BIM maj 2015
En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.
En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.
Hej tjejer! Jag är ny i denna BIM-ÄL-BF-värld men har nog lyckats fatta det mesta. Jag hoppas att någon kan ge mig ett råd då jag lovat min sambo att hålla vårt bebisförsök hemligt och inte ens berätta för mina närmsta vänner.
Jag slutade med p-piller efter 11-12 år för en månad sen. Mensen kom, höll i sig i 7 dagar ("pillermensen brukar vara i 5 dagar) och sen var den borta. Vi tror att vi höll koll på ÄL via appen (vad den nu heter) och om jag har 28-dagars cykel borde jag ha fått mens i måndags.. Men icke. Vad tror ni? Är det vanligt att mensen inte hittar rätt på en gång efter p-piller?
Jag är i övrigt enormt gasig i magen och brallorna är trånga men inga andra tecken alls. Läste nånstans att cykeln kan vara 23-35 dagar (eller mer) vilket gör att jag borde ge det till efter helgen med att testa..
Någon som har koll?
Du borde helt klart kunna testa nu. Sedan kan det ju bli lite knas med cykeln just i början när man slutat med piller. Jag blev gravid vid första försöket innan jag fått min första mens efter pillerslut.
Herregud vad ni har plussat i den här tråden, vad roligt att se!!
Tempdipp och spottings på bim - 3. Jag tror jag måste erkänna mig besegrad den här månaden. Tråkigt men väntat..
Tempdipp och spottings på bim - 3. Jag tror jag måste erkänna mig besegrad den här månaden. Tråkigt men väntat..
Vad gullig du är som försöker ge mig lite hopp. Jag brukar dock ha spottings innan mens, samma gång förra månaden då den kom 4 dagar innan. Jag har dock läst många som har spottings även när de är gravida men eftersom tempen minskade i morse med så känns det nästan kört. Men om den ökar i morgon igen så tar jag nog ett gravtest som planerat, bara för att.
Vem vet, våra ägglossningar tajmar kanske bättre i juni.
Herregud vad ni har plussat i den här tråden, vad roligt att se!!
Förstår det, så himla segt! Men nu är den närmare än nånsin! Hur har äl-testerna sett ut på sistone?