• debbie85

BIM maj 2015

Bubblor skrev 2015-05-15 07:21:52 följande:

JAAA!!! Har känt i ungefär en vecka att nånting är på gång, gjorde testet imorse, och jodå! :) Nu är det dags!

Jag är så nervös och glad och exalterad, har läst massor om vad man får äta och inte får äta, men jag undrar om nån vet vad som är bra att äta, jag tänker typ kosttillskott, järn och folsyra, om någon har något bra tips så tar jag tacksamt emot alla tips jag kan få, är ju mitt första barn :P Väckte min sambo med frukost och berättade det, sen grät vi lite grann haha :)

Åh vad härligt! Stort grattis!!!

Jag är rätt så påläst om olika vitaminer och vad ev brister kan ha för effekter (jobbar inom sjukvården och är extra intresserad av vitaminer/mineraler). Jag tar redan tillskott som om jag vore gravid då jag vill ta dom från första början. Dessa tar jag: www.greatlife.se/halsoprodukter/baby-and-me-trimester/ Dom kostar ungefär 200 kr i månaden men det tycker jag dom är värda. Dom innehåller inga syntetiska vitaminer vilket är jättebra. Dom är baserade på ekologiska råvaror (så inga bekämpningsmedel och andra gifter). Dock behöver du komplettera med framförallt extra D-vitamin. En gravid kvinna ska ta ca 4000 IE per dag (det motsvarar 100 mikrogram). Det är inte enligt LMV:s rekommendationer men dom ligger tyvärr långt efter vad det det gäller detta. Det här är enligt andra forskare och läkare samt mer modern forskning. LMV:s D-vitamin-rekommendationer baserar sig på en liten dåligt gjort studie från typ 60-talet tyvärr. Så i dom multivitaminerna som jag rekommenderar är det 1000 IE per dagsdos. Så du behöver ytterligare 3000 IE. Kan skriva en novell om detta. Hehe... Du kan skicka PM om du vill om du undrar mer.
  • debbie85
    MatildaMilano skrev 2015-05-15 07:30:02 följande:

Vitt,. gör mig lätt förbryllad och börjar undra om något är fel istället :/ 

Det är säkert inget fel!
    Symetrical skrev 2015-05-15 07:44:00 följande:

Underbart svar! Eller nåt.

Ja, verkligen!
    dinin skrev 2015-05-15 08:17:32 följande:

Helt blankt här med :( iofs två dagar till bim och hoppet är ju det sista som lämnar en! :)

Hoppas att det blir positivt snart!
    Maka94 skrev 2015-05-15 08:21:31 följande:

Är det någon mer än jag som ser ett svagtsvagt streck? Eller inbillar jag mig?

Jag tycker också att jag ser ett svagt streck. Men vet inte om jag vågar skriva "grattis" än.
    EliWe skrev 2015-05-15 08:30:05 följande:

Idag kom min mens :(

Åh nej! Usch vad tråkigt! Vilket försök är ni på? Hoppas att nästa cykel ger bättre utdelning!
    boniish skrev 2015-05-15 08:37:20 följande:

BIM +3 ingen ännu. Har fortfarande ömma bröst lite annars inga andra symtom . Blir tokig snart & vågar inte ta test ifall ja blir besviken :( men tänkte ja måste så får bli imorgon till morgon urin.

Brukar man inte ha symtom el ? Kanske för tidigt ..

Som jag förstår det kan du ha symtom i princip från att fostret inplanerat sig i livmodern. Så från dag ÄL+4-10 nånting. Hoppas du är gravid!
    Angdev skrev 2015-05-15 10:37:08 följande:

BIM +3 och ff ingen mens. Lite rosaaktig flytning. Blir knäpp...

Har du testat?
  • debbie85
    Kolan91 skrev 2015-05-15 11:16:26 följande:

Hej tjejer!

Testade blankt idag igen.. nu väntar jag bara på mensen. Dock har mensvärken försvunnit... Blir galen på det här!

Vad är det för test du har använt? Testa igen imorgon tycker jag!
  • debbie85
    Kolan91 skrev 2015-05-15 11:56:06 följande:

Cb:s vanliga, verkar vara pålitliga så har ställt in mig på att tredje gången gillt då jävlar är det vår tur!  Nästa äl för min del blir 29/5!

Men uppdaterar er om mensen kommer eller inte...

Ok. Håller tummar och tår för att den inte kommer och att du är gravid istället.
  • debbie85
    boniish skrev 2015-05-15 11:57:56 följande:

Debbie85.

Tack tjejen , hoppas oxå på ett plus men tveksam eftersom ja inte känner något men ändå underligt att mens e försenad då ja alltid brukar ha i tid. Men ska ta ett test i morgon bitti så får vi se. Men orolig som fasen hehe. Kommer bli så besviken då jag & mannen försökt i snart 1år plus tidigare haft oskyddat men aldrig blivit. Men inget fel hos mig då ja har kollat. Även fått tid för utredning så ska kontakta dem om inget visar nu.

Vad jobbigt att.ha försökt så länge! Jag hoppas verkligen att det är er tur nu! En av mina nära vänner blev gravid på tolfte försöket.
    Symetrical skrev 2015-05-15 13:00:19 följande:

Amen to that! Det där är vad jag kallar ett svar som heter duga. Vilket engagemang!

*tummen upp* (får köra fjortisvarianten att skriva inom stjärnor, då familjeliv av någon outgrundlig anledning bojkottar emojis)

Jo men visst serru! Så låter det när jag plockar fram min seriösa och engagerade sida.
    Bubblor skrev 2015-05-15 13:17:53 följande:

Wow, tack så jättemycket för det här svaret. Ska gå in och beställa på stört. Vilket fantastiskt svar, med massor av bra information!

Inga problem! Det är bara att fråga på om du undrar nåt mer.
  • debbie85
    EliWe skrev 2015-05-15 14:02:21 följande:

Debbie85 - det var vårt första försök bara. Men känns ändå tråkigt, och denna mensvärk hade jag gärna sluppit i 9 månader!!

Jo, det är klart det är tråkigt ändå! Första barnet?

När jag inte blev gravid på första försöket när dottern skulle bli till så blev jag så sjukt besviken. Blev övertygad om att vi skulle ha svårt att få barn. Skaffade en fertilitetsmonitor, började leva som vanligt. Vips var jag gravid på andra försöket (innan jag ens hunnit använda fertilitetsmonitorn)!

Är på första försöket nu också (för att försöka få andra barnet).
  • debbie85
    Donner82 skrev 2015-05-15 13:42:53 följande:

Plus hos mig! :) BF 28 januari! YES!!! Vi ska ha syskon! :)

Vågar inte riktigt tro på det ännu. :)

Lyckades missa ditt inlägg.

Woho! Stort grattis!!
  • debbie85
    Angdev skrev 2015-05-15 17:54:32 följande:

Testade BIM -1 och BIM testades det negativt. Får prova imorgon om inte mensen satt igång tills dess. Fick blodblandad flytning innan som avtog efter jag hade i tampong.

Ok. Håller tummarna för att det är positivt imorgon och att mensen håller sig borta!
  • debbie85

Boven i dramat: Progesteron!

(Vid en cykel utan graviditet börjar progesteronet sjunka vid dag 21.)
Svar på tråden BIM maj 2015