Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Jmt, tack, migränen går över om ett år eller så när hormonerna stabilisterat sig igen..
Kyla har inte hjälpt mot min migrän. Inte får jag heller ta citodon, bara alvedon? Olika läkare. Om det blir värre får jag fråga dr. igen.
Jag gjorde inte mycket mer än sov första 1,5 åren vi fått barn kändes det som. Sov nätterna med bebis, sov två pass på dagen, zzzzz. Ett bra tips är att ha färdig mat i frysen och snabblagat att ta till för laga mat fanns det inte en chans till med en skrikare (om hon inte blev buren). Då det inte skreks sov man eller gjorde något annat (typ gick på toa) inte tusan gjorde man trerätters. Hemmet blev inte speciellt välstädat (förutom dammsugning) och inget annat gjort heller för den delen. Om folk stör sig när de kom hit kunde de städa då. Viktigare att njuta av barn och livet. Hade jag varit tvungen att arbeta efter ett år hade jag gått rakt in i väggen (igen) tack och lov kunde jag lulla på i bebisrytm ett bra tag till. Utan avlastning är det tufft, att få åka till COOP själv en timme är fantastiskt, haha. Kanske ska passa på att putsa fönster nu så det blir gjort för de närmsta åren moahahahaaa.
Vår dotter bodde i babybjörnen kvällstid, har en sk. ergonomisk fantastisk vad den nu heter (manduca kanske?), men den var värdelös för mig både att få i barnet och bära, så obekväm! Den är en skåpsvärmare, ska prova med nästa om jag ändrat mig. Babybjörnen kan jag bära i timmar utan problem (tills dottern var 2,5 år).