Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Frazze skrev 2016-11-03 10:48:22 följande:
    Hej vännen! Jag måste erkänna att jag inte har den blekaste aning om vad som kan hända när de använt fel rh faktor. Kan du förklara?
    Bebben kan bli blodförgiftad, sjuk, få gulsot och behöva blodtransfusion. Dessutom ökar risken för missfall vad jag hört. Pratat med b.m och hon trodde det var lugnt för jag hade inga antikroppar v.25. Det kan dock uppkomma senare i graviditeten också. Väntar på besked från min läkare nu.
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-11-03 12:39:11 följande:
    Åh nej!!!!!!! Jag hoppas verkligen att allt går bra nu! Jag vågar inte tänka på vad som kan hända! Fy vilken otur du ska ha, nu när du ändå haft sån tur! Lycka till! Kram Keep me posted!
    Läkaren tyckte det var lugnt. Risken är tydligen väldigt liten att nåt ska hända och det vanligaste då tydligen gulsot. Hade jag när jag föddes vilket kan ha berott på mammas och min olika rh-faktor. Jag var ju hennes andra graviditet och det är då risken finns. Var riskgränsen går vid missfall vet ingen och det är ju där jag känner mig lurad av kliniken. Har ju en fryst kvar av sorten som är garanterat rh-+. Frågan är om graviditeterna med samma rh-faktor kan påverka den eventuella graviditeten? Det är överkurs för b.m och kanske t.o.m för läkaren.

Jag känner att jag absolut fått nog av alla  krämpor och motgångar. Arg på kliniken är jag definitivt fortfarande även om detta nu går bra! Om mindre än 3 veckor har vi förhoppningsvis barn! Kram!
  • Jag är bara jag
    Redan47 skrev 2016-11-04 13:39:10 följande:
    Idag behöver vi mycket sällan tvärt immunisering. Utan kan behandlas under graviditet. De kontrollerar detta redan i V8, ett nytt prov, där Både foster och moders rh faktor kan kontrolleras. Förr, var detta dödligt- men absolut inte idag! Gulsot kan uppträda olika tidpunkter efter förlossning, lite sol så blir de bra snart. Mina fick ligga i solsäng några dagar. Prover tas så ser de om mer sol behövs. En penna mot pannan...okomplicerat. Vi har överhuvud taget inte funderat på blodgrupp / rh . Jg kontrollerar ju inte ens det när jag skaffat partner...det blir som det blir! Och inga problem att lösa idag! Graviditet nummer två, vet man om detta och behandlar därefter.
    Antikroppar kollas v.25 och 36 här-inte tidigare och barnets blodgrupp inte alls. Jag vidhåller att ingen vet hur det kan påverka risken för missfall med positiva barn eller om de missfallen kan påverka nästa eller därefter kommande graviditeter. Inget vet. Och varför skulle kliniken be om blodgruppsprov och säga att de matchar för att sen ändå göra som de vill? Vi ville absolut ha rh-negativa donatorer för att undvika risker, blev lovade det och de ljög!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-11-03 17:43:01 följande:
    Ja vi får hoppas och be för det bästa nu! Gulsot är ju inget farligt om man behandlar direkt! Min lille kille fick ju det och då lades han under lampa. Var noga med att informera om det direkt så att de håller stenkoll. På min upptäcktes det ju inte förrän efter några dagar och då var han redan så slö och var dålig på att amma, så om du vill amma så se till att de tar tag i det direkt. Jag har tur för jag är O rh+ och min man - om det vart tvärt om så hade vi kanske behövt den där sprutan.
    Jag joppas verkligen att allt går bra för er nu när det är såååå nära! Snart håller du ditt lilla knyte i famnen smile1.gif Kram
    De har sån stenkoll på mig ändå så jag behöver nog inte påpeka nånting extra. Visar nästa prov inga antikroppar ska det vara lugnt också. Fast gulsot kan de ju få ändå-mest om de är lite små för då är levern inte fullt färdig tydligen.

Det ger mig lite panik att det är nära eftersom jag bara tänkt tanken en enda gång att det kan bli barn. Gråter fortfarande till förlossningsscener på tv (dokumentärer) och önskar att det vore jag-så främmande är det trots v.37!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-11-17 07:13:26 följande:
    Jag är bara jag!

Hur går det för dig? Det borde ju vara dags nu tycker jag!? Hur mår du? (Bättre/sämre än vanligt)
    Känner du att du orkar och klarar av en vanlig förlossning? Är så nyfiken på vad det blir!!!!! Du måste skriva med en gång Hur allt gick, hur du mår och vad det blev för något. Ett stort lycka till nu, kram
    Mår jättedåligt-har så HIMLA ont... Ligger på 9.9 av 10 hela dygnet i princip. Åkte in igår kväll pga oro för bebben-han hade däremot bara en lugn dag tydligen, men skrämdes rejält! Siktar på vanlig förlossning, men händer inget i helgen blir det igångsättning. Skriver självklart, men det tar flera dagar efter jag åkt in för jag har ingen mobil. Kram!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-11-17 14:34:21 följande:
    Åh din stackare! Det är så synd att du ska behöva lida igenom hela graviditeten. Jag hoppas verkligen att allt blir bättre när bebben kommer ut. Är det en han? Ja vår lille kille skrämde mig rejält några gånger så vi körde skottspole till förlossningen och kollade ul hela tiden. Hellre det än alternativet smile4.gif
    Spännande ändå att det är så nära nu!!!! Nästa helg är du mamma smile2.gif
    Stort lycka till nu! Kram
    Troligen myomet som vuxit och smärtar. Plus väldigt öm mage av nåt skäl. Vet inte hur det känns längre att inte ha ont eller kippa efter andan konstant. Alla läkare och b.m tycker det är märkligt att det gör SÅ ont. Men det går väl över när tyngden/trycket släpper.

Arbetsnamn han istället för hon och ve och fasa "hen". Kan vara både ock alltså. Glad 

Vi gör ctg varje gång-svar direkt och aldrig nåt att anmärka på.

Senast onsdag är jag förhoppningsvis mamma. Drömmer
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-11-17 16:47:10 följande:
    Amen! Hen är nog det värsta ord jag kan tänka mig. Vi sa oxå han hela tiden och det fick vi oxå smile1.gif

Åh onsdag alltså smile2.gif Åh så nyfiken nu!!!!!!
    Så livsstark unge som det här verkar är det nog en tjurig tjej ska du se. Tungan ute
  • Jag är bara jag

Händer ingenting, känns ingenting... Jag vill inte sättas igång! Jag mår bra värdemässigt och barnet mår bra, men ändå måste jag sättas igång för såna är reglerna just i vårt landsting. Men jag VÄGRAR ks om barnet mår bra!! Så rädd så det finns inte ord för det. Om läkaren säger nåt ska jag fråga om hon vill hoppa fallskärm från 3000 meters höjd ensam och utan träning först...

• Jag är bara jag
    Redan47 skrev 2016-11-20 16:09:04 följande:
    Tyckonmig tänker på dig, unsrsd hur det går för dig nu?! Jag är bara ja; så kämpigt att behöva sättas igång om du inte vill. Vilken vecka vill de dra igång?
    38+2 imorron. Längre får man inte gå av principskäl här oavsett hur mamma och barn än mår. Blir ballongmetoden om jag är lite redo. Inte redo alls funkar inte det och då blir det väl Cytotec antar jag. Får flashbacks av mitt första hemska missfall bara jag tänker på de pillren...
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-11-20 18:08:10 följande:
    Våga vägra cytotec! Usch vad otäckt! Jag hoppas att allt går bra! Lycka till! Kram
    Miljoner gånger hellre pillren än ks dock! De funkar mycket bättre vid igångsättning än vid missfall sa läkaren. Så nervös nu så jag kommer garanterat inte att kunna sova. Fixar det sista- inkl. "fiffi" och packar det sista. Försöker behålla förståndet och maken är helt lugn.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus