• weeme

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Välkommen Frazze, det är skönt att det känns som rätt beslut med ÄD! Spännande dagar fram till första VUL, vi har alla varit/ är på väg dit...

I går blev jag alldeles kall på morgonen när jag inte alls kände av den vanligtvis väldigt sprattlande bebisen. Drack saft, kaffe, tryckte som jag brukar men inget hände. Magen var också helt annorlunda, mer ihop sjunken. Ringde förlossningen och fick en tid för koll, kände ett litet sprattel så bebis levde i allafall. Vi åkte in- vad händer. Full rulle hela kontrolltiden, tack och lov!! Däremot upptäckte dr som gjorde ett ultraljud också att moderkakan nästan ligger över inre livmodermunnen (Heter det väl). De hade jättesvårt att se och fick gräva (AJ) en lång stund och vara två för att kolla. De tror inte den ligger helt över men väldigt nära. Kontroll igen om en månad. Skönt att det upptäcktes nu och inte vid förlossningen! Samtidigt blir jag lite sorgsen om det blir kejsarsnitt eftersom jag gärna skulle fått vara med om en vanlig trevlig förlossning där jag får var vaken efteråt till skillnad från förra gången. Men så klart, att få en frisk bebis är prio ett!

Nu har vi TUL på fredag.

• weeme

Ja, vad är det för sätt att skrämmas! Sedan dess har bebis sprattlat non stop om vanligt.. Lite förundrad över att jag skulle vara nöjd med att känna den varje dag en gång.. Öh... Nej tack det rådet lyssnar jag inte på.

Lite knepigt att de inte sett moderkakans läge förut, jag har ändå frågat om den varje gång eftersom den satt fram förra gången och dessutom fast.

• weeme

Ja, vad är det för sätt att skrämmas! Sedan dess har bebis sprattlat non stop om vanligt.. Lite förundrad över att jag skulle vara nöjd med att känna den varje dag en gång.. Öh... Nej tack det rådet lyssnar jag inte på.

Lite knepigt att de inte sett moderkakans läge förut, jag har ändå frågat om den varje gång eftersom den satt fram förra gången och dessutom fast.

• weeme

Milla, beklagar även om du visste. Ändå bra att allt kom ut av sig självt, klen tröst..

Swede, härligt med hjärta!!

Redan, fem veckor, helt otroligt vart flyger tiden?! Då ska jag också "snart" föda, hjälp!! Jag har knappt fattat att jag är gravid igen heller...

Tyck om mig, godingar i långa banor! Jag undrar, var får du energi ifrån? Jag har inte putsat fönster på flera år, haha... Har spolat av dem utifrån med slangen och putsat lite inne på några, hrm.

Frazze, hoppas du får finfina besked i morgon!

Hos BM i dag var blodtrycket fortsatt bra, sockret bra, vikten ligger nu på 6,5 kg plus.. Kommer inte ihåg mått och hjärtljud, men låg lite över kurvan på måttet och bra hjärtljud men inte lätt att lyssna av för bebis är inte stilla många sekunder (förutom i lördags morse!!!). Så tacksam över att graviditeten fortsätter ganska så behagligt. Halsbrännan är vedervärdig, men migränen har mattats av sedan jag blev sjukskriven, kanske för jag kan koppla av mer. Gick massor i går, i natt värkte ryggen som bara den, men det har släppt nu. Trots att en liten bebis trampar vatten i magen så är det svårt att fatta att vi kommit så här långt till slut. Vilken otrolig lycka!

• weeme

Frazze, mitt hjärta blöder för erHjärta. Liten liten tröst att det fäste, att ni har många fina i frysen. Pepp!! Angående medicinering, skriv till kliniken de jobbar lördagar också! Så får du snabbt svar på om du ska sluta tvärt eller trappa ner, jag vet inte själv. Kram!

• weeme

Ja, just det jag var ju på TUL i morse! Swede, är beräknad i slutet av december. Det närmar sig!

Den doktor jag skulle träffat i dag ordagrant; HITTAR vi inte...Sa de så jag fick en annan som kanske inte var så erfaren. Hon mätte och klickade utan att säga ett ljud, så hade jag inte känt bebis hade jag trott den var död och hon inget vågade säga. Dessutom fick jag ligga helt raklång på britsen med nära döden upplevelse som följd, andnöd och kallsvett och höll på att svimma. Fick sätta mig upp emellanåt för att få syre, för luta mig mot ryggstödet fick jag inte. När dr nr 2 kollade la jag mig i allafall mot ryggstödet, kunde plötsligt få syre igen vilken befrielse. Han berättade också allt han gjorde och mätte, samt att han mätte flöde efter jag frågat om de inte gjorde det. Eftersom bebisen var normalstor och allt såg jättefint ut sa dr 2 att man inte behöver kolla moderkaka och flöde. Fick tyvärr ingen bild till dem där hemma, men allt såg bra ut det var ju huvudsaken! Jag fick inte heller se i monitorn, lite synd. De mätte huvudet, lårbenet, magen och fostervattnet. Mått vet jag inte för de sa inget speciellt. De visste heller inte varför jag kollades bara för det är ÄD, inte heller ska jag (bebis) kollas igen.

• weeme
    Redan47 skrev 2015-10-09 23:43:49 följande:

Weeme, vilken tråkig upplevelse ändå. Mina är jättenoga med att jag kan andas går t o m ligga på sidan om så behövs.
    Men värden efter dagens mätning kan du be bm nästa gång skriva ut, hon har de oxå i journalen.
    Jätte skönt ni mår bra!

Hon var säkert väldigt oerfaren och kan inte ha egna barn för då hade hon begripit bättre.. Men synd ändå, ja! Bakjouren som också kollade alla mått är en erfaren Dr jag träffat vid MA tidigare, mycket klok man. Milsvid skillnad. Ok, då ber jag BM kolla näst vecka, bra! Kul att ha. Vi skaju in och kolla OM moderkakan flyttat sig om tre veckor, kanske kan få en liten bild då åt storasyster.
  • weeme

Redan, glömde, tur det gick bra med dem i magen när du stod på näsan!

I dag fick jag igen ett väldigt trevligt bemötande för jag är gravid och gammel, tror jag. Av arbetsförmedlingen av alla ställen, haha. Från att ha varit tvär och lite halvotrevlig så vände det över en mening när jag bara sådär frågade hur man gör sedan när man fött barn... Åh, när blir det, hur mår du osv med kvittrande glad röst, ta det nu lugnt och vila osv osv. Sådär blev jag inte bemött när jag var gravid som "ung".

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus