• Kixpix

BIM maj 2015

Någon som kan svara på varför jag har "mensvärk"? Det är ju på tok för tidigt för mig att ha mens i varje fall. Men det kom igår och har hållt i sig. Hade ÄL 10/4.

• Kixpix
    linnsanbelle skrev 2015-04-29 11:29:29 följande:
    Alla kroppar svarar givetvis olika och jag har haft väldigt mkt värk i både äggstockarna, livmodern o mensvärk. Det visade sig inte vara någonting för mig men för andra kan det vara gravsymptom. Om du är gravid o du känner värk så är det livmodern som töjer sig :) Hoppas på det bästa!
    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Alltså det känns bara bak i ryggslutet. Inte något i magen eller vid livmoder/äggstockar.

Jag hade det för några dagar sedan men nu är det borta. Självklart hoppad jag på det bästa men jag ska inte ha så höga förväntningar :)
  • Kixpix
    soofa skrev 2015-04-29 11:39:04 följande:
    Svarar samma sak som linnsanbelle; jag hade ihållande värk i mage och ibland i ryggslutet och det kan ju vara symtom på graviditet och att livmodern håller på att växa och anpassa sig, men för mig var det tyvärr ingenting då mensen är på g i dag. Håller tummarna för dig!
    Det är ju bara det att jag brukar inte ha mensvärk förrän mensen väl kommer, alltså samma dag. Och jag har ju inte BIM förrän 10-11/5 så det är ju på tok för tidigt att få mens nu eftersom min mens ändå hållit sig relativt stabil med diff på några dagar hit och dit.
  • Kixpix
    carolinewendel skrev 2015-04-29 11:50:15 följande:
    Tack för svar, har också ganska nyligen slutat med preventivmedel så jag är ju inte säker på hur stabil cykeln är.. Får nog vänta några dagar till ett nytt test ja.. Men man är ju så otålig, haha.
    Självklart blir man otålig, vem är inte det? :) men det är ju bara för att man VILL bli gravid. Haha.
  • Kixpix
    soofa skrev 2015-04-29 12:17:28 följande:
    Jag håller tummarna för att det är gravsymtom! :)
    Jag hoppas också på det, men man ska aldrig vara säker :) Som tur är ska jag till läkaren imorgon (ska dit av andra orsaker) och ska höra mig för då :) Skrattande
  • Kixpix
    carolinewendel skrev 2015-04-29 12:46:10 följande:
    Haha precis! Känner mig så konstig i kroppen, tycker att jag har massa symtom men jag vet liksom inte riktigt..
    Detta är första försöket för oss, så självklart scannar man igenom varenda millimeter av kroppen!! Frustrerande dock, men dennsom väntar på något gott... ;)
  • Kixpix
    carolinewendel skrev 2015-04-29 13:02:07 följande:
    Samma här med första försöket! Man hoppas ju såklart på ett mirakel, men vem vet ;) när hade du ÄL och när har du BIM?
    Vad kul! Jag hoppas på en januaribebis då jag själv är det :)

Jag hade ÄL 10/4 om jag känner mig själv, inte kört med test eller så för det blir bara pressat för min del. BIM har jag runt 10/11-5 men kan säkert vara något tidigare då min cykel diffat på några dagar.

Ska i alla fall strax prata med min syster, hon kände tydligen av sina graviditeter väldigt tidigt!
  • Kixpix
    cocospaj skrev 2015-04-29 13:06:29 följande:
    Tror du det kan gå i släkten att känna av tidigt? min syster gjorde med det nämligen.
    Det kan det säkert göra? Min syster är dock min halvsyster (inget vi säger i normala fall). Hon är i alla fall den enda i familjen som jag tänker berätta för att vi försöker skaffa barn. Hade ju kunnat fråga min mamma (som inte är min systers mamma) men jag vill inte säga det till henne :) har en halvsyster till på pappas sida, men henne tänker jag inte fråga ;)
  • Kixpix
    carolinewendel skrev 2015-04-29 13:21:16 följande:

Okej. Nä vi kör inte heller med tester, vi har sagt att vi kör oskyddat och ser vad som händer, men man har ju ändå lite koll på sin kropp :) har du några symtom som gör att qt misstänker att du är gravid?

Alltså, jag har ju den här mensvärken som jag inte vet var den kommer ifrån.

Sen uvi och svamp ovanpå det som jag har haft EN gång tidigare i mitt liv. Svamp alltså.

Känner mig också lustigt, fast på ett positivt sätt :)
  • Kixpix
    Marie14 skrev 2015-04-29 13:40:43 följande:

Om du hade äl 10 april, hur kommer det sig att du har BIM 10 maj? Har du lång cykel?

Åh herregud. Nu har jag snurrat runt till fullkomligt!! Haha tack för påminnelsen. ÄL hade jag 22 april. Haha sorry :)
Svar på tråden BIM maj 2015