• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • Brinkly
    Akire-84 skrev 2015-05-26 15:51:17 följande:

Grattis! Wow att man kan få plus så tidigt!!

Ja galet! Hoppas det håller sin kvar nu bara <3
  • debbie85
    mankanjualltidhoppas skrev 2015-05-26 08:23:16 följande:

Säg den glädje som varar. Har haft bruna flytningar av och till sen bim (11 maj). Tog ett digitalt test och fick 2-3) vilket nu borde visa 3+ eftersom jag är på 6+0. Åkte till akuten eftersom det är tredje gången under ett år som ett missfall är på g. Gynläkaren såg en hinnsäck och något "ruff" i ena hörnet men gick inte att se mer. De hade en dålig apparat för tidiga graviditeter. Läkaren var jättefin och tog sig verkligen tid.

Men i vecka 6+0 ska det synas mer än "ruff" och en tydlig hinnsäck. Hade nästan väntat mig en tydlig ärta men en livmoder som hade kollapsat.

De tog blodprov som var helt okej för den vecka jag skulle varit i så måste in om en vecka igen för att bekräfta.

Jävla helvetes skit. Läkaren menade att eftersom jag inte plussade förrän 6+ så kan jag ju ha befruktats senare än jag tror. Stackarn, han försökte verkligen gripa halmstrån. Men som sagt fint bemötande, men då ska man alltså gå igenom missfall nummer tre. Livet suger.

Usch vad tufft! Hoppas att allt är som det ska!
  • GlitterLina
    lisafisa22 skrev 2015-05-26 15:50:09 följande:
    Nej vad tråkigt, När har du BIM? Det kanske fortfarande finns en chans? :)
    Jag har Bim idag..
  • längtan 89
    maysus skrev 2015-05-26 10:42:55 följande:

Hej!!

Har BIM idag :)

Har haft känningar i 1,5 vecka ungefär men har haft svårt att tyda om det är PMS eller nåt annat ;)

I vanliga fall får jag bruna spottings två-tre dagar innan beräknad mens. Men har inte haft det nu.

Har haft halsbränna, ont i ryggen/svanken, har haft som håll i sidorna till och från, större aptit, molvärk, svettats, rikligare flytningar, knäppa humörsvängningar... Började nästan gråta igår när jag kollade på barnserie med min dotter där en tjej blev ledsen för hennes kille vart dum, ha ha! Har vart sur och grinig ena stunden för att sedan skratta. Har kort stubin... Dålig i magen. Bara idag har jag vart på toa tre gånger och jag har inte ätit nåt konstigt (ursäkta mycket info).

Igår kväll fick jag ont på höger sida i magen, typ vid troskanten. Kändes som kramp och håll på samma gång. Så brukar jag inte få innan mens.

Imorse kom det lite ljusrött på pappret när jag torkade mig och jag tänkte att nu var det kört. Satte på trosskydd och väntade på mensvärken som brukar komma som ett brev på posten. Jag har alltid jätteont i ett par- tre dagar men ingen värk kom. När jag kom till jobbet vid 7 var det lite molande värk som har kommit och gått fram till nu. Inget mer blod på varken papper eller i trosskyddet... Har aldrig börjat min mens med att det kommer rött. Bara brunt...

Jag klarar mig aldrig utan Ipren när jag får ont men har inte behövt ta någon nu.

Har även känt stickningar och typ att det svider i nedre delen av magen.

Jag önskar verkligen att det fanns säkrare tecken på en graviditet ;) Känns som att man går runt och letar efter minsta lilla nu...

Så jag hoppar gärna med på listan!! :)

Hade ÄL 12/5 och sexade på någon dag innan. Och har alltså BIM idag, 26/5.

Lycka till allihopa!! <3

Känner igen många av de där symtomen och jag plussade igår på min bim-dag! Ta ett test o kolla,hade aldrig kunnat hålla mig..
  • Zeeeeta

Imorgon bitti ska jag testa!

Vill bara gå och lägga mig så att det blir morgon snabbt!

BIM-1 imorgon

• Kixpix
    Brinkly skrev 2015-05-26 15:03:04 följande:

Kunde inte hålla mig testade nu vid 3 på dagen bim-7... Jihooo! Nu hoppas jag att den lilla filuren vill stanna! Bf 11/2 <3 <3

phpbtnXhm71258.jpg

Grattis :)
  • linnsanbelle
    Molly95 skrev 2015-05-26 13:41:47 följande:

Hej!

Min mens är 11 dagar sen och ingen mens på sikte, har även testat men får negativt varje gång. Jag brukar ha regelbunden mens, har aldrig hänt mig att mensen bara inte ska komma. Kan man plusa senare även om man får negativ nu eller? 

Oj 11 dagar var mycket. Det är klart att du kan plussa sent men 11 dagar efter bim låter avvikande. Jag antar att du har testat dig?
    Jag skulle kontakta barnmorskan och fråga henne varför mensen är så sen, hon kanske vill göra ett blodprov där det är mkt lättare att se om du är gravid.
    Dessutom syns inte alla utomhavandeskap på gravtester, läkaren misstänkte detta på mig i somras och tog flera gravtester efter varandra som alla var negativa "men det kan fortfarande vara det", haha. Så jag fick göra ett vaginalt ultraljud.
    www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
  • Kixpix
    Molly95 skrev 2015-05-26 13:41:47 följande:

Hej!

Min mens är 11 dagar sen och ingen mens på sikte, har även testat men får negativt varje gång. Jag brukar ha regelbunden mens, har aldrig hänt mig att mensen bara inte ska komma. Kan man plusa senare även om man får negativ nu eller? 

Jag hade kontaktat bm för att avgöra vad som ska ske härnäst.
  • lanylena
    Brinkly skrev 2015-05-26 15:03:04 följande:

Kunde inte hålla mig testade nu vid 3 på dagen bim-7... Jihooo! Nu hoppas jag att den lilla filuren vill stanna! Bf 11/2 <3 <3

Wohooo, grattis!!