funkat för mig. Är sjukskriven så det går att anpassa dagen för det mesta. Gör jag mycket (för att vara nu) en dag kommer migränen som ett brev på posten.

I dag blev jag plötsligt som höggravid, ont i ligament på magen och ont i ryggen av att ens stå upp. Ovant!

• weeme
    Jag är bara jag skrev 2015-11-05 13:07:39 följande:
    Jag ger pillren en chans så får vi se. Finns det nåt annat än Niferex man får ta då? Minns att jag bytte vid blodgivning också, men det är ju hundra år sen...
    Duroferon heter de jag tar. 100 mg. Hoppas du slipper snitt då om det är komplicerat för dig! Jag bara nojjar... Och har lite ångest över "inget".
  • weeme

Frk Röd, skrämskott! Skönt att bebis mår bra. Hoppas det lugnade ner sig med detta.

• weeme

FrkRöd, har för mig att UVI är väldigt vanligt att det ger sammandragningar med mera. Om det är UVI hoppas jag du får den behandlad. Sedan är det så klart vanligt att få sammandragningar ändå.

Nu hostar jag lungorna ur mig och har lyckats hitta alla ligament i magtrakten och ryggen tror jag. Halvligga på sidan är det enda som inte gör speciellt ont just nu. Hoppas det släpper- snart!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus