• Kixpix

BIM maj 2015

isali skrev 2015-04-29 21:13:10 följande:
    Haha, helt sjukt! Exakt samma har jag. Och illamående har jag haft 2 dagar, det har kommit och gått. Men inte så att jag har behövt kräkas, bara mått illa. Men som sagt, känner mig inte gravid. Hmm, weird! :)
    Haha, verkar ju konstigt att 2 personer någonstans i landet känner exakt samma sak ;)

Nej, jag har inte kräkt heller. Utan bara sånt molande illamående som ligger där och pyr typ..

För ett halvår mådde jag väldigt psykiskt dåligt och hade ett sjukt illamående som inte ens går att beskriva. Detta illamående är inte ens i närheten av det hemska :p precis som jag mår illa från magen och uppåt. Haha
  • Kixpix
    carolinewendel skrev 2015-04-30 00:24:21 följande:

Nej nu blir jag knäpp! Har massa symtom, ligger och tänker och kan inte sova!

Skulle haft äl 17/4, men kom nog 10-12/4. Borde knge mensen kommit nu då? Negativt test i måndags men fortfarande ingen mens! Är dock konstant trött, yr från och till, ömma bröstvårtor, ilningar i brösten, molvärk i tjejmagen, konstiga flytningar (nästan som skuren mjölk), och huvudvär.. Och blev nyss från ingenstans sugen på cheeseburgare så att pojkvännen fick köra till McDonald's?! Vad händer?!

Det är inte så att du har svamp? Fick köpa behandling idag pga min svamp Mich var fan den kom ifrån kan man undra...
  • Kixpix
    Brinkly skrev 2015-04-30 07:40:16 följande:
    Försiktig med svampkrämer om/ifall du ev är gravid. Jag trodde jag var gravid och kollade upp svampkrämerna, passar inte ihop med tidig graviditet. Fick ta yougurt istället! Men försvann! Sen var jag tyvärr inte gravid :(
    Det stod att man kunde ta den under första trimestern. Jag tänker behandla med detta ändå, för detta var det värsta jag varit med om :(
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-30 07:02:46 följande:
    3, för jag har också samma och haft nästan en vecka nu :)
    Ja visst ja! :) ditt har inte gått över heller?
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-30 09:44:33 följande:

Nej :) 

Ska göra ett test imorgon troligen, eller på lördag. Vågar knappt, är så rädd att det är negativt.

Ja just det, du har BIM imorgon. :)

Skulle det vara negativt så blir man så besviken, men du har ju hållt dig och inte testat tidigare väl?

Jag tänker att om jag inte är gravid nu så var det inte meningen denna månaden. Men jag håller tummarna för dig :)
  • Kixpix
    carolinewendel skrev 2015-04-30 09:59:01 följande:
    Svamp hade jag inte ens tanken på! Vad har du för symtom pga det då? Enda jag skulle förknippa med svamp är mina flytningar, men dom luktar inte märkligt..?
    Det började först med att det börja klia/svida. Tänkte inte mer på det. Men sen fick jag kesoliknande flytningar och till slut kändes det som om det brann i underlivet, så mycket som det klia och sved. Fy för! Men det luktar inte illa.

Jag kände igen detta eftersom jag haft svamp en gång tidigare.
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-30 10:25:16 följande:

Aa, eller på lördag är BIM, men kan nog inte hålla mig längre. Sambon är ju ledig från jobb imorgon med, så hade varit supermysigt med ett + och "fira" typ :) 

Ja man får ju tänka så, men jag "behöver" verkligen något positivt nu inför nästa vecka då jag påbörjar praktik på 5 veckor, som jag har dööömycket ångest för. 

Jag som snurra till det ;)

Vad är det för praktik?

Min sambo vill inte vara med när jag testar mig, han vill att jag ska överraska honom med något roligt ;)
  • Kixpix
    carolinewendel skrev 2015-04-30 10:27:11 följande:
    Hmm.. Okej. Det varken kliar eller svider, och det brinner inte heller i trosorna ;) så jag tror/hoppas att det inte är svamp!
    Då kan vi ju hoppas på att det inte är det. Svamp har ju alla kvinnor i underlivet, dock blossar det upp ibland hos vissa.

Jag vet inte ens varför jag fått svamp, helknasigt.

Tur jag ska till läkaren om 1 timme ;)
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-30 10:40:14 följande:

Inte lätt att hålla reda på alla i tråden! :)

Utbildar mig till undersköterska, så ska vara på en vårdcentral. Jag är starkt emot att jobba gratis i  veckor och förlora inkomst. Hade gott och väl räckt med 2 veckor. 

Kul! Har du kommit på någon rolig idé då? :)

Vad kul men förstår hur du tänker ;) jag är också utbildad uska och jag fick faktiskt validera min praktik så jag gjorde inte så många veckor som behövdes :)

Nä.. Antingen köper jag en kaffekopp där det står PAPPA på och så sätter jag den vid kaffebönorna och när han kommer hem från jobb säger jag bara: oj, glömde sätta igång kaffet kan du göra det? Eller nåt :)
  • Kixpix
    carolinewendel skrev 2015-04-30 10:41:49 följande:
    Har hört att man kan få svamp när man är gravid? Så vi kan ju hålla tummarna för att du är det! :)
    Det har jag också hört?! Jag menar, hela kroppen får ju slängas runt för att förbereda sig för en kommande bebis :)
Svar på tråden BIM maj 2015