Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Hos b.m igår. Alla värden bra som vanligt. Börjar närma sig så måste försöka fixa det sista nu. Skriva förlossningsbrev också.

En rent praktisk fråga: vad är senaste budet vad gäller kudde till nyfödda? Ska eller inte ska ha? Står olika i mina böcker och på min tid använde man aldrig det (utbildad -86). Köpt en babykudde, men baby är man ju liksom nästan tills ett.

• Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-10-11 14:17:12 följande:
    .
    Tänk dig att du snart är på målsnöret? Du har kämpat genom sjukdom smärta och att må riktigt jäkla dåligt, men du har gjort det! Du är helt fantastisk! Bra gjort! Nu är det inte långt kvar tills ni får hålla ert efterlängtade älskade lilla knyte i er famn smile2.gif Känn dig stolt över dig själv som kämpat så. När är det dags?

Själv ligger jag på soffan med en heldäckad liten kille på mig. Är kissnödig, men har inte hjärta att röra på mig när han sover så godis!

Vi var på bvc igår. Hjälp vad bebisar växer fort eller? 7 cm på 6 veckor och snart + 1 kg sen födelsevikten. Han börjar bli stora killen nu ????

Lycka till nu med förlossning el ks vilket det nu blir. Kämpa på nu det sista! Snart kommer belöningen! Kram!
    Inte riktigt framme, men mindre än 6 veckor i alla fall. Ska göra allt för att få gång det själv så jag slipper igångsättning! 4 dygn på f.l och sen ändå k.s- nej tack!

Känner mig absolut inte som en kämpe-snarare som en äcklig, fet, onyttig parasit... Grät häromkvällen när jag skulle lägga mig för jag vet ju att jag inte sover p.g.a smärtan. Utan tupplurerna dagtid hade jag kreverat. Orkar ju knapp nåt ändå och känslan av att inte kunna andas är hemsk!  Hädanefter blir det bara det mest nödvändiga gjort som har med bebis att göra. Noll socialt för det går bara inte.

Vår lille är stor redan nu, men det återstår att se om det fortsätter så. TUL snart igen.

Tack för all pepp de här månaderna! Kram!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-10-11 15:15:31 följande:
    Jo då vännen! Är det någon som är en kämpe så är det du! Du har trots allt inte gett upp och er lilla bebis lever och mår bra i din mage. Jag tror inte alls att du är någon äcklig parasit! Dumma ideer du får för dig bara och tjocka det är vi allihopa! Det hänger liksom ihop med graviditet smile5.gif alla lägger på sig olika mycket och kan man då inte röra på sig pga sjukdom etc såå blir det lite mer. Mycket försvinner efter förlossningen ska du se.
    6 veckor går fort! Dagen innan vår lille kom så höll jag igång medt hela dagen. Sen fick jag ingen sömn på natten för det var då som det satte igång. Kämpa på så gott du orkar nu de sista veckorna. Ska hålla tummarna för att du bara har 3 veckor till. Det är ju fortfarande ok då smile1.gif Väntar och längtar efter att få höra nyheten nu. Så spännande vad det blir för något! Kram
    Snäll du är som försöker. Flört  Känner mig så hemsk när jag ber maken om hjälp med allt och väcker honom halva nätterna med mina ojanden. Och tjock och äcklig, ja,det känner jag mig verkligen. Några kg till så passerar jag makens vikt! Fötterna håller inte att gå på heller så jag måste gå ner mycket ganska fort för att orka med bebben.

Jag vet att tiden egentligen går fort. Har det ju gjort hittills och inte ett dugg närmare tro vi ska få barn heller för det går inte in. Fixar ändå förstås "utifallatt" som jag säger till maken. Tungan ute

Jag hoppas på v.38. Då hinner vi göra allt och jag slipper igångsättandet. Fast det går väl bra tidigare också.
  • Jag är bara jag

Redan47 : b.f är 2/12, men man får inte gå så långt när man gjort ÄD/ED. Sätts igång senast 38+ nån dag. Men kroppen håller nog inte tills dess och gör den det tänker jag studsa runt, äta ananas i mängder och kanske t.o.m ha sex för att slippa igångsättning! Sluta för det mesta ändå med k.s och jag är fullkomligt livrädd för det. Andra klarar det både fysiskt och psykiskt, men jag tror inte jag gör det.

• Jag är bara jag

Tyckommig: min bebis har "planat ut" storleksmässigt. Bara +23% nu sist mot 34 gången innan. Behövde inte glukosbelastning utan de nöjde sig med vanliga sockerproverna som alltid visat normalt. Nästa TUL 20.e. Jag hoppas innerligt på spontan vaginal förlossning v.37-38! Men det får ju bli som det blir, men nåt ks p.g.a smärta eller rädsla eller annat blir det inte. De är ganska memot ks här om det inte verkligen behövs.

• Jag är bara jag
    woo skrev 2016-10-18 17:08:04 följande:
    Hej tjejer. Tror jag kommer smyga in här snart om det är ok?. Idag v 6+3 fick jag se ett så fint pickande blinkande hjärta som en liten stjärna! Har en fråga till er för jag känner mig väldigt osäker kliniken vill att jag slutar med clexane idag kortison har jag redan slutat med. Men vill inte sluta med clexane än... hur länge tog ni det? Och hur länge tog ni för övrigt alla era stöd preparat? Jag har ju inte följt klinikens ordination direkt denna gång..
    Grattis! De gånger jag tog Fragmin höll jag på längre än v.7, men hur länge var det...? Prednisolon tyckte kliniken jag skulle sluta med v.8. Jag tvärvägrade p.g.a alla mina missfall och började sänka dosen först v.14 och tar fortfarande en låg dos nu i v.34. Helt okey enligt min spec.läkare. Trombyl till. v36 denna gång. Progesteron till v.12.
  • Jag är bara jag

TUL idag igen. +21% och ca 2,8 kg. Beräknad ca 4 kg som född. CTG gick bra. Bt bra. Fick privatvisning av förlossningen också. Bra för maken som har total sjukhusskräck!  Tungan ute Köpte lite bebisgrejer också. Man får samla alla ärenden samma dag för åka i enkom gör jag inte i mitt tillstånd! Nästa besök nästa torsdag, läkaren tisdagen därpå och b.m på torsdagen. Täta koller nu. Men de har ju inget att anmärka på så allt tjat om risker och havandeskapsförgiftning har de lagt ner.

• Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-10-21 03:26:27 följande:
    Härligt att allt ser bra ut vännen! Skönt att de får ta och äta upp sina fördommar! De kunde ju ändå bara ta och stoppa up dem där solen aldrig skiner smile2.gif Nu så är det bara några få ynka veckor kvar tills ni får hålla ert knyte i famnen, så kämpa på nu bara! Är din man förväntansfull?
    Min man är helt uppe i molnen och svävar efter vår lilleman kom smile1.gif Han blev pappa till ett levande barn för första gången vid 47 nästan 48 års ålder. Så lite dömn som han klarar dig på nu trodde inte jag var sant. Han dom alltid krävt minst 8 timmsr sammsnhängande förut. Nu lever hsn på 3+3 timmar el värre 2+2 timmsrs sömn och är knappt grinig smile2.gif
    Ha det nu då bra! Längtar efter att läsa om att ert lilla knyte kommit till världen nu. Kram
    Alla värden har varit bra alla gånger så de inser väl att jag mår bra på så vis. Resten är "bara" gravidbesvär- och det kan ju lika gärna drabba en som är mycket yngre! Har f.ö en kompis som fick havandeskapsförgiftning på slutet. Hon var ca 25 och gick upp 15 kg på drygt en vecka! Slutade med ganska akut snitt. Så åldern avgör inte det, inte ED i sig heller. Jag menar, hur många här på F.L har drabbats? Inte läst om nån faktiskt!

Maken kan dagdrömma om hur han spelar fotboll med h*n (f.d fotbollstränare så det blir vare sig det är grabb eller tjej Glad ) och hur de åker traktor ihop. 51 år gammal, men till skillnad mot mig fullt frisk och har ork så det kommer gå bra. Jag tänker bara rent praktiskt än så länge- inte hur det skulle kännas att verkligen ha ett barn. Syr, tvättar, köper och fixar vagnar, tänker ut vad som återstår. Ska ju göras det med. Glad 

Ibland tänker jag att andra längtar mer än jag. Klart jag längtar, men jag kan liksom inte tänka så långt som att det verkligen kommer ske. Ja,ni fattar! Kram!
  • Jag är bara jag
    azurea skrev 2016-10-21 23:01:29 följande:
    Jag fick akut hf min första ÄD-graviditet (twins) som slutade med synrubbningar, ont i mellangärdet och slutligen två krampanfall, ett BT på 220/130 samt urakut snitt nedsövd. Höll på att mista livet på kuppen, så jo varningarna ska man definitivt ta på allvar. Det är MYCKET högre risk för hf i samband m ÄD än om man blir gravid på egen hand och speciellt första graviditeten eller upprepad graviditet med ny donator. Förenklat kan man likna det vid en organdonation med främmande föremål i kroppen. Vid syskonförsök har kroppen vant sig och känner igen det främmande dna:t. Men vid ny donator kan det bli samma risk igen. Sedan tillkommer andra variabler för ev ännu högre risk som +40, förstagångsföderska, ev tvillinggrav etc.
    Du är den enda jag hört talas om och utskälld för att man har mage att bli gravid med så EXTREMA risker- är det vettigt säga till nån som äntligen lyckats?! Mitt blodtryck har varit lågt hela tiden och är nu normalt. Allt annat bra. Det finns risker med alla graviditeter, men få höra upprepade gånger att jag mest troligt kommer få havandeskapsförgiftning- det är ju vansinne och inte sant alls.  Jag går på koll jämt så både dom och jag tar det på allvar. Jag är bara så less på tjatet! Väga 130,röka och äta skit anser jag är större risk än att vänta barn via ED. Ena spec.läkaren  hade nog gärna sett att jag gjort abort! Vägrar träffa henne igen och dyker hon upp på förlossningen åker kärringen ut!!
  • Jag är bara jag

Döförbannad ,besviken och livrädd eftersom jag idag fick veta att kliniken använt en donator med fel rh-faktor!! Vad jag minns har de alltid sagt att rh-faktorn varit samma som min. Vad som skulle skilt är bokstäverna mellan de första donatorerna och de andra. Hur kan mitt minne skilja så mycket från vad som var sant?! Första omgången blev jag inte gravid-då var en - och en +. Detta barn kommer från dom. Andra omgången var båda + och båda graviditeterna blev missfall! Har sagt hela tiden till b.m och läkare att rh-faktorn inte kan skilja. Litade ju på kliniken! Vad händer nu då?!  De vet min blodgrupp för det kollade de för länge sen, men de ville ändå ta en ny i förrgår. Varför om det ändå är försent för sprutan?

Ångrar bittert att jag blev gravid. Ja, att jag ens gjorde ED ö.h.t för det hade jag ALDRIG gjort om jag vetat att rh-faktorn inte stämde!!! Så korkad är jag inte!!  Nu sitter jag i pottan och har INGEN utväg!!

Kom inte med floskler eller pepp nu utan bara rena fakta tack.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus