BIM maj 2015
Hej! Hoppar in här om det är ok? Beräknad ägglossning 2/5 OCH BIM 16/5. Det blir första försöket på andra barnet här med. Spännande!! Första barnet är född 140109 så lyckas vi nu får dom sannolikt födelsedagarna nära.
Hej! Hoppar in här om det är ok? Beräknad ägglossning 2/5 OCH BIM 16/5. Det blir första försöket på andra barnet här med. Spännande!! Första barnet är född 140109 så lyckas vi nu får dom sannolikt födelsedagarna nära.
Jag har inte haft ägglossning än. Min CB fertilitetsmonitor visar medelhög fertilitet. Gissar på att jag har ägglossning om ca 1-2 dagar. Jag får ändra i listan när jag vet.
Grattis ni som fått plus!!!
Här visar min CB fertilitetsmonitor på maximal fertilitet.
Sen har jag sjukt ont i magen nere till höger. Fattar inte varför man ska ha ont i magen vid ägglossning?? Det är ju inte så att man blir sugen på sex då ju.
Ja ja. Kan inte mannen komma hem och göra mig gravid nu?!
soofa Den funkar bra. Mäter östrogen och LH. Man kissar på stickor ca 10-20 ggr i en cykel med start dag 6. Den visar vilka dagar man har låg, medelhög och maximal fertilitet. Stickorna kostar ca 300 kr för 20 st. Den är bra om man är osäker på när man har ägglossning t.ex. Jag är egentligen inte alls osäker på det. Köpte den inför att vi skulle tillverka dottern. Var övertygad om att vi skulle ha svårt att bli gravida bara för att det inte gick på första försöket. Lite knäppt men sån är jag. Dottern blev till på andra försöket.
EliWe Jag levde som vanligt när vi skulle tillverka dottern. Det innebar att jag drack alkohol vid två tillfällen när dottern låg i magen. Har så dåligt samvete för det. Så denna gången undviker jag alkohol tills mensen ev kommer. Då kan jag festa några dagar om jag skulle vilja. Men tar det lång tid innan man blir gravid så kanske man inte orkar hålla på och leva som om man vore det. Det är bara du som kan avgöra vad dom känns rätt för dig.
Kixpix Ja, varför inte? När har du BIM?
Behöver du nåt annat än Postafen så är det ju Lergigan i första hand som gäller. Då behöver du recept så vårdcentralen är nog en bra idé.
Kixpix Håller tummarna!
Varför får jag inga uppdateringar om händelser i den här tråden? Nån som varit med om det förut som vet hur man kan fixa det? (Har tråden bland mina favoriter.)
Kixpix Vad kul! Grattis igen! Hoppas du får hjälp mot ditt illamående.
"Dra mina favoriter nedåt"? Har du en app eller liknande?
soofa Ja, det är lite dumt. Hade varit skönare att kunna vara lite mer "laid-back". :-P
Mammis Usch vad jobbigt! Hoppas att allt går bra imorgon!