Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Välkommen Frazze, det är skönt att det känns som rätt beslut med ÄD! Spännande dagar fram till första VUL, vi har alla varit/ är på väg dit...
I går blev jag alldeles kall på morgonen när jag inte alls kände av den vanligtvis väldigt sprattlande bebisen. Drack saft, kaffe, tryckte som jag brukar men inget hände. Magen var också helt annorlunda, mer ihop sjunken. Ringde förlossningen och fick en tid för koll, kände ett litet sprattel så bebis levde i allafall. Vi åkte in- vad händer. Full rulle hela kontrolltiden, tack och lov!! Däremot upptäckte dr som gjorde ett ultraljud också att moderkakan nästan ligger över inre livmodermunnen (Heter det väl). De hade jättesvårt att se och fick gräva (AJ) en lång stund och vara två för att kolla. De tror inte den ligger helt över men väldigt nära. Kontroll igen om en månad. Skönt att det upptäcktes nu och inte vid förlossningen! Samtidigt blir jag lite sorgsen om det blir kejsarsnitt eftersom jag gärna skulle fått vara med om en vanlig trevlig förlossning där jag får var vaken efteråt till skillnad från förra gången. Men så klart, att få en frisk bebis är prio ett!
Nu har vi TUL på fredag.