• Kixpix

BIM maj 2015

cocospaj skrev 2015-04-30 11:21:34 följande:
    Skönt att validera! Jag har bara varit inom LSS så kan inte validera detta. Dock slapp jag äldrevården pga ryggen, så det var skönt! haha

Det var ju mysigt! :) Sjukt kul att se reaktionen där, haha :)

Jag tycker det ska bli så kul att få berätta för folk, särskilt svärmor och svärfar, då våra barn blir deras enda gemensamma barnbarn :) Min mamma har redan ett 100tal (haha liiiiten överdrift) barnbarn så blir inte så speciellt för henne. Tror dessutom inte våra kommer mäta sig med ena syrrans då de är gudasöta, de är halvasiater. Så hon kommer nog inte bry sig nämnvärt. 
    Jaha, trist att du har problem med ryggen, men roligt att få vara på en VC. Skitkul!

Jag har nog som dig. Vårt barn blir mina svärföräldrar första med min mamma och pappa redan har 11 barnbarn sedan innan. Vi är en stor familj ;) det är inte min sambos. Samla de ihop hela deras släkt är det som vår familj och så är vi ändå fler än dem. Hahahaha.

Nu väntar jag nervöst på VC för att träffa läkaren. Usch!!!
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-30 11:31:25 följande:

Jag hoppas det, är rädd för att sticka folk haha! Vet hur jävla ont det gör när man sticker fel. 

Hahah ja det låter som oss med :) 

Hoppas det går bra hos läkaren :) 

Haha. Ja du.. Jag tog venprov på en, en gång. Jag tuppa av. Sen dess tål jag varken

sprutor eller blod så jobba på VC eller sjukhus går icke :)

Det gick bra hos läkaren. Ska sluta med medicinen jag äter eftersom man inte ska äta medicin OM jag nu är gravid. Hon tvivlade dock på att jag känner av grav redan nu ;)
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-30 12:04:08 följande:

Haha, fyy! Jag går till läkaren var tredje månad minst och lämnar blodprov, har hypotyreos. Så under graviditeten kommer jag behöva gå en gång i månaden, ska bli sååå kul! Mina vener släpper inget blod för jag är så rädd, häromdagen fick de ta kapillärt i fingret, 3 rör. Kul! 

Vad äter du för medicin? :) 

Usch fy! Det är inte kul med fel på skk. Har själv struma.

Jag har fått lära mig att de ska använda butterflynålen, känns ingenting i princip och då går det mycket bättre, i alla fall för mig :)

Jag äter lyrica mot GAD. Generaliserat ångestsyndrom, dock en väldigt liten dos :)
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-30 15:01:06 följande:

Struma, är skk bara förstorad då? Du får ingen behandling eller så?

Har också hört talas om butterfly, men det är lite svårt när min usk är själv, och hon vill att jag ska fixa vanliga venprov igen. Det gick bra tills förra sommaren då en vikarie stack fel. 

Japp, förstorad skk. Går och ta prover varje år, för att kolla upp den.

Fast du tar butterflynålen i venen i armen, inga konstigheter :)

Håller med. Förra året stack en jävel mig så fel att jag skrek rätt ut. Ser jag henne nu håller jag på att tuppa av, så illa stack hon mig.
  • Kixpix
    lillskrutten skrev 2015-04-30 16:55:04 följande:

Just skulle fråga er en sak också gällande bf. Hur räknar man ut det? Jag har tänkt att plussar jag nu så blir bf januari. Tänker jag rätt?

Ja du tänker rätt. Man räknar från sista mensens första dag.

Min sista mens första dag var 13 april.

Tar det sig har jag bf 17 januari.

Man säger 40 veckor men är egentligen bara gravid 38 veckor eftersom man räknar från sista mensens första dag. :)
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-05-01 06:25:00 följande:

BIM -1

Tror inte på det ännu faktiskt haha phpf9vxfD03556.jpg

Stort grattis! :)
  • Kixpix
    Mammis2011och2015 skrev 2015-05-01 00:14:00 följande:

Vart bor ni allihop?

Själv är jag nyinflyttad till Stenungsund från Göteborg (4mil norr om göteborg)

Jag bor i Skåne :)
  • Kixpix
    Brinkly skrev 2015-05-01 09:41:23 följande:

Testade negativt idag Bim-5. Blir nog inget denna månad heller :(

Får kör på 8e försöket och hoppas på februari-bebis <3

Det kan också vara för tidigt. På t ex cb tester står det att man kan testa tidigast 4 dagar innan BIM.
  • Kixpix
    Erica1985 skrev 2015-05-01 12:48:33 följande:
    Jag bor oxå i Skåne!
    Jaså, vad roligt! Sydligt eller norr? :)
  • Kixpix
    lanylena skrev 2015-05-01 18:09:44 följande:

Ser ni vad jag ser? smile1.gifphp04RiqN78670.jpg

Ett väldigt svagt streck? :)
Svar på tråden BIM maj 2015